18 december, 2007

Kransutställning


Funderade följande igår när jag satt och ammade... "undrar hur alla kursdeltagarnas fina kransar ser ut, tänk så kul om man fick se dem i sina hemmiljöer..." En del har jag sett här i bloggsfären, men det finns säkert hur många fina kransar som helst där ute - och alldeles för få som får möjlighet att beundra dem.

Därav en följande idé: tänk om alla mailade sina kransbilder till mig så kan jag ha en kranskavalkad med våra fina kransar. Delad glädje...är tiodubblad glädje!!!!!

Vill du alltså ha med din krans på utställningen här på min sida, maila en bild till mig. Jag kommer att bifoga namn o adress till en ev sida eller låta bli, allt efter hur respektive kranskonstnär vill ha det.

Kransen ovan hänger på vår stalldörr - och de små rödlökarna är med ännu en gång, jag är helt såld för deras sköna form, färg och hållbarhet!

Maila hit , senast nu på fredag (21/12).

Dear non-swedish speaking friends!
I'm going to have an WREATH EXHIBITION here on my blog. If you want to share your Christmas wreath with rest of us, please mail a picture of it to me no later than this Friday (dec 21st). It's up to you if you want to publish your name (and link to your page) or not, just let me know.

No stress, I just hope that we can share the inspiration - and in time so all of us have a change to decorate their front doors before Christmas eve.

Mail your pictures here.

Best regards,
Minna : )

OBS!!!!! ALLA är välkomna att skicka in bilder på era alster - inte bara kursfolk!!!!

11 kommentarer:

Jeanettes hus sa...

Minna,
Hade garna velat ha med min krans fran kursen, men jag har det stora nojet att befinna mig pa semester.
Kan darfor inte komma at mina bilder. Men det var verkligen en kul ide, det kommer sakert in en massa fina bilder.
Hoppas att du oc familjen far en harlig jul. Kommer garna pa besok hos dig i januari.
+32 solig halsning fran Jeanette

Karin A sa...

Vilken kul idé! Jag har ju tyvärr inte deltagit i någon av dina kurser men mailar gärna in en krans som jag har gjort. :) Din krans är verkligen fin och mysigt med girlang. Man kanske skulle köpa sig lite kungsgran även om jag har massor utav granris sedan söndagens julgranshuggning. Ha en fortsatt fin vecka! Vi "ses" på fredag. :) Kram

Lina sa...

Oh så trevligt! Jag glömde ta kort på min krans som vi gjorde på kursen men jag kan maila in lite andra bilder....

Under en vind sa...

Vilken rolig idé!! Ska maila bild på den jag gjorde hos dig!
Har nu gjort mitt sista inlägg inför julen, så därför ÖNSKAR JAG DIG OCH DIN FAMILJ EN RIKTIGT SKÖN JUL!!! Kram!

Cin sa...

Hej!
Superbra idé, min krans är mailad till dig nu! :)
Kram Cin.

Moderncountry sa...

Kjempeflott ide Minna!
Jeg har heller ikke vært med på et av dine kurs, men har laget en krans og sendt deg en mail. Hadde jo vært skøy å få være med :))Tenkte jeg skulle lage en til før Julaften, men da kanskje i hjerte eller bolleform.
Din nye krans er så vakker, mose er så vennlig material å bruke!
Har sett noen bloggere bruke mose og sølvfargede perler, så vakkert!

Ha en god natt, klem

Anita sa...

Det var en god ide!! Såå får vi andre gleden av å nyte det dere har laget!!!!

Klem!

Änglagård sa...

Hej hej!!
Jag har tyvärr inte heller deltagit i någon av dina kurser... Har däremot varit hos en florist här i närheten där vi också gjorde kransar - den visar jag gärna!

Guldkant På Livet sa...

Himmel så mycket vackra bilder!!! Och de där små rödrutiga säckarna är ju för söta, såna har jag med. Kransen var ljuvlig, jag hade mer än gärna varit med i detta kransparty men jag hinner inte binda ngn!! Har varit hemma så lite sista tiden... men det ska bli jättekul att se alla kransar sedan! Ha en riktigt härlig Jul Minna!!! Många julhälsningar från mari.

Minna sa...

Kul kul, fotona trillar in...! men, det är absolut inte bara kursfolk som ska visa sina alster utan ALLA!!!!!! Än hinner ni!

maman O sa...

I like your blog! It's very beautifull.Your garland are wonderful.A happy New Year from Italy maman Ornella