21 maj, 2008

Middagstips: glosoppa

Vi har fått låna en bil, men försommaren har förtrollat oss och vi lämnar gården bara i yttersta nödfall. Allt blommar, växer och doftar! Och vi bara glor och glor. Elmer kan redan namnen på de flesta blommorna :)
Kram, Minna : )
(som för övrigt har upptäckt medans hon går o glor att synen är inte prima längre... well, glasögon passar bra med de små rynkorna som hon också har upptäckt)
We have borrowed a car, but the blooming season has put a spell on us and we don't want to go anywhere even though we could. Everything is blooming, growing and the smell is wonderful. Vi just stare and stare. All day long. Elmer can already names of most of the flowers :)

23 kommentarer:

Min verden sa...

For en herlig blogg du har! Nå skal jeg ned å se i bladet og titte etter dine ting. Jeg liker bedre "boksen" 40-45. Det er ikke så ille som 41-50 (som jeg er i ferd med å bevege meg inn i). Jeg trøster med at det er ingen alternativ enn å holde ut med de grå og rynkene :) Tross alt har jeg det helt strålende og rask og pigg. Det får holde :) jeg kommer tilbake til deg og legger deg på listen min. Det er vel greit? Hanne

Graadskan sa...

Då får man åka iväg och köpa senaste numret då!! Spännande!!
Så stor han blivit, Elmer, sedan jag såg honom på kursen i november... Mysigt!
Kram Camilla

Min verden sa...

Jeg visste jeg hadde sett det plantebordet før et sted :) Nydelig reportasje - rett og slett og stor inspirasjon. Jeg kunne ikke finne det igjen nå, men det har liggi ute hos deg før ikke sant? Hanne

Vella sa...

Men så stor han har blivit, lillhjärtat! Tack för en inspirerande blogg. Kram/Vella
vellasgarden.tradgardsblogg.se

lottens vita och gröna sa...

guuuuuu så mysig bild minna! så söt liten elmer där på ryggen, jag pratar och pratar blommor och träd med gustav som bara är 7 mån, hihi, han lyssnar såå fattar inte ett dyft men älskar när mamma brinner, hihi! min son som är 12 år nu kunder alchemilla mollis när han var tre, det är ju ett så vackert ord! varmastekramen och fortsätta glo och njut! lotten

Hjärtat Mitt sa...

Vilken härlig bild på er två!
Och vad duktig han är med namnen.
Kan det vara du som lär honom :)

Har precis fått fixa glasögon oxå. Jag hade kommit till den åldern. sa de när jag testade mig.

Kram Mari i Marieholm

Whoopsi Daisy sa...

Nydelige bilder. Jeg kjenner duften helt hit til Vestlandet :o)
Mvh
Whoopsi Daisy

Lina sa...

Så stor han har blivit! Och vilken fin bild på er båda! HA en riktigt bra torsdag!

Lena i et bæssmorhem sa...

Så trivelig bilde! :-) syriner er "ljuvliga", syns det samme om rynker, jeg... :-)

Klem

Guldkant På Livet sa...

Vilken härlig sommabild!! Och jag har sett reptaget i Vakre hjem nu, ljuvligt! Mari.

Sofie sa...

Har precis hittat hit till din blogg - så fin och inspirerande! Hit kommer jag gärna fler gånger :)

Vilken mysig bild! Kändes väldigt somrig :) Sött att han redan kan en massa blomnamn!

Kram, Sofie

Dadda sa...

Vad fin bild på er två ,mysigt...
kramar!

Hanneles paradis sa...

Ihana kuva.

Hem & Lyckas Mia sa...

Vilken söt bild, underbar! kram!

Fredrika sa...

Hejsan, du har så fiiin blogg och jag är här då och då och hämtar inspiration. Det är SÅÅ kul med barnen i trädgården. Jag anlade stora delar av min trädgård då T var 6-8 månader (förr, förra sommaren). Hon satt såå nöjd i vagnen och TITTADE. Och lärde sig tidigt säga blomma och blad osv. Och kan nu många namn på blommor. Ungar älskar trädgården! Njut!
/fredrika

Willewira sa...

Nej du, ögonen är inte som förr...

Jag har haft en höksyn, nu får jag kisa med ögonen, föra antingen huvud eller föremål fram och tillbaka för att hitta rätt skärpaläge... Är det åldern månne??

Visst är det härligt med alla blommor!!! Det är paradiset!!

Kram Willewira

Lisa sa...

Hejsan Minna!

Vilken härlig bild. Mycket färg och Elmer förgyller ju verkligen den!

Gerda på Idemakeriet rekommenderade dina kurser! Jag trodde inte du gjorde kurser nu men hon sa att det låg i planerana. Jag skulle jättegärna vilja lära mig mer om arrangemang och kranstillverkning. Har du några planer för nya kurser?

Lisa

Jan sa...

Such a darling and beautiful picture. Thanks Minna.

tindra lite mera sa...

Vilken fin bild på mor och son,du odlar hans intressen i tid för blommor....och bin ;O)det sistnämda kommer senare i hans liv.

Ha en bra mors dag.
Kram Katarina

Jeanettes hus sa...

Gumman,

Denna vackra bild skulle platsa i vilken tidning som helst!
Vacker1
Kramisar Jeanette

Hulda sa...

Har nettopp lest reportasjen din i Vakre Hjem, nydelige bilder og mange nyttige tips! :) Jeg ble veldig inspirert, du kan se noe av det jeg har gjort på dagens innlegg på min blogg. Hadde vært koselig om du stakk innom. :)

Ingela sa...

Ja nu finns det verkligen mycket vackert att titta på, helt gratis!

MormorRuthsAnn sa...

Åhhh, vilken härlig bild på dig och din son! Härligt att den lille får upptäcka världen från din rygg...det ser friskt ut!!

Oj, sa jag när jag såg din bil!! Hur gick det med dig....började det brinna när du satt i? Usch, rena mardrömmen.

Stort grattis till reportaget i Vakre Hjem...det var jättekul att hitta ditt reportage där i, blev riktigt glad...stolt svensk :). Bilderna var dessutom ljuvliga!! Du tar sååå vackra bilder.

Ha det så gott!
Ann