04 november, 2008

Isabellas



Jap, de är lika trevliga som de ser ut! De är också fantastiskt duktiga. Tack vare Helle (bak), Anita och resten av redaktionen får vi läsa och inspireras av den underbara danska tidningen Isabellas. Mitt första möte med tidningen fem år sedan var en omvälvande upplevelse; jag hade aldrig sett så vackra och inspirerande bilder. Beställde alla gamla nummer med en gång och njuter av dem än!

.
Och kan ni tänka er, där satt jag igår. På riktigt. Pratade om att jag skulle göra jobb till dem. (De vet det inte än, men jag ska nog fråga om inte jag får prao:a hos dem ett par dagar också, att göra tidning verkar så kul! ) Ska dock börja med att ta lite bilder till dem först. Vilken ära!

På tal om mina bilder, kolla Country Living (US) i december, ni kommer nog känna igen en krans eller två :)
.
Efter mötet tog jag en runda på stan... ingen liten en kan jag säga. Såg ut som packåsna med mina blommor, korgar och alla möjliga små fynd. Batteriet på kameran höll tyvärr inte hela dan. Men lite hann jag ta, visas inom kort. Jag bara älskar Köpenhamn!
.

Tisdagstrivsel, Minna :)
.

Yesterday I had a meeting with the most wonderful women who make the most wonderful magazine Isabellas. I fell for Isabellas fantastic photos many years ago and I've been a fan since. And think, there I was, talking about taking pictures for them. What an honour! Since talking about pictures, check out the December issue of Country Living (US). Minna's wreaths have made it all the way to America :)

10 kommentarer:

Tulipa sa...

Vad spännande! Grattis får man ju säga!
Ser fram emot fler av dina fantastiska bilder!
Kram Tulipa

Hjärtat Mitt sa...

Oj, vad roligt!
Ett stort lycka till.

Kram Mari i Marieholm

AnnaKarin sa...

Oj oj vad spännande! Jag kan inte annat än instämma om vilken suverän tidning Isabellas är - hoppas dina praktikantdrömmar går i uppfyllelse!

Ramme alvor sa...

Så fantastisk! Eg hadde det akkurat som deg. Men berre to år sidan, leste eit Isabellas og bestilte alle tidlegare eksemplarer. Nyyt kvart blad! Og eg må få sei at det eg har sett av det du gjer, så passar du heilt flott inn i det magasinet!!

Lukka til!
Britt

Millie sa...

Minna how exciting you're featured in Country Living! What good taste they have. Bravo & well deserved.
Millie ^_^

Körsbärsgården sa...

Hej Minna!

Vilket härligt Danmarks-besök det låter som du haft! Hoppas Du lever på det till nästa gång det blir dax att fara över sundet. Hoppas även vi får se vad Du skapat med det Du hade med Dig hem från detta besök! :)

Morgonhälsning från Karin i Körsbärsbården som undrar om Du är med i nästa nummer av Rosie? Tyckte jag såg en bild på en tjej som liknade den tjej som var med i Allers jul förra julen, men jag kan ju ha sett helt fel...

rosenskära sa...

Tackar för tipset - har inte hört talas om den tidningen tidigare! Grattis till jobbet också, du kan nog få hur mycket du vill...

Lena

Jeanettes hus sa...

Stort grattis från mig.
Jag visste väl att Dom skulle älska det du gör!

Roligt att se att Du är med i så många tidningar, tänk så skoj att kunna vara med i stora landet over there....

Såg minsann att Du även kommer med i nästa nummer av din favis Rosie.
Längtar redan efter det numret.

Tack för igår!
Kramisar Jeanette

Mia sa...

Så fantastisk morsomt og spennende, Minna! Og faktisk så er det mye spennende som skjer i livet ditt nå, skjønner jeg, med full satsing på dine kreative evner. Jeg er virkelig imponert over både evnene dine og pågangsmotet ditt. Men uten å tørre å satse får man jo ikke til noen endringer og forbedringer i livet. Lykke til med "den nye tilværelsen" din, jeg kommer til å følge spent med deg framover. Forresten så har jeg lenge ønsket å nevne den flotte artikkelen med bilder du laget for Vakre Hjem i våres. Ja, jeg vet det er lenge siden nå, men like fullt så hadde jeg lyst til å si at artikkelen/reportasjen var helt fanstastisk. Go girl!

Granne med Selma sa...

grattis! Du är fantastisk! Kul att andra ser det med:-)
Kram sussie