27 november, 2008

Bara så fint! * Just lovely!




Foto: Minna Mercke Schmidt

Råkade gå förbi denna underbara blomsteraffär Kultiverat i Svedala här i Skåne. Kunde ju inte bara passera utan hoppade rakt in och fyllde på må bra- energier i butiken bland de finfina dekorationen som trevliga ägarinnan lagt fram. Besök rekommenderas varmt!

I found this wonderful flower shop when passing thru Svedala here in Skone. Had to stop and fill the feel good-depot in this cozy and beautiful shop among the lovely inspiring decorations. If ever in Svedala, don't miss Kultiverat.

Greetings from the darkness (all the snow is gone and it's totally black at nights)

Minna :)

24 kommentarer:

Blickwinkel sa...

Oh Yes, it looks very lovely !
lovely regards Esther

Linruz sa...

Vilket ögongodis...riktigt känner känslan det sprider. Kram

Magny sa...

åååhhh... kjæææære, dette var da vidunderlig vackert.....
-hvilket syn!!
klem til deg~~

Cinzia sa...

Wonderful...
Cinzia

marita blücher sa...

Hej Minna,
Fantastiskt vackra bilder - och vilken underbar butik, den måste jag absolut besöka någon gång.
Tusen tack för din rara kommentar på min blogg och ha det så gott.
Kram/Marita

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Så fick man då ännu ett tips om var man kan hämta inspiration.
Ser helt underbart ut.

Finns en hel del gobitar lite var stans i vårt landskap.

Kramisar Jeanette

Franzi sa...

how beautiful! If I every come there I'll have to go there. Thanks for sharing!

Lydia sa...

Mmmm, ser ljuvligt ut...där får man titta in när man har vägarna förbi.
Kram,
Lydias Gröna Fingar

Ulla sa...

These lovely white "Christrosen" (so is the name in Germany) are in full bloom on my balkony too....so I forget all the darkness and cold outside :o)
They makes me a warm and hearty feeling.....the same feeling while I'm looking and reading your blog.
Thank you so much for all the wonderful things, all the inspirations you are sharing with me, dear Minna.

With the best regards
Ulla

Sussi's värld sa...

Den ser underbar ut den butiken. Jag gjorde samma sak idag när jag gick förbi Frökem Tvärs emot, var tvungen att köpa lite också:-)

hannas form sa...

Å, vilken fin butik..UNDERBARA BILDER som vanligt,...förstår hur du kände...visst blir man inspirerad!?

Idag ska vi adventpyssla lite och baka pepparkakor...önskar dig en härlig advent!

STOR
Kram
Hanna

Gårdsromantik sa...

Underbart!

Nu kan du vinna vackra saker i zink på min blogg - zinkhus från Walther & Co och mycket annat!
Kika in och var med du också!

Kram Maud

Papier Glacé sa...

It's wonderfull ! Bravo !

Granne med Selma sa...

Vill kika in och lämna en adventskram! Du ger mig sån oerhörd skaparglädje med dina fina inlägg!
Kram

Lily of the valley sa...

Jag var där i somras, den är underbar!
kRAM lILY

foxtail lilly sa...

I love your blog -love your flower arrangements -

EVA AGNES sa...

Hej Minna!
Den affären i Kultiverat i Svedala verkar vara värt ett besök.
Vackra bilder.
En anna fråga har jag: hur får jag tag på eucalyptus?? Verkar inte vara något man för i Falkenberg.
Kan du hjälpa mig?
Kramar Eva Agnes

Ljuvligt Hemma sa...

Jisses vilken fin blomsterbutik :)

Grace@PoeticHome sa...

These are so gorgeous! The true essence of nature in each piece is beautiful. Thank you for sharing!

Vera sa...

Amazing place....

Fröken Lavendel sa...

Tack för tipset! Verkligen härliga bilder Du har tagit!

purple sa...

Åh, vad fint det ser ut. Hade ingen aning om den butiken. Tror jag får ta och köra dig någon dag.

texasdaisey sa...

Your blog is very beautiful.
Debbie

axelsson sa...

Det är en mycket bra butik, min vän jobbar där och trivs som fisken i vattnet :) Vart har du din butik? :)