05 november, 2007

Kastanjer



Kastanjer är urläckra att ha i kransar o arrangemang. Än så länge är de så mjuka att man kan sticka genom en elefanttråd (kraftig ståltråd) utan problem (eller nästan utan problem) och därefter fästa i kransar o arrangemang. Om du är storkonsument kan du göra ett lager nu och använda vid behov. Det gör jag. Gillar nämligen att allt sitter fast så bra som möjligt, det här sättet håller bättre än t ex lim.

Ha en underbar höstvecka. Har nyligen kommit hem från Finland och där var det vacker vinterväder med snö o allt!



Kram, Minna : )

35 kommentarer:

SKATAN sa...

Hej! Så läckert med kastanjer...hm, synd att det inte finns så gott om dem här uppe hos mig! Snö i Finland låter mysigt. Även utanför mitt fönster är det vitt, ljust och härligt! Nu skall jag återgå till jobbandet. Sköt om dig och kram!

hannamarie sa...

Så fint du gör! Det är verkligen jätteroligt och inspirerande att titta in och se allt det underbara fina!

Lina sa...

Oh så fin!!.... Som vanligt!!!

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken makalöst underbar krans Minna! *vill ha* Otroligt vad du är duktig! Ha en bra måndag! KRAM

Under en vind sa...

Otroligt fin krans, stum av beundran för det du gör! Kram!

Marie sa...

Vilken helt ljuvlig krans, du är såå otroligt duktig!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Mysiga lantliga ting sa...

Alltså gud så vackra saker du gör! Hur är det möjligt?????
Här är det alltid så kul att titta in =)
Kram Johanna.

karin a sa...

Åhh så fin krans! Ska se om jag inte kan hitta lite kastanjer och samla på mig. Fniss, jag minns när man hade fickorna fulla av kastanjer som barn...kanske är det dags igen. Ha det fint!
Kram Karin

Sagalisa sa...

Åhh så vackert,precis som vanligt!Jag har länge velat göra sådana mosshjärtan med hönsnät....stoppar du in mossan till sist o "syr" igen ????
Lilla frågvisa jag/Anna

Vella sa...

Du slutar aldrig att förvåna mig! Hur mycket vackert kan en och samma person skapa? Den är ju såå vacker din underbara krans,oj, oj,oj!! Om jag ändå kunde skapa något dylikt!!
Kramisar från Vella,
den avundsjuka :)

Nathalie sa...

C'est magnifique !
Bises ! ;-))

"M" sa...

Allt du gör är såå fint..du kan du..kastanjerna är snyggt att dekorera med...och hortensian..mmm

Randi sa...

Det här var mycket Ögongodis på en gång!!! Underbart vackert arrangerat som alltid. Du är superduktig!
Tack för att du delar med dig.
Kram Randi

Chatarina sa...

Tack för tipset med kastanjerna.
O kransen är så underbarman blir så inspirerad
Ha det gott Chatarina

Jeanettes hus sa...

Du gör bara de vackraste kransar av alla. Längtar till den 18/11
Kram
Jeanette

Esther sa...

Just wandering what kind of fruit it is...and your work is gorgeous!
Esther in Canada

Hanneles jul sa...

Kastanjer får jag nog gå ut och plocka... så kul idéer.

moderncountry sa...

OJoj, så vakkert Minna!!
Ja, som du selv sa "urläckra" :)
Kastanjer har en så varm og gyllen farge og utstråling og passer så godt til grønt og julekranser. Gleder meg skikkelig til å besøke deg fremover for å se hva du du vil trylle frem. Ja, jeg går med et lite håp i magen om å skape noe nydelig til mitt Julebord :)
Håper ellers at alt er bra, både med deg og lille Selmer? Goingene våre :) Ja, jeg har jo blitt tante igjen..(Hadde flere gravide søsken) Hører gurglingen gjennom telefonen og blir helt varm i hjertet!
Denne uken får jeg tilsendt "Alt i Hemmet" med reportasjen du er med i. Ja, en av bloggerne var så snill og sender den til meg. Gleder meg til å lese!
Ha en fortsatt fin uke, klemmer

Lisa sa...

Oj vad fint med kastanjer! Synd att det inte finns här uppe där jag bor! Jag förstår inte var du får all inspiration ifrån till att göra så mycket fina saker, alldeles avundsjuk blir jag!

linnea-maria sa...

Jättevackert! /linnea-maria

SEASIDE LIVING sa...

Du är så fantastisk duktig!! Jag njuter såå av dina verk och dina fina bilder. Längtar till den 18:e.... du återkommer väl med mer info!!?

Önskar dig en skön helg!
Kramar från Jenny

lyck-annas sa...

Kastanjer är höstens mjuka diamanter!

kristin Co sa...

Wonderful !!!

vildängel sa...

VAd vackert med kastanjer - tyvärr finns de inte här så jag får nog klara mig utan.

Zassi sa...

Åh vilket härligt arrangemang! Vilken jättefin blogg du har :)

Eva-L8 sa...

Hej så vackert du gör, blir stum av förundran vad vackert det blir med kastanjer, jag är uppväxt i en blomsterhandel och jag kan säga att fingrarna kliar av inspiration efter att ha kikat på din blogg.
Trevlig helg
Eva-Lotta

Guldkant På Livet sa...

Hej Minna, å så mycket vackert du gör!!! Otroligt fina kransar och foton!! En njutning för öga och själ och tusen tack för att du nämner mej, jag blir så glad, jätteroligt!! Ha en skön helg önskar Mari

purple sa...

Härliga bilder, jättefint!!

Guldkant På Livet sa...

...Å jo, jag glömde ju säga, så himla trevligt det låter med den bloggträffen och shopping, jag hade MER än gärna varit med om det funnits tid att resa, lyck-ostar alla som får se ditt ljuvliga ställe!!! Mari.

mittiminvillervalla sa...

Oj, vad mycket fint du gjort! Är nybliven bloggare och sökte bilder på snöbär, hamnade på detta sätt på din sida. Så fantastiskt alltså :-) Blir verkligen inspirerad ända in i benmärgen! Allt gott !

Mia sa...

Å vad underbart vackra!! kram

Livan sa...

Vilken underbar helt ljuvlig krans! Man blir full av inspiration...

Hillside Garden sa...

Wonderful decorations, Minna. Very good inspiration for me and my friends.

Sigrun

Sea Angels sa...

hello , I thought that I had great fun with some moss, but you ! have done wonderfull things with it, your designs are quite stunning, beautiful, I have so enjoyed your blog thankyou
Lynn xx

Nina sa...

Oj, vad snyggt! Blev genast inspirerad att gå ut och leta efter kastanjer.

Synd att det är så mörkt! :-) Hoppas på en ljus morgondag och ett pyssligt sinne. Tänk så trevligt att ha en sån krans på dörren när svärföräldrarna hälsar på på söndag!