05 mars, 2008

Pärlhyasint


Pärlhyasint is pop!!! För variationens skull brukar jag stoppa lite kvistar i krukan (först låter jag kvistrna stå i vatten några dagar så att bladen tittar fram). Kvistarna här är från vår urgamla äppelträd.
Kramar från soliga vinterlandet (och jag som trodde det var vår...),
Minna : )
Grape Hyasinth (muscari) is in! For variation I sometimes put in tvigs in the pot (first I let them get small leaves i a glass of water, takes couple of days). These tvigs are from our old apple tree.

26 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

oh så härlig bild, visst är det jobbigt med bakslagen så här innan våren har tagit över, pärlhyacinter tillhör min favoritblomma! kram lotten

Lina sa...

De är så söta de små liven! JAg gjorde ett arrangemang i måndags spm såg ut som en fågelbur med pärlhyacinter inne i "buren"... det var väldigt fint ända tills lilla katten hade dragit ut allt och vi hade moss, vaktelägg och lökar i hela vardagsrummet....

Guldkant På Livet sa...

Smärtsamt vackert..... Mari.

Cissi sa...

Åhh vad fint det blev att göra så där som du har gjort! På hittiga du!
Tack för alla dina braiga tips!
Må gott!

Tea sa...

Det ble kjempefint - jeg elsker perleblomster!! :) :)

My lovely cottage sa...

What a great tip for a bit more country syle! Thank you i will defenitly try it. Have a wonderful evening. Yvonne

Carina sa...

Pärlhyacinter är verkligen fint och vårigt.Du gör så mycket fint.
Kram carina

Roslagsdrömmar sa...

Åh det är så fint med pärlhyacinter!! Tack för all inspiration!

Kram Maria

millan sa...

Skulle också vilja vara så som du det måste bubbla ut insperation eller? härligt!!!

Lotta sa...

Ljuvlig vårbild :) kan behövas i rusket som är utanför dörren... Ha en bra vecka 8`)

Villa Hedås sa...

Vilken underbar bild och vilken underbar Blogg du har. Hittade mycket vackert här. Kram Lotta

Anonym sa...

What a great idea! Thanks for sharing. Gotta dig some of my muscari for early bloom. Wish me good luck.

Fridhemspinglan sa...

Grenarna lyfter det hela!
Och de blå i tallriken...
så genomtänkt.
Du har öga för det vackra!

kram :)

magi sa...

Tack för alla söta tips! Pärlhyacinter är min favoritblommor...

Agnetas shabby chic sa...

Så vackert med det skira blomman och fatet tillsammans med den grova krukan och kvisten...Ha det gott

Sagalisa sa...

Så enkelt o vackert!När ska du få pris för allt det vackra du gör samtidigt som du är mamma!!!!
Längtar efter fler tips,DU gör så man vaknar till liv emellanåt!!!

Kramar Anna i skåne

Titti sa...

Åh, vilken fin sida du har! Inspirerande! Hit ska jag återkomma ofta! Är det okej att jag länkar dej från min blogg?

Anita sa...

Lenge siden jeg har vært her nå! Nydelige bilder! Og en nydelig datter du har! Ha en flott helg!

Anonym sa...

Måste bara säga att jag verkligen gillar ditt planteringsbord även om det är murket :-)

Och pärlhyacinter med kvistar. Gillar det också. Skarpt! :-)

Ha en fortsatt skön helg!

Kramar Camilla Örebro

Vita tankar sa...

Åhh vilken underbar blogg!!! Så vackra bilder och fina blomsteridéer, här fick jag mycket inspiration!

På återseende!/Linda

Ninis sa...

Vad vårigt... jättesöt bild. Tack för alla fina tips..

atmosphere sa...

så mycket nya fina inlägg när man varit borta några veckor... Fullt upp med att kolla runt!

Anonym sa...

All your picture on your blog is very beautiful it's the best than i see from garden thanks for all.for our eyes...enfants du marais canalblog

Lilla Blanka sa...

Tack för tipset!
Ohhh förra inlägget ger mig gåshud..underbart!!!
Kram
Mia

Ljuvligt Hemma sa...

Vad fint... måste provas inom kort här hemma :) Tack för all ljuvlig inspiration! kram kram.

Corine sa...

smart og utrolig lekkert jeg sitter og drømmer meg vekk her inne hos deg.♥ Nå må jegg ut og finne kvister og kjøpe inn perlemorblomst!