01 november, 2008

Medan det finns liv.. While there is still life..






Jag kommer inte loss från min köksträdgård. Fasar över tanken att snart dör alltihop, måste bara göra något med alla ringblommor, blommande sallat och dill som doftar så gott! Igår blev det en krans :)
God helg till alla, nu börjar det blir kallt här också...
Minna :)
I just can't leave my vegetable garden. I'm horrified by the thought that everything will die soon, I have to do things with marigolds, sallat and dill that smells heavenly. Yesterday I made a wreath :)
Hope you enjoy your weekend!

19 kommentarer:

Skatan sa...

Här är det numera över. Snön har lagt sig i ett tunnt täcke över allt de gröna och färggranna. Men det blir vackert det med! Passa på att jobba med blomsterprakten innan vintern kommer överraskande :)

Kram,

A.

Pia..... sa...

Hej..oj då..ja här hos mej är allt detta ett minne blott:)..men dina skapelser var ljuvliga.....ha en skön helg..kram..PIA

Kristin sa...

Hos oss ligger 1 dm snö och vi bor ändå bara i Småland... och det var -3 grader i natt, nu har termometern masat sig över nollstrecket men det känns ändå som en vinterlovsdag!

Passa på att njut av grönskan och de fina blommande medan du kan! :-)

Kram Kristin

rosenskära sa...

Vi hade minsann ett tunt lager frost i sänkan bakom huset i morse. Det har varit tomt i min lilla trädgård ganska länge, men så igår upptäckte jag några små julrosknoppar som trängde igenom löven - lycka!

Lena

Cinzia sa...

It is wonderful!!!
Bye bye
Cinzia

Ulla V. sa...

Smukke, smukke billeder fra din have...Jeg er helt vild med kombination af det grønne og gule. Og så elsker jeg dild...både til at spise og nyde synet af :0)

Ragnhild sa...

Så nydelig. Her er det -grader og 10cm sne. Det eneste som holder ut og fortsatt blomstrer er stemorsblomstene på trappa.
Ha en super helg.
mvh
Ragnhild

andré sa...

Fina grejor du fick till av det som finns kvar i trädgården! Jag får allt gå igenom vad som finns hos oss imorgon.

blomma sa...

Don't speak Swedish but thrilled to have the English translation. The photogrpahs here are just beautiful! I will be back often to check your site. I'm adding you to my list of favorite blogs at blommafinds.com!

Petra sa...

Så härliga kransar, och visst blir man glad av ringblommornas strålande färger!!!! Ha en skön söndag.Petra
P.s. har länket till dig på min blogg :o)

PolarBearCreations sa...

Very beautiful! I love your creations! :0)

katarina sa...

God Morgon Minna :)
Tänk så underbart att se att du fortfarnade kan skapa av trädgården :)
Det gör att jag måste ut en sista sväng i dag för att se vad jag kan hitta, ler*
Jag njuter i fulla drag av dina vackra bilder, kan aldrig se mig mätt på det du skapar :)

Ha en fortsatt underbar helg !

Kram
Katarina i Stationshuset

Lief Leuk & Anders sa...

Beautiful!

Vaniljdrömmar sa...

Underbara bilder du visar!
Helene

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Oj! Här är allt visset sen länge. Det har varit ett tunnt litet snötäcke över allt också, men det är nu ett minne blott.
Men mer snö lär det bli, även om det nu i veckan ska bli lite goväder:)

Susanne

Tulipa sa...

Vad gult och blommande vackert det var hos dig!
En riktig vitamininjektion!
Kram Tulipa

Florist-javisst sa...

Jag skulle vilja ha en sån fin blomsterverkstad som du har!
Jag gillar din blogg, så jag länkar till dig på min blogg.
Hälsningar Maria.

Designe sa...

Ojojoj, så vackert! Hos mig är det inte mycket liv nu...mest fruset..men vackert ändå! :)

Kallholmen sa...

Är det sant...blommar så där mycket hos dig ännu!
Här är det tunt med snö, mörkt och heldött!
Carolina