22 april, 2008

Julros i april


Julrosen vid gårdsplanen håller på att dra sin sista vers. Jag var bara tvungen att föreviga en av de uuuuunderbart vackra blommorna. Klar favorit och jag längtar redan till nästa blomning : )

Himskt hektiskt här himma, förstår inte vart all tid tar vägen. Hoppas ni har fått njuta av de vackra vårdagarna. Vi inledde grillsäsongen i söndags när vi firade vår 13-åring!

Kram från tonårsmorsan
Christmas rose that has bloomed since February. I had to capture the beauty of one of the flowers before it's too late. One of my favourite flowers, can't wait until the next blooming.

14 kommentarer:

Solan sa...

Visst är den underbar. Den du visar är nog den vackraste av de sorter som finns. Ha det gott. // Solan

Guldkant På Livet sa...

En sån vacker bild, julros och rödlök, naturens tjusiga stilleben... Mari

lottens vita och gröna sa...

halloj, sååååååå fint minna, ögongodis! nu fick jag inspiration att göra nåt med min julros som dekoration till lillemansdop på lör...vi får se hur det går! min äldste firade vi med i sön, men han har ett år till tonåring, men tydliga trötthetstecken börjar skönjas. ha det gott minna! kram lotten

Ida sa...

Tack för titten, din blogg är helt otrolig med underbar inspiration! Och julros är en av alla mina favoriter! Mvh Ida

Fridhemspinglan sa...

Visst är det kul med egna julrosor!
Uppvuxen med barrväxter, gräs och Ölandstok, som jag är, så är det så kul att bekanta sej med alla vackra perenner!

Minna, du får kolla in mitt näst nyaste inlägg: jag tror min dotter har riktig talang för fotografering!
:)

purple sa...

Gillar också julrosor, kul att de står så länge. Du har som vanligt helt underbara bilder på bloggen.

Gårdsromantik sa...

Så vackra blommer du bjuder på här - längtar till man får börja arbeta med trädgården!

Kram Maud

Lilith sa...

Vilken fin julros du har! Skulle gärna vilja ha en julros själv... Kanske jag borde göra slag i saken!

Minikex-living sa...

Den är så otroligt vacker, tänk de är så starka, men ser så sköra ut.
kramar malin

My Lovely Things sa...

åh vilken vacker bild..så fin..
kram anna

Jan sa...

Oh my gosh. It took my breath away. I love it. The colors are just beautiful. I can see why it is one of your favorites.

Jan WA state

Lyck-Annas sa...

Härligt att dina vackra idéer och fotografier sprids... och att du förhoppningsvis tjänar en slant på dem!
Tack för dina varma kommentarer på bloggen. De behövs när man känner sig som en missampassad undersköterska med frustrerad kreativitet!
Kram från ett strålande Motala
/Anna

kristinco sa...

Oh la la ... ces couleurs sont tout à fait MERVEILLEUSES !

ninni sa...

hej
går ofta in på din blogg och tittar
får så mycke insperation av allt vackert du visar. har nyligen skaffat en blogg och undrar hur man får besöksräknarna att fungera?
ha det så bra
ninni