07 januari, 2008

Vart tog ljuset vägen

Det är som (blomster)luften har gått ur en... julen är förbi och våren är inte riktigt här. Letar efter inspiration med ljus o lykta. Det är grått för hela pengen - både på materialfronten och ljusmässigt.

Så här såg det ut igår på vår veranda. Idag är det full snöstorm, spännande att se hur det ser ut imorgon när vi vaknar. Hoppas på maaaaaaassssooorr av snö!!! Och vackert vinterlandskap.

Ska baxa soffan och drömma bort mig med en hög med nya tidningar, överst Lantliv och Maris (an angel at my table) dunderfin fotojobb.

Kram, Minna : )

9 kommentarer:

Randi sa...

*fniss* ... jag har precis skrivit ungefär samma sak i min blogg. Saknar verkligen ljuset! Min kreativitet är totalt beroende av ljuset! Känner mig passivicerad (finns det ordet?). Gillar inte alls den känslan!!!
Kram Randi

birgi sa...

Vilken fin entré du har, trots avsaknad av inspiration.
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Tea sa...

Du har ihvertfall en kjempefin entré! :) Trøst deg med at det ikke er lenge før dagene er blitt lengre, og det er lysere og lettere å være kreativ! :)

Lina sa...

Ja visst är det grått och trist nu!! Men snart kan man ju göra arrangemang av tulpaner, pärlhyacinter, björkris mm Längtar!!

agneta sa...

Oh ja... det undrar vi alla vart ljuset tagit vägen. Vi får trösta oss med tulpanerna som kommit och de första små lökväxterna. har redan köpt både vita krokusar och tulpaner. Tack för en jättefin blogg. Det syns då inte att du saknar kreativitet. Agneta från www.nyttochnott.blogspot.com

beas barnslikheter sa...

Ja, jag har då inte tagit ljuset...tyvärr...fast det kommer gå fort nu. Det blir ljusare med ett par minuter varje dag ju vilket är skönt. Jag har ett nyårslöfte till mig själv att jag ska gå ut och gå på lunchrasten för att få solljus (och motion och förhoppningsvis medföljande kondition) och samtidigt kunna lyssna på cd-bok.

Har inte senaste Lantliv, är supersugen på att läsa den (som om jag inte drunknar i inredningstidningar ändå, du vet kanske hur det är..eller?) ;-)

Sussadags! Ha en toppentisdag med MYCKET solljus!

Bea

Körsbärsgården sa...

Hej Minna!

Ljuset finns hos oss! Igår fick vi veta att Mammas canceroperation varit lyckad! :) De flesta ser nog bara att det snöat för fullt ute nu, men genom glädjetårarna ser jag bara ljus, massor av ljus både inne och ute!

Kram från Karin, som tycker att Din entré ser väldigt ombonad och välkomnande ut! :)

Lina sa...

Du är utmanad... Tror att denna utmaningen gick runt för ett tag sedan också....

an angel at my table sa...

Visst är det grått och trist. Här har snön kommit och försvunnit!
Kul att du tyckte om mitt jobb i Lantliv!