07 december, 2008

Husbygge * Building a house




Byggfrun på det här magnifika pepparskakshuset kan sin sak, kanske därför att hon bygger hus även på riktigt (läs instruktionerna här). Lina från bloggen MittLusthus är också den duktigaste blomsterkreatören, från henne har jag lånat massa idéer, gör det du också :) Hennes blogg hittar du här.

Själv har jag ritningar till en liten pepparkaksstuga som vi har gjort i alla år, funderar på att ge mig på en liten utmaning i år...

Girl who built this gingerbread house does even the most wonderful flower decorations. Here are the instructions (lots of pictures and swedish text) and here is her blog (chech out at least the labels for flower arrangements = blomsterarrangemang, Christmas = jul)

Hugs, Minna :)

7 kommentarer:

Vera sa...

Ojoj - inga pepparkakshusbyggen här inte........ (jag köper färdiga pepparkakshjärtan *s*)

Viveka på Humlebacken sa...

Mycket bakar jag - men inte pepparkakshus, det är helt omöjligt tycker jag.

Lena Kristina sa...

Vilket fint hus1

Jag ska baka pepparkakshus på tisdag

Ha en bra vecka

Lena

Tulipa sa...

Jag drömmer varje år om att bygga ett sådant fint du har bild på...men det blir mindre ändå, om det blir något alls!
Kram Tulipa
(Drömma och tänka tanken går ju alltid an...)

Franzi sa...

hej, I saw the house on her blog last year and was really impressed. A swedish looking pepperkaks hus. So cool!
Greetings från Tyskland
Franziska

LantlivsAnette sa...

Åhhh..jisses vilket husbygge,ojjj...jag har med nöd o näppe fått ihop en liten pepparkaks stuga..eller fyra stycken blev det...
Kraam Anette

jan.s sa...

This is simply the most wonder/full blog I've come across...it always inspires me! Thank you! Greetings for Christmas and New Year to you and your readers...from the land down under. jan.s