17 augusti, 2008

Vote for your favourite





















Wanted to show you how much you can do by changing the pot. The arrangement is made in the little metall pot (top image) that I've moved around. Material dried roses and oh god, I still don't know what fläder is in English (can somebody help me out, pleeeease). Well, the raw berries of fläder : ) and wet oasis on the bottom.
(Thank you M/Whita Villan, the word I was looking for is Elderflower)

Vote for your favourite and you can win a print of the image below in handmade frame (picture will be shown shortly).


The winner will be announced on Wednesday 27th of August at noon.
Best of luck and a big hug!
Minna : )








93 kommentarer:

valkeataika sa...

Ihania kukkasia ja kauniita asetelmia jokaisessa kuvassa. Eniten pidin kukkasista sinisessä kahvikupissa.-sanna

Anonym sa...

Hej Minna!
Jag röstar på första bilden.
Bara älskar dina alster,du är jätteduktig.Nu håller jag tummarna på att vinna,brukar inte ha tur på utlottningar.Hoppas!
Kram Monica
monikanen@yahoo.se

rosenskära sa...

Bild nr 3 är min favorit, men ALLA är ju vackra! Tack för alla fantastiska tips du delar med dig av!

/Lena

Hwita Villan sa...

Fläder = Elderflower

Hwita Villan sa...

Oj glömde ju rösta på favoriten :) Åhh jag gillar ju flkera, både 1,3,4 och 6... Men jag bestämmer mig för...

... min favorit är 3:AN!

Nu håller jag tummarna!

Kram M

ValérieL sa...

Je les aime toutes ! Chacune a un charme particulier alors je vote quand même pour la 3ème

Älfgärdet sa...

3:an är mina favorit. Håller sig fläderbären bra? Tyvärr är inte mina buskar så stora så fåglarna tar alla bären innan jag ens ser att de finns...grrr...
Har saknat dina inlägg MYCKET!!!
//Madeleine

Leva som jag sa...

Hej Minna!! Det får bli den med tekoppen då då jag älskar blåvitt porslin
Kram Malin

Zacisze wyśnione... sa...

Vote no 1 :-) but all arrangements and photos are so lovely! Greetings, Magdalena

Bitan sa...

Rolig idé. Tänk att man kan ändra stil helt genom vad man sätter blomman i. Jag tycker de tre första förmedlar en känsla som jag gillar. Till slut står mitt val mellan ett och två. Och då vinner för min del nummer ett. Den är enkel och charmigt rå. Det gillar jag!!
Mvh. Bitan.

Lina sa...

Jag gillar den första bilden eller den med the koppen! Är svag både för blått och rost så att ajg kunde inte välja!

Lisa Rosenrot sa...

Hello Minna,
love your blog!
they are all great, but my fav is the first!
Greetings
Lucie

sofia sa...

Andlöst vackra bilder som vanligt!!
Jag lägger min röst på arrangemang nr 3 - älskar ju allt på fot!
Hoppas allt är bra med dig! Kram Sofia

Lotta sa...

Åhhh - suck så vackert!! Att välja ut vilken som är vackrast är ju hur svårt som helst! Alla är ju lika fina :) Mest är nr 1,2 och 6.... jag röstar för nr 2 för en är så otroligt vacker i sin enkelhet med den underbara krukan. Och tack för härlig inspiration! Nu skall jag plocka lite blomster i trädgården och se om jag kan åtstadkomma något liknande. `8`)

Anonym sa...

Bild nr tre (3) om jag nu måste välja..
Allt är ju bara såååå vackert som du gör..
MVH Christina
Christina47@spray.se

Amanda sa...

Hej Minna! Jag vill gärna vinna din bild! Och tycker att krukan på fot är vackrast (den gråvita metall bägaren - är det en gammal såsskål?).

Ha en trevlig helg!

Lisa

Lisa sa...

Hej Minna! Jag vill gärna vinna din bild! Och tycker att krukan på fot är vackrast (den gråvita metall bägaren - är det en gammal såsskål?).

Ha en trevlig helg!

Lisa

Graadskan sa...

Gillar givetvis allihop, men måste jag välja en blir den nr 1!
Tror att jag har en liknande ljuslykta hemma någonstans. Kanske skulle ställa ut den för en härlig rostig patina?

Kram Camilla

Present Past Collection sa...

