29 oktober, 2008

Det är inte jul än! It's not Christmas yet!



Foto: Minna Mercke Schmidt


Jag vet att ni är många där ute som planerar jul för fullt, men jag har inte hunnit så långt än. Jag var helt chockad när jag såg alla jultidningar i min tidningsbutik. I min värld finns det bara vackra höstfärger överallt och jag njuter av allt det gula, bruna och mustiga som finns runtom mig än så länge. Men visst, jag bor nere i södern och det kalla har inte riktigt hunnit hit än.

Vackra dagar till er, var ni än befinner er!
Minna :)

I know that many of you are starting to plan for Christmas already, but I'm definetely not there yet. I was chocked when I saw all the Christmas issues in my local magazine store. In my world there is only beautiful autumn colours at the moment and I enjoy the yellows and browns to max. But yes of course, it depends on where you live...We live in Southerns Sweden and the cold weather hasn't taken over yet.

Beautiful days to you, wherever you are!

18 kommentarer:

Skatan sa...

Hej!

Ja jag instämmer, hösten är ännu högst aktuell - samtidigt som det börjar "julas" överallt... Jag lockas av ett mellanting. Att börja kura inne i mörket och känna pysslarlustan väckas till liv igen!

Önskar en solig höstdag :)

Lilla huset på prärien sa...

Mmm... vilka fantastiska bilder. Det ser väldigt härligt ut - sådana dagar är mina absoluta favoriter. Hög, kall luft med mycket prassel av de vackra löven. Vackra höstdagar och ljuvliga vårdagar är verkligen bland DET bästa som finns!

Ha det bäst!

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Jag känner att det luktar jul där ute fast det bara är höst än.
Är ofta ute i jättegod tid.....

Ännu en upprepning:
Som alltid vackra bilder, du är bäst!
Kramisar Jeanette

Hem och Lycka sa...

Jösses vilka alldeles underbara bilder du tagit! kram

Ute sa...

You are so right. I love the bright colours of automn as well and christmas will come very soon. But not now.
Lots of greetings from the middle of germany:-)
Ute

andré sa...

Vilka tjusiga höstbilder!

Jag blev också förvånad när jag på lunchen idag såg att Malmö kommun sätter upp julbelysningen...

Magny sa...

yes,- høst hos meg også..

nydelige bilder,- helt fantastiske...

butikker og tidninger strutter av jule,- det er altfor tidlig...

og vacker dag til deg også...
klem, magny

Granne med Selma sa...

Håller med dig! Höstfärger är fantastiska! Fast i morse när jag vaknade var hela världen vit... En lite försmak på julen som heter duga:-)

Kan känna doften av äpplen ända till Värmland...
Kram Sussie

PolarBearCreations sa...

Beautiful pictures!
I miss real fall(and winter) here in Florida after living for 15 years in Canada.I love the change in nature and the colors that come with it. I'm sure I will appreciate it even more when we go back.
Here, as soon as Halloween is over Christmas deco will be out in full force and Christmas music will be playing in the stores. Outside it will be 20C/25C....just weird!
Have a wonderful day!
Sue

Bruno och Mig sa...

Underbara bilder. Hösten är så vacker. Vissa dagar när det är fuktigt ute, tycker jag att världen ser ut som en akvarellmålning. Alla mustiga färger flyter i hop, man kan knappt ana konturerna. Det är vackert.

Det är nästan så att man hinner tröttna på julen innan den har börjat. Speciellt på alla girlanger i grälla färger, hetsig julmusik och bjärta tomtar. Nej, jag gör som dig, njuter av hösten ett tag till - fast jag bor i dalarna!

Ha en bra kväll.

L

Capucine sa...

Beautiful days to you so... from Provence south of France ..... cold tonight 2° and little rain ....I like your so beautiful photos ....

Ingela la la sa...

Vad fina bilder! Jag är nog som du, njuter av hösten för fullt..
Fast när man ser allt ¨juligt¨så smyger det på en :)

mysiga heestrand sa...

Vilka fina höstbilder. Jag tycker det är skönt med höst. Tända levande ljus och kura skymning ett tag innan det blir jul
Kram Marita i Heestrand

Tulipa sa...

Vackert. Du har verkligen lyckats fånga hösten när den är som bäst. Det är sådana dagar man tänker på när man tänker på hösten och tjusningen med den...
Kram Tulipa

Victoria sa...

Hallo!:)

jeg er helt enig!:) jeg mener at julen ikke begynner før 1. desember:) og høsten er jo så vakker, så hvorfor haster vi oss forbi den?:) jeg syns dette er en herlig årstid jeg:)

så kjempefine bilder du har tatt foresten:)

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Jouluinnostus on tosiaan levinnyt blogeissa ihan hurjaa vauhtia, vaikka kaunein syksy vasta menossa. Itsekin ole sitä ja tätä askarrellut, vaikka mitään joulufiilistä ei vielä olekaan.

Kauniita kuvia - ilahduttivat oikein kovasti kesken arkisen päivän!

Guldkant På Livet sa...

Kors vilka vackra bilder!!! Du är fenomenal! Det är så vackra färger som jämt är i harmoni med varandra.... och vilket läckert rödlöksinlägg nedan! Mari.

Cinzia sa...

I like so much the photos!!!
Your blog is very beautiful!
Bye bye from Italy
Cinzia