15 december, 2008

Gamla och nya projekt * Old and new projects





Ovan mina bilder i den amerikanska Country Living tidningen. Tänkte att ni kanske ville se hur det blev på riktigt :)

Above my images in the American Country Living. Thought you might want to see how the article turned out :)


Här är det nya projekt på gång. Finska fotografen Marjo Koivumäki och Outi from White Country jobbar med en ny book och de frågade om inte jag ville göra ngt till den...klart jag ville. Vi var o firade min 60-åriga mamma i Finland förra helgen o då smet jag iväg för ett fotosession. Fantastiskt roliga två timmar! (Marjos senaste bok)
.

Here's a photo of a new project. Photographer Marjo Koivumäki is working on a new book (her latest one Hyvän Mielen Puutarha) together with Outi from White Country and they asked if I was interested in making a contribution to their upcoming book....which I was of course. We were in Finland last weekend celebrating my mom's 60th birthday and I sneaked away for a photoshoot. Fantastic two hours!
.

Cheers,
Minna :)

12 kommentarer:

Tulipa sa...

Kul att få se bilder från Country Living! Du måste känna dig stolt och nöjd!
Spännande fortsättning följer på dina andra projekt...jag läser troget din blogg!
Kram Tulipa

Lydia sa...

Stort grattis till jättefint reportage i Country Living och blivande i White Country, det är dig väl unnat! :o)
Kram,
Lydias Gröna Fingrar

Mia sa...

Ja men vad roligt att se resultatet!

Vad spännande med en bok, hoppas du hojtar till när den kommer ut så man kan njuta lite. Du gör så fantastiskt mycket fint.

Ha en trevlig kväll!
Kram Mia

rosenskära sa...

Du är en fantastisk inspiratör, din blogg är en av mina absoluta favoriter! Självklart ska dina alster publiceras i de främsta tidningarna...

Grattis! Lena

Styling by Coty Farquhar, Australia sa...

Hi Minna,

Oh gosh I wish I was near Sweden, I too could be working with you. You are very clever, the images and your designs look great.

xxxxxxxxx Coty
Talk soon

Hej Minna,

Oh Jösses Jag önskar att jag var nära Sverige, även jag skulle kunna samarbeta med dig. Du är mycket smart, bilderna och dina mönster ser bra ut.

xxxxxxxxx Coty
Diskussion snart

Hanna sa...

Hej Minna!
Vad kul med en finsk trädgårdsbok, den ska jag hålla utkik efter.. förhandstitten såg spännande ut :)

(oon kanssa suomalainen :))

Reportaget va jättefint!
Kram Hanna

H elle K sa...

Gratulere, det må være kjempe spennende å levere til utenlanske blader.. Flott resultat. Kos deg videre i førjuls tiden.. Kristin

risulintu sa...

Wonderful ideas and pictures at the Country Living. I also looked other things on their website and I must say that most of it was not so pleasant to see. Too much sparkling and shining things. But your pictures really were fine :) So much natural beauty and harmony in them.

Have a pleasant advent time.

r e b e c k a sa...

Oj, har du haft med bilder i Country Living?! vad roligt! Och så snyggt det blev!

cottage farm villa (aka cottagecharm) sa...

I am so happy to see the Coty from Australia has found you....she is AMAZING...and it is too bad you two weren't close so you could work together! Your work is just LOVELY! ~Cberyl

Denise Fasanello sa...

Wonderful! Congratulations.

Teemie sa...

HI! I just put this all together! I thought that looked like your style in Country Living when i saw it! Wonderful article. Congratulations on your successes. Thank you for inspiring us all. Teemie