08 januari, 2008

Skrotglädje

Här deppas det inte ihop för lite grått väder (ingen snö...)! Entusiasmen är tillbaks. Tack vare vår lokal skrothandlare som är en riktig pärla - supergullig och trevlig och han fattar inte ett smack för allt det vackra och rostiga, dvs han byter allt jag vill ha gladeligen mot riktigt mansskrot. Fyndade en hel volvobaklucka : )





Den här jul(och annars också)gruppen är gjord på hans skrot. Lite ostabil, men läcker i alla sin bucklighet.



Sådana små krukor fanns det några stycken också, mums så söta. Övriga rekvisitan har jag fyndat på nån loppis ett par år sedan. Visst kunde de göra vackra vardagsföremål förr?!

Och- det har faktiskt varit lite sol också idag! Hääärligt! Bästaste terapin.

Hejs svejs, nu vill dottern ha datorn!

Minna : )

28 kommentarer:

Lina sa...

Oh så mycket fint du hittat!! Tänk att en annans skrot kan vara en annans glädje!! Ha en skön vecka!!

Lantlivs Anna sa...

Skrot? Ja se karlar alltså :) Jag förstår att du blir eld och lågor för det verkar ju vara pärlor som du fått tag på!

beas barnslikheter sa...

Ja, det är ju tur att man prioriterar olika. Din nedersta bild var så vackert komponerad så hjärtat snurrade ett varv i kroppen...magiskt.

Bea

Under en vind sa...

Vilken guldgruva (eller skrotgruva...), härligt att du fick med allt detta! Det passar ju dessutom så bra när du gör dina fina arrangemang! Ha det gott, kram!

Jeanettes hus sa...

Härligt med gammalt skrot. Tänk vad mycket fint du kan göra med din goda smak.
Riktigt längtar efter att besöka din verkstad igen för att inspireras.
Kul att du funnit din inspiration på nytt så att vi alla får ta del att det vackra resultatet.
Kramisar Jeanette

Karin A sa...

Åhh så härligt! Dina arrangemang är lika vackra som vanligt. :) Kram Karin

Styling a`la Anna sa...

Hahaha...en hel volvo baklucka!! Låter som ett helt fantastiskt ställe! Tjing!

Änglagård sa...

Blev nyfiken på vad du ska göra med bakluckan!!! Hoppas att du lägger ut bilder på det sen!!
Trevlig onsdag!

Minna sa...

He, he - min svenska sviker mig ibland... jag fyllde alltså en hel baklucka (vår volvo) med grejer. även om jag är kreativ ibland så sååå kreativ blir jag nog aldrig att jag skulle trolla med bildelar : )))

Hemmarikets Charlotte sa...

Skrot är i rätt sammanhang som på dina bilder urvackert!

Fru A sa...

Julgruppen blev himla fin!

atmosphere sa...

Tur att smaken är som...
Underbara små fynd.

Randi sa...

Vilka fynd! Du har alltså tillgång till en riktig guldgruva!Och dessutom fick en du gnutta sol! Vad mer kan man begära ....*ler*

LivetHosOssTre sa...

Hoppas det var okej att jag la till dig på min blogg:)

Körsbärsgården sa...

Vilken guldgruva den skrothandlaren verkar ha! Och vilken tur att det den ene ratar uppskattar den andre! Du har ju förmågan att göra något vackert utav "skrotet" också. Jättefint!

Jag samlar på mig gamla nysilverfat så fort tillfälle ges och har många i olika storlekar. De är perfekta till mycket bla som undertallrikar vid dukningar och som blomfat!

Kram från Karin.

linnea-maria sa...

Skulle du visa knut knutsson de där små kopparna med ben skulle han säkert gå igång. Den ser jättegammal ut. Men vad bra att ni kan göra bytesaffärer. Vackert! /linnea-maria

M&Co sa...

Fantastisk skrot! Elsker kominasjonen av vakre planter og gammelt metall.

Sagalisa sa...

Nämen ååå så fina grejer du har hittat!!!Jag blir så lycklig av att gå o smyga på tippen,funderar allvarligt på att söka jobb där....
Här regnar det men man blir alltid lika glad av att se dina fina alster!Kramar/Anna

Hemma hos Stina sa...

Jättevackert! =) Tänk vad olika man kan se på saker och ting. Det påminner om i somras när jag var hemma hos mina föräldrar och gick på "skattjakt" i deras gamla ladugård. Jag hittade rostiga gamla hästskor, gamla trälådor och allt möjligt annat vackert. Pappa tyckte nog jag va lite knäpp när jag sa att "du får inte slänga det här, för jag kommer nog och hämtar det en vacker dag". =) Kram

Guldkant På Livet sa...

Vilket vackert skrot och ljuvliga bilder!! Och ett sånt fint hus och veranda du har!! Mari.

http://cieldorage.canalblog.com sa...

Il semble que je me répète à chaque fois, mais je trouve un bonheur fou à venir te visiter ... il y a tellement de poésie dans tes créations !

Lyck-Annas sa...

Håll dig väl med skrotnissen!
Han verkar vara en bra inspiratör!
Ha en riktigt skön helg - vi hoppas på lite sol...
Kram!

johanna sa...

Vilka helt underbara bilder!!!
Ha en riktig skön helg
kraam

Smycka dig sa...

Wow.... vilken stjärna du är på att se potensial i skrot.. vilket är en konstnärs gåva i mitt tycke
älskar att titta in regelbundet hos dig.. jag är själv fd, florist och saknar det ibland.
Kram Lotta

Åsa sa...

Skrot i andras ögon.. rena fynden i mina..=)/åsa

Annika sa...

Vilken fin blogg du har! Fullproppad med inspiration!

Tindra lite mera sa...

Härligt underbart förstår din sprudlande glädje i denna skrothandlare(som inte förstår ett dyft)
Vill också passa på och säga att jag tycker att du har en jättefin sida och en stor inspiratonskälla till att jag själv skaffade mig en blogg.
Du är välkommen in och titta!
Hälsningar Katarina

Hem & Lyckas Mia sa...

Vackert, vackert! Tänk vad skrot är fint.. kram!