30 mars, 2008

Happy hamster



Får jag presentera min skattkista. Jag har väl nämt att jag är en hamster av den värsta sorten och har svårt att slänga nånting...de kan ju komma till nytta nån vacker dag! Köpmannabordet fyndad på Erikshjälpen, där den hamnade efter flera decennier i en cykelbutik i Lund. Bara hälften fick plats på bilden. Ni kan gissa att hamstern är lycklig : )

Kram från Minna the happy hamster

May I introduce my treasure chest. I'm a hamster of the worst kind and have difficulties in throwing away anything...you never know when you need those things! This drawer is from a local charity shop. Before that it lived in a bicycle shop for several decenniums. Only half of the furniture is in the picture... guess if the hanmster is happy : )

18 kommentarer:

Minikex-living sa...

Så underbart fint. Jag hittade hit genom en annan blogg, tur det!! Jag har lagt till dig i min blogglista för allt ser så härligt ut. Vore kul om du besökte mig också. Hoppas att helgen varit trevlig.
Malin

lottens vita och gröna sa...

halloj minna! tack för din visi hos mig, vad glad jag blev! haha en hamster härlig hamster med jäkligt bra smak! såååå fint, hela bilden! kram lotten

atmosphere sa...

Kan precis förstå din lycka! Du är i gott sällskap. (se bara på min blogg, mitt senaste inlägg...) Supercharmig, är ditt fynd iallafall.
Kram,
Ingrid

bagateller.se sa...

Nä, men så fin! Du är ju en mästare på att fynda! Och jag borde ta mig förbi erikshjälpen lite oftare... Sen måste jag ju tillägga att du är otrolig på att pynta med alla vackra blommor och saker! Njuter! Kram Terese

Roslagsdrömmar sa...

Jätte fin bild! Gör ju ingenting att du hamstrar eftersom du får till det så fint : ) Så länge man har användning av sakerna så!

Ha en bra dag!
Kram Maria

vosgesparis sa...

I love the little green house.. such beautiful old things make me happyu to look at
Till next time ;)

marie sa...

Det är inte bara hamstrar som är lyckliga utan även vi som får ta del av dina vackra bilder! Helt ljuvligt och underbart fynd!
Kram Marie

Cissi sa...

Härligt med gamla möbler som slukar så mycket!
Fin bild eller fina bilder och stileben som du arrangerar så snyggt för ögat!
Må gott!

Lisa sa...

You have the best eye! Your style is wonderful!!
Best regards from the USA!!
Lisa
coastal nest

Carina sa...

Åhh, så vackert du tar så jättefina bilder på alla dina fina saker. Fortsätt hamstra så att vi även i fortsättningen får se nya saker och inspireras av din blogg.
Kram Carina

Anonym sa...

Hei hamsteri-Minna,
täällä sitä vasta hamsteri onkin; olen ompelupuuhailija ja olen "hamsteroinut" kankaita, nauhoja, nappeja, lankoja ja ties mitä tarvikkeita varmaan yhden pienen puodin tarpeiksi! Kyllä miä teenkin mutta tarviketta kyllä riittää! Aina kun kohdalle osuu sopivaa ompeluun liittyvää, alkaa ideoita tulla ja siinä sitä ollaan!
En ole ehtinyt tietenkään kaikkia ideoita toteuttaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin... niin että onpahan tarpeet valmiina!
Terveisin Kirsi

Vaniljdrömmar sa...

Åhh..så fin och så fint pyntat :)
Hoppas det var ok att jag länka till dig, du har så fin och inspirerande blogg!
Må så gott! Helene

soann sa...

This chest is so beautiful ! and i love everything on it !

Annika Christensen sa...

Det hade jag också varit - lycklig för en sådan möbel. Hamster kan man nog säga att jag också är. Min man är trött på alla trädgårdsmöbler. Allt skall ju skötas också. Han är så flitig att han tar in allt som kan rosta och jag tar ut det igen och säger DET SKA ROSTA
Lika vackert som vanligt...
ha det bra
annika

Lilith sa...

jag är precis likadan, har svårt att slänga saker. För de kan ju vara bra att ha en vacker dag... Jättefint fynd du gjort! :)

Karin sa...

Hittade just din blogg, vilka underbara bilder! Och underbara blomarrangemang! En perfekt kombination då jag gillar både foto och blommor. Hit kommer jag tillbaks!

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Så vackert! Älskar buren!
Kramisar Jeanette

kristinco sa...

Tu es vraiment UNIQUE en ton genre !
Tu sais si bien inviter au rêve !!!