20 augusti, 2008

Koti ja keittiö






A Finnish interior design magazine Koti ja Keittiö (Home and Kitchen) visited us last summer. The result of this two day, really cosy and fun, visit can be seen in their August Issue.

Lots of pictures and lots of Finnish words :)))

Sorry to say, I haven't seen the magazine for sale other than in Finland. Let me know if you're interested to order a copy, (mail minnaatblomsterverkstad.com) I could try to organize something. Price 8 Euros plus postal fee from Finland to your country.


Regards,

Minna : )

25 kommentarer:

Lena Kristina sa...

Vad kul för dig att vara med i ett inredningsmagasin. Du har ju jämt så fint i dina arrangemang och verkar ha ett otroligt stort engagemang.

Jag passar nog den finska tidningen men jag har sparat en Allers där du är med och ger matnyttiga råd om olika blomsterarr. :D

Jag skulle gärna delta om du ska ha fler kurser.

Kram Lena

pioni sa...

Juttu lehdessä oli mukavaa luettavaa ja kuvat kauniita.

Graadskan sa...

Så skoj för dig!
Jag skulle nog dessvärre bli mest frustrerad av att inte förstå något av det som stod runt de fina bilderna... Så jag passar också på tidningen, men det skulle vara jätteskoj om du kunde visa några bilder därifrån!!

Kram Camilla

Hjärtat Mitt sa...

Vad roligt!
Skulle tyvärr inte förstå ett enda ord av en sådan tidning :)

Kram Mari i Marieholm

Lina sa...

Så roligt för dig! Kan du inte visa lite bilder som de tog?
Ha en bra dag!

MOLLY sa...

Så spennende, og hvilke fine bilder:) Da betyr det ingenting at vi ikke forstår teksten...hihi:)

Lina sa...

Jag glömde rösta på min favorit innan... Har gjort det i ditt förra inlägg nu! Nu håller jag tummarna! Skall du ha någon kurs i höst/vinter! Hade varit roligt att få komma nr och få lite inspiration!! Ha en underbar dag!

Minttu sa...

Hei,

juttu lehdessä aivan mahtava, ja minusta on aivan ihanaa piiphtaa blogiisi katsomaan toinen toistaan ihanampia kuvia ja idoita. Hyvää jatkoa kaimalle.

terveisin Minna

Vita Lenta nel Bel Paese sa...

Cara Minna,

Dina arrangemang är så fina och fantasifulla. Förstår att det skrivs om Dig. Jag skulle vilja länka Din blogg till min, om det är OK. Mina besökare skulle uppskatta det - om de inte redan hittat Din blog. Jag skriver från Italien (hus och inredning, resor, cultur & kök). Min adress är http://wwwricciericicom-ingridj.blogspot.com

Ellas Inspiration sa...

Men så kul! Får be svärfar översätta....

Kram karin

Stinas mys sa...

Det blir till att språkbada!
Jag är finlandssvensk och har
fortfarande inte lärt mej finska ordentligt - trots många års finskatimmar i skolan. Bor mest finlandsvenskar här på västkusten, gör att man blir lat då man ändå "klarar" sig med svenskan. Ska kika efter tidningen - skoj!

Kram Anna-Stina

Annika Christensen sa...

Klart att jag är intresserad!!
Det vill jag absolut se...
Kul att du är tillbka igen.
Skicka gärna en tidnng så skickar jag dig pengar.
Annika

Skatan sa...

Men hej igen! Nu först ser jag dina rader hos mig. Djupt tack. Oj, det VAR verkligen roligt att läsa.

Nu somnar jag leende...

Skatan sa...

Å du, grattis till publikationen!!

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, oj vad du är duktig och är med överallt, men du har ett sinne utöver det vanliga också! Vilka läckra små arrangemang nedan, den med skålen med fast fot tror jag att jag tyckte bäst om, så läckra allihopa! Och det växthuset, fy så fint, suck... ha en fortsatt skön sommar, det lilla som är kvar av den! Mari.

mimosa sa...

heippa minna!! the writing in "koti ja keittiö" was wonderful; pictures too!!!

i found yoyr blog just now, when i've read that magazine.....lucky me....

minna

lottens vita och gröna sa...

oh vad roligt, kan tänka mig att det var ett ooootroligt vackert reportage!

ha det gott vännen! varmkram lotten

bluemagpie sa...

Beautiful pictures. You are so talented. :)

Thanks for sharing!

Addi

Hannelen paratiisi sa...

jännää!

Kari sa...

Hei på deg .
Det ligger noe og venter på deg i bloggen min ;)

Klem, Kari

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Först och främst så vill jag rösta på min favorit bland dina fina alster i förra inlägget.
Jag tycker att den finaste av dom alla är den på bild nr 1.

Sen vill jag jättegärna att Du fixar ett ex av det finska magasinet till mig.

slutar aldrig att beundra dina fina bilder av dina likaledes vackra arrangemang. Du är outstanding!

Kramisar Jeanette

tindra lite mera sa...

Hej!
Vad kul att du får sprida allt fint som du gör,...även till Finland!

Du kan hämta en utmärkelse hos mig,alla som är på min favoritlista får en för deras inspirerande bloggar!

Kram Katarina

Anitasrum sa...

Hej
Jag röstar på nr 2 för att den är så ren, blommorna och bären talar för sig själva, snygg kombination. Uppfattade jag rätt att du ger kurser skulle vara jättekul att få delta?
Kram Anita

Marja Kristiina sa...

Juttu OLI tosi ihana!!!

varma hälsningar,
MK

Anonym sa...

Tapaasi työskennellä ja blogiasi käytetään positiivisena esimerkkinä Suomessa yrittäjäkoulutuksessa. Ja syystäkin!
Onnea hienosta lehtijutusta ja upeista töistä!