11 december, 2008

Ordning och reda * Getting organized



Skulle jag på en arbetsintervju behöva rada upp mina positiva egenskaper så skulle kreativitet definitivt vara ett av dem. Den ger mig så mycket glädje...men även en hemsk röra som jag har svårt att hålla ordning på. Det finns saker överallt och ibland har jag lust att slänga allt för att ha det rent o fint (men bara tills jag börjar titta på sakerna och inser allt det spännande de kan användas till...)

Under de hopplösa stunderna beger jag mig till Benita hos ChezLarsson. Efter ett besök på hennes inspirerande och underhållande blogg är jag fylld med tro på att även jag kan åstadkomma ordning o reda runtom mig.

Ett litet tips ifall ni också har det rörigt :) Översta foton Marie Claire Idées, nedersta ChezLarsson


One of my positive sides is that I'm creative. Which, unfortunately, has a down side of making my home & office quite messy most of the time. When I'm tired of piles of things everywhere and feel like throwing all of it away I visit Benita and her blog ChezLarson for comfort. And tra-laa, I'm back in track, filled with clever ideas for keeping my home nice and organized.

Maybe you need to pay her a visit as well :) Top photos Marie Claire Idées, bottoms ones ChezLarsson

Cheers, Minna :)

15 kommentarer:

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Sama vika! Aiemmin saatoin heittää tavaraa menemään aika huolettomastikin, mutta nykyään hamsterimaiset piirteeni ovat päässeet voitolle - kiitos innostuksestani budget-sisustukseen =).

Ihania kuvia, laittoi taas miettimään pitäisikö kuitenkin maalata yksi tuoli - löysin nimittäin hiljattain juuri tuollaisen kuvassa näkyvän teollisuustuolin!

Englagård sa...

Visst är kreativiteten en klar fördel men röran den för med sig. Jag får också stunder när jag bara vill kasta allt.

För det mesta stuvar jag bara om mina saker och så hittar jag inget när jag behöver det. Skulle nog behöva en sån där möbel med massor av lådor.

Ha en skön helg
kram Karina

Mon petit coin de paradis sa...

J'ai beaucoup aimé me balader sur votre blog !!
C'est superbe!
bravo !
amitié
corinne

Skatan sa...

Hej och tack för besöket! Ja du, här vräker det ned just nu. Håller på att knåpa ihop en stor grangirlang att snurra runt brostolparna. Jag fick dock inte med mig nog mycket från skogen...måste ut igen!

Tänk att ha sådan ordning som bilderna visar. Och en sådan kreativ ordning dessutom...

Kreativitet och ordning behöver kanske inte vara en paradox?

Jenny sa...

Hej Vad härligta bilder!! Håller just på att städa men kände att jag ville ta en liten bloggpaus och så inspirerad jag blev nu så jag tror att jag ska fortsätta städa!!
Tack för en fantastisk blogg!Trevlig helg!Jenny

hannas form sa...

Härligt...så där som man vill ha det..här är oftast ett kreativt kaos...jag gillar att ha i ordning men det blir ofta någon (läs några) bänk eller (läs och) hörn där allt samlas..Fina inspirerande bilder du visar iallafall!

HOPPAS att du får en fin lucia!

STOR KRAM
Hanna

Pat McIntosh sa...

How how I wish my "creative space" could look like those photos!
I can only dream and believe that out of my chaos comes creativity.
Thank you for the inspiration as always.

Camilla sa...

Hej hej

Kul att höra att fler än jag har problem med att hålla ordning!

En väninna till mig påstår att det är typiskt för kreativa människor, och det stämmer kanske, men när man kikar på bloggar verkar ALLA ha det så fint och välstädat..

Din blogg är underbar, har följt den länge. Min längtan till Skåne blir bara större ju mer jag läser den!!

Linda - www.knorrigt.com sa...

Då är jag en blandning av er två! Jag är kreativ dagligen och älskar allt med det, men samtidigt är jag pedant/perfektionist och håller älskar att organisera och hålla ordning. Jag är en ovanlig kombination, verkar det som. :)

Sandras älskade hem sa...

Samma här! Jag vill ha ordning på allt och det ska inte se rörigt ut, men det kan vara väldigt svårt ibland när man vill ha så mycket fina saker runt omkring sig :)

Trevlig lucia!

Kram Sandra

Millas hem sa...

Tror att det är första gången jag är här, vilken fantastiskt vacker blogg!
Kram Camilla

JUST ME sa...

thank you for sharing such wonderful pictures with us.

love your blog.

sincerely,

angelica

Gnistrande snö sa...

Hej,

vilken ljuvlig blogg du har, så fylld av inspiration och underbara bilder! Kreativitet med stort K finns i mängder här ser jag :-)

Jättekul att hitta hit, kommer definitivt tillbaka.
/Katarina

debi sa...

Greetings from Texas!

I just wanted to let you know that I found your blog via Vosges Paris!
It has been very enjoyable and creative! I look forward to returning....xo...deb

Franzi sa...

thank you for charing the link. So much inspiration there!