27 november, 2007

Julgrupp i påse






Hejs svejs från Blomsterverkstaden. Kurserna duggar tätt och lillemannen är fortfarande förkyld. Mannen är lyckligtvis hemma igen... fast det var inte så farligt att han var på äventyr - jag har haft assistans från världens bästa svärmor och det var så hyggeligt så!!!
Knapar ihop lite smått o gott för olika ändamål, ovan en julgrupp byggd i en söt påse. Oasis på botten (med plast under), sedan dekorerat med mosstorn (hönsnät under), rödlök (storfavorit), grönkål, murgröna, taklök, lite kottar och svarta ligusterbär. Lite brunt snöre runt, avslutad med torkad citron och kanelstäng. Fotograferad i sällskap med min blomsterverkstygslåda och annat loppiskul.


Soliga hälsningar,
tant mossa : )

25 kommentarer:

Tea sa...

Helt nydelig!!! :) Sjarmerende verktøykasse har du også. :)

Jennie sa...

Jättefin lite grupp! Så fint med lite färg med i form av apelsin och rödlök...
Ha en bra dag/ Jennie

Lilla Blanka sa...

oj vilka härliga bilder du visar!
kram, Mia

SEASIDE LIVING sa...

Underbara bilder på underbart arrangemang! När jag kikar in här numera ser jag hela ditt ljuvliga ställe framför mig... sååå mysigt!

Längtar efter receptet på kycklingpastan vi fick... snälla du kan väl skriva ut det... ;))

Här skiner solen idag, hoppas den gör det på dig också! Kraaam!

linnea-maria sa...

Hejsan. Vilket fint tips. Oftast har man ju skrubben full med fula krukor, då är det bra att maskera dem med en påse. Jag har gjort det tidigare när jag har gett bort saintpaulior i present. Av grovt linnetyg, det blir jättefint tillsammans med en söt blomma. /linnea-maria

Liv sa...

Så fin julgrupp! Man blir allt sugen att själv sätta igång...
Ha en underbar dag/ Liv

Lina sa...

Oh så tjusigt! Jag var på kurs igår och gjorde både dörrkrans (en enkel varriant), adventskrans med 4 ljus och mossgranar.... planerar inför julgrupper och andra dekorationer för fulls nu!

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Så himla fin julgrupp du gjort, det ser så mysigt ut. Har själv köpt mina första hyacinter för i år, jag brukar vilja dra på det så man får längta lite. Hoppas din lillpojke blir frisk snart! Kramar Karin

Tidsmästarinnan sa...

o vad fin, vilken skillnad det kan vara på julgrupp och julgrupp (en del av dem man ser i handeln är ju rätt förskräckliga faktiskt med plastpaket och grälla färger osv).
Men din var jättevacker.
Glada hälsningar
S.

SKATAN sa...

Men så snyggt! Bra jobbat : )

Randi sa...

Så mycket Ögongodis - jag njuuuter!
Verktygslådan med "patina" ser läcker ut! Ditt torn inspirerar! Du är såååå otroligt kreativ!
Kram Randi

AnnaMia sa...

Men så himla fint! Jag väntar på inspiretion och det var ju lätthittat hos dej!

Tack för inspirationen!

Kram

AnnaMia sa...

Inspiretion? jag menade ju inspiration så klart.

hej å hå

BlueButterfly sa...

Hej!
Vilken jättefin arrangemang!! Du, kan du berätta har du torkat sitronen själv? I vilken temperatur i ugnen eller hur har du gjort det? Har letat efter tips överallt..

Ha det så gott! Anu-Helena

Betty sa...

Lika mysigt som vanligt att kika in här och få ta del av dina underbara arrangemang. :)

karin a sa...

Åhh så snyggt, både bilderna och arrangemanget. Lök som pynt är min stora favorit. Grönkål har jag däremot inte testat. Ha det fint!
Kram Karin

lasourceauxbois sa...

A wonderful fairy tale landscape on such a tiny ground!

Under en vind sa...

SÅÅÅ FINT DU HAR GJORT!!!

MÅ GOTT, KRAM och gonatt!

Karna sa...

Utrolig fint!!! Har visst plukket med meg litt for lite mose, for nå fikk jeg lyst til å lage et slik "tre" som du viser heg...Lekkert var det iallefall. Håper lillebror kommer seg fort igjen...

Elin sa...

Underbart, är det enda som finns att säga!

josephine sa...

Ögongodis!! Sen när jag får massor av tid och pengar vill jag också vara med, du fortsätter väl med detta underbara!!!
Härligt!
josephine kråksång

Anonym sa...

Åh, Minna,

Du gör så otroligt vackra blomsterarrangemang, man blir alldeles matt! :O) Vackra foton man blir så otroligt inspirerade av!

Guldkant På Livet sa...

Jamen så himmelskt vackert!!! Vilken fin julgrupp i tygpåse med kanel och apelsin, såå snyggt och ljuvliga foton!!! Ha en skön adventshelg!!! Mari.

Sol sa...

Det er så vakkert,så vakkert....Godt å hvile øynene på....

Lönnergårds Anna sa...

Å vad härligt fiiiint!

Kram Anna