They are all so lovely! My pick would be number 3. You always have such beautiful photos!
Smiles,
Heather

la ruche sa...

Lovely ! My favorite is picture number 4, the cup of tea.
Your pictures are always incredible, i love them !

ABACAXI & HORTELÂ sa...

Gorgeous as always!!
My favorite?? # 2 (simple but o so beautiful!).
I really admire your creativity with plants and flowers and the pictures are just all worth to put on a wall!!

Viktoria sa...

Jag röstar på tredje bilden.

Hittade din blogg precis innan du försvann på semester så det har varit en lång väntan på nya inlägg och blev jätteglad idag när jag tittade in, fanns en del nya inlägg jU! :)

Ellas Inspiration sa...

Alla är ju underbara så det var ett otroligt svårt val men jag lägger min röst på första bilden.

Kram Karin

rosabeer sa...

My favourite is the tea cup. I love your blog, for the beautiful pictures and the great idea's.
Greetings Marja

rosabeer sa...

I only know the name in Dutch, we call it vlierbes.

Elisa Day sa...

Alla var fina, men första bilden är nog min favorit. Kram

Hjärtat Mitt sa...

Svårt val, men jag gillar bild nr 2 bäst.

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Bonjour,

J'admire vos photos ! J'aime la n° 3, très simple.
Bonne journée.
Fabienne

Ulrika sa...

Jättefina bilder, men favoriten blev nr 3. Jag är så glad att jag hittat hit, vackra bilder, vackra blommor. Älskar själv att laga kransar, men har inte tänkt på att laga dem året runt med vad säsongen har att erbjuda, så tack för inspirationen =)Hälsning Ulrika

Skatan sa...

Godkväll! Jag röstar kraftfullt på nummer tre :)

Kul inslag!!

Kram och godnatt!

Lilla huset på prärien sa...

Bild nummer 2 är min favorit, i den lilla lerkrukan. Allt du gör är så underbart vackert! När ska du börja jobba igen? Eller ska du ha en mamma - bebis kurs kanske *ler*

Kram Jenny

Anonym sa...

Fläder - hyldebær hedder elderberry på engelsk. Og jeg stemmer på billede nr. 2.

Jette i Danmark

"fabuscreativ" sa...

Hey Minna,my Favorite is Picture No:5
it`s really not easy......
Greetings from Switzerland...GabiB.

Ele sa...

Dear Minna,

what a wonderful decoration in every way, but my favorite is in the teacup! :o)

have a nice weekend
Gabriele

vibeke sa...

Alle bildene var vakre på hver sin måte men min favoritt(etter mye frem og tilbake) blir nr 4.Vil gjerne være med og ha mulighet til å kunne vinne det nydelige bildet ditt.

Ønsker deg en god helg :0)

Anonym sa...

I love the first picture..have a good day .lesenfantsdumarais@laposte.net

mimosa sa...

my favourite arrangement is the one in that coffee cup!! it's very beautiful....

i love your blog!! and flowers too.... i have kept my own flower shop (in finland) for three years now.

love, minna (kaima siis...)

Granne med Selma sa...

hej!
Jag brukar sällan lämna kommentarer, men jag har dig på Bloggkoll så varenda gång du lägger ut ett nytt inlägg så smyger jag in... Jag har läst om dig i tidningar och förundras över allt det vackra du skapar. Vilken gåva du har!
Såklart är alla bilder vackra, men den som berörde mig mest är nummer 3. Det var så vackert med den lilla foten på byttan som arrangemanget är gjort i. Tillsammans med bakgrunden blev det till en vacker helhet.
Tack för att du låter oss ta del av all din skaparglädje. Den lyser ut genom bilderna:-)
Mvh Sussie

lottens vita och gröna sa...

hallå minna! röstar på bild nr3 ,två runda former som leker bra! ljuvligt arrangemang och kransen ohhhhhhhhhhh! varmkram lotten

Marianne sa...

Nyyyydelige bilder! Må man velge bare en så er min favoritt nummer tre : )
God helg, hilsen Marianne

Kari sa...

Min favoritt er nummer 3..
Men alle er jo vakre !!! Blir stum av beundring....

Ha en fin helg.
Klem

Kari sa...

Min favoritt er nummer 3..
Men alle er jo vakre !!! Blir stum av beundring....

Ha en fin helg.
Klem

Cornelias Cottage sa...

Alla är ju gudomliga, men efter mycket skrollande upp och ner så får jag slå till på bild nr 3.

