06 februari, 2008

Äggsamlardags


Vänner! Det skulle bli en lille paus..som sedan växte till en rejäl paus. Vi har varit i sydligare bredgrader med en bunta vänninnor och massor med barn. Underbart välbehövligt ljus- och vänskapsterapi. Märker hur hela jag har fyllts med energi och väl hemma har det städats massor, tvättats massor, möblerats om, barnen har en tålmodig och lekful mamma och mannen en pigg och välutvilad fru :) Att semesterresan kantades av en smittsam kräsjuka, tillfällig blåst och moln, halvpension som liknade skolbespisning, allt det har jag förträngt :)

Ville alltså säga hej och påminna er att det är hög tid att börja äggjakten. Vaktelägg, rostiga ägg, Tages ägg - mmm, det är min påsk gjord av!

Har bestämt att hoppa över påskkurserna i år. Vill spendera min mammaledighet med barnen och njuta av familjen nu när jag har den lyxiga möjligheten. Det andra får helt enkelt vänta. Bloggen hör till familjen: )))

Kul att vara igång igen, stor kramar från Minna : )

25 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Ljuvliga påsk!!! Bästa tiden på året! Blir alldeles salig av ägg, vide, björkkvistar, mossa, pastelliga pensér, sippor. Det är sånt härligt ljus & lugn som vilar över den tiden här hos mig. Sen är jag ju ett April-barn också. Va skönt det låter med er rekreationsresa!

Randi sa...

Så skönt att du kommit hem igen fulltankad! Förstår verkligen att du haft det mysigt.
Bilden är helt ljuvlig. Och du har så rätt - ägg - står på Måste-listan nu.
Njut nu av din nya tillvaro!
Kram Randi

ABACAXI & HORTELÂ sa...

I love your pictures, they're very inspiring! I recently discovered your blog and I like it very much. Therefor, I have a little surprise for you. Have a look at my blog.
Best regards from sunny Brazil,
Chantal

Emm´s design sa...

Underbar blogg, underbara bilder, underbar inspiration :-)

Tack!

Att ha det gott sa...

Åhh Välkommen hem

Chatarina sa...

Välkommen hem o kul att du är i farten igen.
Behöver lite inspiration. Då får jag gå på ägg jakt.
Tack för en härlig bild
må så gott Chatarina

Fridhemspinglan sa...

Jag visste inte att Tage kunde lägga ägg?!

Kul att du är tillbaka - på flera sätt.
Du gör helt rätt i att satsa på familjen.

Ingela :)

På Norrgården sa...

Låter alldeles underbart med semester å sol å värme! Blir bara lite avis ;) Skönt att det känns som den gett resultat då i form av ny energi! Förstår verkligen ditt val att låta påskkursen vila i år. Kommer ju fler påskar som sagt!

beas barnslikheter sa...

Åhhh...hela ditt inlägg andas energi. Friskt och underbart...suger i mig så mycket positiv energi jag bara kan härifrån. :-)

http://hemmahosstina.blogg.se sa...

Åh, va härligt med semester! =) Ja, nu får man börja tänka påsk, härligt! Kram

Lotta sa...

Hej och välkommen hem igen :) Har saknat dig... Härlig med en avkopplande resa och snart skall jag resa till Venedig och njuta... Ägg - de finns så vackra ägg men var hittar man dem?! Kanske får jag surfa runt lite men du kanske har tips? Eller varför inte gjuta i betong... Ha det så gott 8`)

Guldkant På Livet sa...

Hall igen Minna, vilket helt ljuvligt äggande vackert äggarrangemnag du har gjort, ljuvligt!! Mari.

lottens vita och gröna sa...

oh vilket inl(ägg). jag är också en äggoman, har samlat sedan jag första gången besökte tage andersen för 20 år sedan, härligt att hamna i ett forum med likasinnade som ser tjusningen. en del i min omgivningtror att jag har fått "tuppjuck"....kramen lotten

Paula/Dekorera medmera sa...

Välkommen åter!
Vill gärna se dina inspirerande och mycket vackra bilder. Helt underbart med alla "ägg".

Ha det så gott! Paula

Körsbärsgården sa...

Hej och välkommen hem igen! Vad skönt att Du fått fylla på energiförråden inför våren! Jag har saknat dina fina inlägg men ser fram emot de som kommer framöver. :)

Jag samlar ägg om jag ser några fina. Hittare två strutsägg på loppis i höstas och fick dem nästan gratis. Gläds fortfarande åt det!
Min mamma har sparat de färgglada påskägg i papp som jag och min bror fick som barn. Det har blivit en del ägg genom åren och de lägger jag i en stor skål till påsk.

Kram från Karin som tittat på och inspirerats av Ditt vackra ägg-arrangemang. Tack för allt fint Du delar med Dig!

Jeanettes hus sa...

Härligt med ägg. De är så underbara att dekorera med.
Synd att det inte blir någon kurs jag som längtat. Hoppas att det kommer en längre fram i vår.

Så härligt för dig att det var så skönt och avkopplande i värmen.
Ser fram emot att du kommer på besök snart.
Välkommen hem!
Kramisar Jeanette

1peu... sa...

j'adore vos compositions florales bravo.

Sublim Design sa...

Å,å.. vilken mysig bild, med rostiga ägg.
Påsken är ju här snart så det är dags att börja leta efter vackra saker att ha i hemmet inför påsken.
/S

Hem & Lyckas Mia sa...

Så skönt att höra att du fått vilat upp dig rejält! Lite missöden på vägen hör nästan till, då uppskattar man det positiva nästan mer ;-) Underbar bild! kram

SKATAN sa...

Du håller verkligen stilen! Ursnyggt : )

Skatan

Cissi sa...

Hej!
Vilken fin bloggsida du har! Hit kommer jag att komma åter många gånger för att hitta inspiration!
Jag länkar hit ifrån min sida om det är ok för dig!
Må gott!

Moderncountry sa...

Heia Minna!
Så deilig det hørtes ut, jeg ville vært med! Underbart å komme seg vekk litt og få ladet alle batterier. Herlig med sol, og jammen har det kommet vårfølelse i helgen! Om litt er det påske og, da blir det tid igjen for å lage en krans. Et vakkert bilde til inspirasjon kunne jeg trenge, og da er det jo bare å besøk deg.

Ha en skjønn tid og nyt!
klemmer Aina

marie sa...

Oj! Så underbart vackert! Vad är det för nåt med ägg, jag bara älskar dem!!! Och fågelburar! Och reden/bon! Kul att du är tillbaks med sån energi!
Kram

monique sa...

Hello, I LOVE your blog but I don't understand your word !! Can you ask me in english please ???

Monique

Millas hem sa...

Vilken härlig bild!
Camilla