16 april, 2008

Blomsterfotograf



Som ni vet så älskar jag blommor. Och att göra arrangemang. Och styla och göra fina miljöer. Och föreviga...ta foton som förmedlar det hela vidare till alla som älskar samma saker - det är det ultimata. Som jag alltid säger, delad glädje är dubbel glädje. Åååh, det är bara så roligt!!!

Stärkt av era uppmuntrande och positiva kommentarer har jag visat mina alster vidare och sålt jobb till flera olika tidningar. Ett ypperligt sätt att dela med sig : )

Närmast på tur står Vakre Hjem med deras första sommarnummer som kommer ut i maj. I den hittar ni en artikel signerad Minna Mercke Schmidt. Lide stolt är jag : ) De andra kommer ut först senare, håller er uppdaterade.

Onsdagsglädje!

Minna : )

I love making wreaths and flower arrangements. I love styling and creating beautiful "scenes". And most of all I love capturing the beauty and feeling in my pictures and pass it on to all of you who share my passion for all these beautiful things. Inspired by your positive comments I've shown my work to different magazines - and they liked it.

First out is Vakre Hjem, Norwegian interior magazine. In their May issue you will find an article signed Minna Mercke Schmidt. Must admit that I'm a bit proud : ) The other ones come out later, I'll keep you informed.

46 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Så kul att du får ännu mera spridning på dina underbara alster!

lottens vita och gröna sa...

oh ad kul minna, tort grattis, du är verkkligen värd det, dina bilder är som ögonpoesi! varmkram lotten,

pst vakre hjem är ju den ljuvaste och det passar ju dina ljuva bilder ju!

Lina sa...

Åh så roligt! Stort grattis! Förstår att de nappade för bilderna dina är fantastiska!! Tänk vad bloggandet kan vara bra!!

Under en vind sa...

Grattis till dina sålda bilder, ska bli kul att se! Tur att man prenumererar på Vakre hjem!

Ha en bra dag! Kram!

ValérieL sa...

Je suis complètement sous le charme de ce blog merveilleux...! Merci

Lisa sa...

Hejsan Minna! Det ska bli spännande att se din artikel! Och jag hoppas att fotograferingen gick bra förra måndagen. Nu går jag bara här och väntar på att du ska komma och fota lite hos oss! :) (Jag tycker det ska bli jättekul!)

Lisa

Bodil sa...

Förstår jag mer än väl. Dina bilder är sååå otroligt vackra.
Skall bli kul att se.
Kram

Moderncountry sa...

Ååå, det er jo bare fantastisk Minna!! Et stort grattis til deg!! Såklart du er stolt, du gjør et superbra arbeid! Så herlig å kunne nyte dine bilder nå også i Vakre Hjem. Så fort det kommer ut skal jeg springe til butikken.Ja, da bor jeg allerede i Norge. Oj så moro..

Klem til deg!! :)

Jan sa...

I am proud of you too. That is just beautiful next to those lovely well used pages. It doesn't get much prettier than that.

Jan B~ WA State.

Guldkant På Livet sa...

Ja, Mycket stolt ska du vara! Du är en toppen stylist och fotograf, underbara bilder! Ska kolla in Vackra hjem sedan med! Mari.

Agnetas shabby chic sa...

Åhh vilken ära, Grattis men så är du superduktig, ska bli roligt att se dina bilder...Ha det gott

Anna sa...

Himmel vilken lycka att jag hittade hit. Vilken underbar blogg.
Här kan man bli förlorad i alla sköna foton. Tack. Kram på dig min sköna.

Elisa Day sa...

Vad roligt!! Grattis!! Tycker att dina bilder är underbara

Marie sa...

Men vad roligt! Stort grattis, det är du verkligen värd! Dina bilder är så otroligt vackra och vad kul att man snart även får njuta av dem i favorittidningen Vakre Hjem.

Kram Marie

idémakeriet sa...

Vad otroligt spännade att komma med i tidningen, kan förstår att du är stolt som en tupp.
Du är jätte duktig.
Jag ska hålla utkik på tidningen.
Kram Gerda

Jeanettes hus sa...

STOR Grattis kram till Dig Minna!
Du är bara bäst!
Så roligt för dig att du får lön för mödan det är du värd.
Jag ser fram emot Vakkre hjem i maj. Är prenumerant så jag hoppas att den snart kommer.
Tänker på Dig.
Kramisar Jeanette

Karin A sa...

Grattis Minna! Gud så kul men jag måste säga att jag inte är förvånad. :) Läste om dig i senaste Lantliv också. Ska absolut köpa Vakre hjem.

Ha det gott! Kram Karin

Linda sa...

Congratulations on your photos being published. Your photos and arrangements are always beautiful and wonderful to look at.
Cheers Linda

Körsbärsgården sa...

Vad jätteroligt! Stort grattis till det och grattis till alla som kommer att få ta del av Dina vackra och inspirerande bilder via tidningarna! :)

Morgonhälsning från Karin i Körsbärsgården där morgonsolen kämpar med nattfrosten. Härligt med vackra vårmornar!

Vella sa...

Vad roligt! Grattis!! Snacka om att förena nytta med nöje....
Du gör ju så fina arrangemang och tar underbara bilder.....tidningarna kommer att stå på kö :)
Kram /Vella

Lilith sa...