En härlig helg önskar jag dig!

Sabina sa...

Den första bilden är helt underbar! Absolut min favorit, de andra kan inte mäta sig med den! :D
MVH/Sabina

Anonym sa...

Hej Minna!
Jag röstar på bild nr 3.
Kram från
Susanne
susanne.wikstrom@edu.borlange.se

(P.S Tack för tipset om Heidi Palmgren. Har nu fått en ritning och det kommer att bli fantastiskt fint. Jag är helnöjd)

seelenruhig sa...

Bild nr 1 : my favorite - very clear!

Greetings form Lake COnstance

Ellen

Mrs. Pauls sa...

I like the first one! Love your sight, just found it last week and already I have made the apple wreath!

Brita sa...

Jätte svårt att välja, men måste man så blir det nr 1.
Härliga bilder och ideér överlag. Tänk så olika det blir här med liten förändring. Man blir på så gott humör med den fina stämningen du förmedlar. Och tack för fina tips.

Kram
Brita

Monica sa...

Hej, bild 1 är min favorit. Härliga bilder allihop förstås.

Monica

Lotta sa...

Hej,
jättefina allihop och jag verkar vara ganska ensam om att välja nummer 6. Tycker det blir ombonat och mysigt med korg. Lite varmare stämning....
men som sagt alla var fina :)
hälsn. Lotta

Franzi sa...

I like most the third and the last version. Your wreath on the picture to win is really beautiful! I like the different shades of green making it so beautiful!

Anonym sa...

Hei, ankara pähkiminen ja vertailu 1. ja 3. kuvan välillä, mutta päädyin sitten kuvaan kolmas ylhäältä lukien. Ihania kuvia(kuten aina).
Ja se Koti&Keittiö lehden juttu oli upea! Sain ko. lehden käsiini sattumalta, kun äitini esitteli sitä minulle tohkeissaan, että "katso mikä ihana talo ja juttu ja ihan just sellanen mistä tiedän sinun pitävän..." Minä siihen että,"juu no niinpäs onkin, SIIS HEI TÄÄHÄN ON TÄÄ!!! Oli kuin olisi vanhaan tuttuun törmännyt =)
Terveiset Porvoosta
- Heini-

Mercedes sa...

It´s difficult to choice but my favourite pic is the blue cup with roses, soooo romantic!!!
Oh, I added to my favourites since I found you some weeks ago,surfing on the red.
Now you know you have a Spanish fan !!.

Anonym sa...

Hej!

Nummer ett var mitt spontan intryck så jag föstar för den!

/M som i Mica

CONNIE sa...

My favorite isa No. 3. All of them are beautiful on its own, by the way.


XOXO

Jamie sa...

I really like the 1st one, though they are all lovely! Jamie V in Bozeman, Montana
http://rem-nants.blogspot.com
amzanioli@yahoo.com

Hem och Lycka sa...

Bild nummer 3 tycker jag är finast även om alla är vackra! Jättefint pris! kram

Elina sa...

First one is my favourite!

Janneke sa...

Hello Minna,
here is the result of the voting of the dutch jury :))
Nr. 3, the teacup is my favourite !!
Greetings from the Netherlands,
Janneke.

Anonym sa...

Hej Minna! Härligt att du är tillbaka med all din inspiration! Jag röstar på bild nr 2.   Hälsningar Tulipa

White Linen sa...

Ensimmäinen on paras!
Mutta kaikki ovat kivoja, ja koko idea on mainio

Ninuska sa...

Ihastuttava blogi sinulla... olenkin ollut vakiovierailijasi jo jonkin aikaa. Suloisista asetelmista ensimmäinen on minun suosikkini :)

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Jeg likte best bilde nr 1 fordi det var en litt annerledes dekorasjon. Og de vakre sarte rosene i kombinasjon med det røffe ble fint!

Tidsmästarinnan sa...

Bild 3 - men det var svårt att välja! Jättekul att se hur olika det blir i olika vaser/skålar.

Hmmm. En slutsats av det blir att jag behöver fler vaser och skålar tror jag.

:-)

Vad fint du gör jämt! Kram!

allaboutpretty sa...

They are all gorgeous but if I had to pick one it would be 3. Blessings! Laura

randi K design sa...

I love the hanging one, the first picture!

Sofia sa...

