20 november, 2007

Bloggarbesök på Blomsterverkstaden




Vilken härlig dag!!! Tänk vilken underbar uppfinning det där med bloggeriet är - jag har fått massor med nya vänner som förutom att de är helmysiga, så gillar de samma vackra saker som jag. Jag har försökt introducera mina favoritbutiker till mina gamla vänner, utan att lyckas. Annat var det i söndags....jag skulle spelat in alla oooo, nääää, fiiiiin, -lätenä som hördes hos Lovisa i Lund!!!

Ja, nu har vi haft bloggardagen och åtminstone jag njöt för fulla muggar! Dagen var kanontoppenhärlig, mysig och skön! Och vilka krans-talanger flickorna visade sig vara (fast det visste jag ju).
Rapporterna och alsterna kan ni se på deltagarnas egna sidor. Jag är verkligen smickrad över att vissa deltagare orkade köra timtals för att delta i vår bloggardag, hoppas de fick valuta för pengarna:
lyck-annas.blogs.se (som testade även gästhuset)
Med hade vi några mammor också. Alltid bra : )
Jag själv var för upptagen för att fota, bilderna ovan har jag tagit idag. Ska till butiken Lovisa i Lund ikväll och hålla i ett krans evenemang där, tillverkat nya alster så det ryker. Bilder på dem senare.
Stor kram och tack alla ni härliga bloggarvänner som jag fick äran att ha på besök!!!
Minna : )

28 kommentarer:

Camilla sa...

Åhhh, vad ni verkar ha haft det MYSIGT! Man blir ju riktigt avundsjuk. Vilken resa, bland skapande och sköna ting!

Anonym sa...

magnifique super joli!!!

M&Co sa...

Utrolig vakre bilder. Jeg liker virkelig blomster arrangementene du skaper!

Jeanettes hus sa...

Tack själv Minna. Kommer gärna och besöker dig fler gånger i Blomsterverkstan då jag inte har så längt att köra. Tyckte att det var såå mysigt hos dig. Du gör så fina saker som passar så bra i din miljö.
Jag kommer även att återvända till Lovisa i Lund och till Birgitta. Hon hade så fina saker.
I V Strö har jag varit kund ända sen Lena starta upp därute.
Bränn nu inte ut dig. Kramisar Jeanette

Evelina sa...

Mysig blogg och många fina bilder! Tänkte fråga, du verkar ha koll:) När man ska torka apelsiner och dekorera med.. Är detugnen som gäller? hur många graer och hur länge? Kram!

LantlivsAnette sa...

Åhh så roligt så där med en blogg träff !! Tänk om man hade kunnat vara med !!Ibland känns det som om jag sitter här i Nordpolen och bloggar !!
Så fint du har det och vad duktig du är !!
Kram Anette

Eva-Lis sa...

Det är alltid sååå roligt och man får sådan inspiration av att vara in på din Blogg!!;)Synd att man bor så långt bort!
Hälsningar från ett vintrigt Dalarna

Guldkant På Livet sa...

Hej Minna, så himla trevligt och kul det lät!! Jag hade som sagt gärna varirt med om jag hade kunnat! Och som vanligt-underbara bilder fulla av inspiration och känsla, så vackert!!!! Mari.

SEASIDE LIVING sa...

Det är vi som ska tacka, Minna. Vlken toppensuperduper bra dag!!! Miljön hos dig är verkligen otroligt inspirerande! Kommer gärna tillbaka och lär mig ännu mer. Butikerna vi besökte var också helt sagolika, kommer garanterat besöka dom också igen!

Stort, stort tack för att du och Lina fixade denna dag!

Kramar i massor!

moderncountry sa...

Ååå, for noen varme og vakre bilder Minna!! Å, kan tenke meg dere hadde det kjempekoselig. Skulle jo som sagt gjerne ha vært der selv, men det får jeg ha til gode. Jeg har allerede vært innom noen av bloggene og beundret de vakre kreasjonene de har laget.Håper du har fått mye glede og minner!
Kramar

lasourceauxbois sa...

I can hardly understand a word on your pages or maybe can just guess a few words, but your pictures are always beautiful and so inspiring! You have such an exquisite taste.

bagateller.se sa...

Tack själv Minna! Det var verkligen jättetrevligt! Inte för att min krans blev något mästerverk direkt men... Du, vad var det jag hade för ris i min krans? Minns inte vad du sa.(finns på bild på bloggen nu)

Återigen, stort tack! Kram Terese

Goa, skåne sa...

Åhh, Takc själv kära Minna...det var en helt ljuvlig dag!
Kreativiteten håller i sig..;)
Må väl!
Goa

Vella sa...

Vad trevligt ni verkar ha haft...Jag är såå avis:)/Kram Vella

Anonym sa...

Man blir såå inspirerad av dina fina och vackra blogg. Och vilka fina alster ni gjorde på bloggkursen.
Snälla - kan du inte lägga ut en beskrivning på hur man gör ett hjärta av mossa. Skulle vilja lägga ett mosshjärta som gravsmycke på min mammas grav.

Marina sa...

Jag hade ju inte möjlighet att avra med på söndagen men det avr trevligt på lördagen också. Hjärtanen mina är nu dekorerade och kransen är upphängd. Många bra tips och nya lärdomar fick jag. Tack för det!

sofia sa...

TACK för i söndags!! Vilken ljuvligt avkopplande dag!!

åsa sa...

Men vad kul o ses......och vilka fina bilder.. härliga arrangemang..
Tyckte också om Singer bordet..=)/åsa

Under en vind sa...

Supertack till dig också!! Var verkligen en mysig dag som man gärna gör om!! Påskarrangemang kanske...hi hi.....
LÖnnergårds Anna och jag spånar på en träff här uppåt.....vad och när får vi se.....
Så roligt att du ska hålla i nya pyssel hos Lovisas, det var en myspysig butik! Ha en toppenlördag! Kram!

marypoppins sa...

il tuo blog è sempre più bello !!
le tue ghirlande autunnali e invernali sono fantastiche !!

an angel at my table sa...

Åh vad mysigt. Jag förstår att ni hade det härligt. Skulle också ha velat vara med! Synd att vårt land är så avlångt och du bor så långt bort.

Hanneles jul sa...

Så vackra bilder.

Bodil sa...

Hej, hej!
Din blogg är otroligt inspirerande. Nu har jag ändrat lite på min egen blogg och bl a lagt en direktlänk till din. Hoppas det är OK för dig.
Kram Bodil

ljuvligheter sa...

HELT OTROLIGT!!!! Vad vackert du gör! Och vad fina bilder alla som bloggar lyckas ta, med bra kvalité! Får nog köpa ny kamera tror jag.
Jag blev jätte inspirerad!! TACK!
/Hanna

Jennyshemochharmoni sa...

ÅÅÅÅhhh, jag är RIKTIGT avundsjuk. Jag hade mer än gärna varit med jag med. Bilderna är underbara! Ha en bra vecka! KRAM

mimmi sa...

Åhh, så utrolig flink du er. Lager de vakreste dekorasjoner gjør du :)

lyck-annas sa...

Du är helt suverän på att arrangera & ta bilder!
Kram & tack!
Jag lever på detta än...

sara sa...

så fina bilder du tar. Hur gör man för att det ska bli så snyggt?? antar att det är många års träning ;-) / Sara