Och du gör det så bra! Fortsätt med det, dina bilder och arrangemang är sååå inspirerande! Och vad roligt att dina alster dyker upp i tidningen! :) Stort grattis! :)

My Lovely Things sa...

grattis så roligt att du har fått sålt dina vackra bildser..

du kan verkligen det här...bara älskar dina bilder..håller med..först glädjen att skapa-piffa..sen fota det..njuta av bilden...

ska bli roligt att få se i vackre hjem...

ha de så gott..
kram anna

soann sa...

Congratulations ! i really love your pictures.i understand that you're proud, you deserve it !

Lisa sa...

Oh my but yessss. I am so positive that your images and work would produce gorgeous eye candy for any magazine in the WORLD!! Its the dream of alot of women, I am sure.
Just gorgeous as always Minna!!
Lisa
coastal nest

Hannas form sa...

G R A T T I S !
Jag visste och har sett hela tiden att du "har ögon" som jag brukar tänka/säga!

KRAM
och STORT LYCKA TILL!
Hanna

Outi from White Country sa...

Congratulations for such a wonderful achievement! Will be looking forward to the May issue of Vakre indeed!

Lena Kristina sa...

Men grattis till dig!
Vad roligt att du får publicera dina bilder där, helt underbart. Jag tycker aqtt det är så kul att det går bra för sådana eldsjälar som du verkar vara.
Dina bilder är ju helt fantasti:))

Jag gjorde en äppelkvistkrans som du inspirerade till, har alltid bara givit kvistarna till kaninerna tidigare, men nu blev det även en krans
Har även varit inne på Jeanettes sida efter ditt inlägg om henne, vilken mysig människa....
Njut av våren
Kramar Lena

husochrum sa...

Hej,

Vilka underbara vårbilder!
Jag tänkte fråga dig om jag får låna några till mn blogg och länka till dig.
Jag tycker att din blogg är så fantastiskt fin och inspirerande.

Ha en skön helg med mycket sol!

Annica

MY WHITE COTTAGE sa...

Så himla kul Minna!!! Jag är verkligen glad för din skull OCH för alla andra som kommer få ta del av dina underbara arragemang och bilder!!!

Önskar dig en fin och solig helg!
Många kramar Jenny

PS. Tack för besöket hos mig! Du har en speciell plats i mitt hjärta och dina rader du har skrivit till mig (i mejl) har haft stor betydelse för mig i mitt sökande efter jobb! Tack vännen!♥

vosgesparis sa...

nice Mis en scene as the Rench say.. I like the color combination ;)

ninni sa...

hej
vilken underbart inspererande sida du har.
går ofta in och tittar när jag behöver ha ideer och insperation.

kram ninni

lille-bille sa...

Congratulations.... Hope they will present your pictures as they deserve! Let them give you a pre-copy, so you can intervene if something is not the way you like... Good luck and let us see much more of your beatiful pictures, greetings, Mira!

Cissi sa...

Grattis vad roligt! Du är ju super duktig på det du gör så det är väl en självklarhet att du ska visas upp!
Lycka till i fortsättningen!

Kram och trevlig helg!

Chatarina sa...

Grattis.

Du tar så otroligt vackra bilder,
det är så kul att du vill dela med dig av det vackra.

Må så gott
Chatarina

Gunhild, NO sa...

Hei! Du tar fantastiske bilder og jeg skjønner godt at de vil bruke bildene dine i bladene.

globe-trotteuse sa...

you have a really nice blog! i love it. you are now in my links!!
kisses from South of France

Husmusen sa...

Vilken underbar blog det här är!!

beas barnslikheter sa...

Kanon att du delar med dig av dina talanger!

:-)

Kram Bea

Jessika sa...

Stort grattis!
Instämmer med tidigare grattulanter. Dina foton är jätte vackra och inspirerande. Roligt att du kommer med i tidningen Vakre Hjem. Fortsätt med det du gör, du inspirerar så många.

Hälsningar från Jessika i Gula Villan

sofia sa...

GRATTIS Minna!! Längtar alldeles extra efter Vakre Hjem nu ju!! Kram!

Poussière du Sud sa...

Je ne comprends pas l'allemand , mais je comprends les belles images.Que c'est charmant . Babette

Karna sa...

Så koselig å høre fra deg igjen Minna!!

Så spennende dette er, skjønner godt at de vil kjøpe bilder av dine nydelige kreasjoner, gleder meg til bladet kommer ut!!!

Grattis!

Vit Choklad sa...

Jag älskar Vakre Hjem och har köpt varenda nummer i flera år. Längtar tills jag får se dina bilder, du är en fantastisk fotograf. Kram kram och ha en fin vecka :-)

Eva-Karin Gawor sa...

Vad glad jag blev när jag såg din blogg!!!!!!

Första gången idag,underbara bilder och arrangemang, verkligen inspirerande!
På återseende

Eva-Karin/noll54

Evelina sa...

Wow! Underbart roligt. Grattis! Du tar SÅ fina bilder. Vad har du för kamera när du fotar? Bildredigeringsprogram? Jag försöker utveckla mitt fotograferande, det är därför jag undrar :-)

Kram

Anonym sa...

je suis française, je ne comprends rien mais les photos sont splendides.
I'm french, i don't understand your texts, but I see your pictures, it's beautiful
I want more and more picture
just a dream
CHRISTINE