Jag gillar verkligen 3:an, rost har verkligen sin charm och det passar så bra till det klara gröna.

Kram Sofia

Johanna sa...

Nr 3 gillar jag bäst :) kram Johanna

Fröken Fräken ifrån Fryken.. sa...

Hade ALDRIG kunnat gissa att det var fläder!!!

Spännande idé att blanda torkade rosor och fläder :-)

Jag tycker den första bilden, i den lilla koppen är otroligt söt & pittoresk. Men jag är ju även svag för korgar, så näst sista bilden med korgen (bild tagen ovanifrån) är oxå en varm favorit.

Önskar dej en skön augusti-tisdag!

//kram frida

Anneli sa...

Hej, Minna!

Jag gick på spontan magkänsla och nr. 3 fick mig på fall!!

Kram

liz sa...

number 3, beautiful!

Kathrin...allein unter Männern sa...

Hi Minna!
My favourite picture is Nr. 3 I love your blog! Kathrin

Emma mittemot sa...

Nummer två tycker jag är finast! Alla är verkligen jätte fina så det är svårt att bara välja en!
Jag har förresten gjort dina äpplekransar, dom är verkligen dekorativa! Får se om jag inte kan få upp bilder på mon blogg snart på resultatet! Tack för inspirationen!

Anonym sa...

Jag tycker att den första är de bästa.=) Nummer tre är också vackert.
Nora www.nora2.vuodatus.net

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag röstar på den första bilden!
Men det är otroligt svårt att välja...alla är så fantastiskt fina.
kram
Marie

Inkabella sa...

Kolmas kuva eli kukkaset jalallisessa pikku vaasissa oli minusta kaunein...

Sari

emäntä sa...

Kaunista täällä on kaikkialla!

Näistä asetelmista suosikkini on numero 1=)

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Mikä yllätys, että osaat myös suomea - kiva juttu!

Plääh, tosi vaikea valinta - kaikki ovat niin kauniita, kuten jokaikinen asetelmasi näillä sivuilla. Ehkä kuitenkin kallistun ihan ensimmäiseen kuvaan, jossa asetelma roikkuu kauniisti koukusta.

Ja lopuksi kiitos upeista kuvista - olet todellinen kukkaguru!

Camilla sa...

Åh...nr 3 röstar jag på!

Camilla sa...

Åh...nr 3 röstar jag på!

Elzie sa...

Åh, jag tyckte nr 3 var så fin.
Hoppas du får en bra onsdag.
Kram Elzie

A-P sa...

Jg röstar på nr 1, den var något utöver de andra, spännande och annorlunda. Du är så duktig.
/Anna-Paulina

catharinas-love sa...

Hi ,i love number three most of all !
You makes beautiful things with flowers !
Rini = the Netherlands

Anonym sa...

Kaikki ovat ihastuttavia, mutta ensimmäinen vie voiton!

Krista

Åsa sa...

Jag röstar på den sista bilden.

/Åsa

Lilla Eken sa...

Bild nr tre är min favorit.
Hej, hej/lilla eken

Annie sa...

Hej Minna! Jag röstar på den första bilden, den är ju så ljuvlig (extra ljuvlig, jag skulle gärna ha alla)!

Kram, Annie

ninifee sa...

Hej - I love the one in the terracotta pot. You always have such great pictures! I often come and visit your blog and I am always inspired from the wonderful ideas you have.

Greetings from Bavaria
ninifee

Anonym sa...

Hej!

Jag röstar på den andra bilden, terrakottakrukan....

Eva utan egen blogg

Tusenfröjd sa...

Det här var ju inte lätt... gillar både 3:an och 4:an... men det lutar nog mest åt 3:an!
Så nu får jag allt hålle en liten tumme för mig själv!!!

Kram Liv

Sarasnaran sa...

Hej Minna! Detta är första gången jag kommenterar i din fina blogg, men vilket tillfälle jag valde sen. =)
Tävlingar we like!

Nummer 1 är vackrast!
Älskar det snirkliga i upphängningen.

Snöflickan sa...

Hej hej!

Jag röstar på den första bilden! Riktigt annorlunda och tjusigt!

Vackra bilder du tar!

revesdargile.canalblog sa...

Superbe, superbe et superbe !!
j'aime tout!! c'est sans prétention et touchant de beauté !

A bientôt

MONQIUE

ps : êtes vous fleuriste dans la vie ?

revesdargile.canablog.com