17 oktober, 2007

Blomsterkurs - bloggers only

Nu är det äntligen dags! Att träffas alltså. Blomsterverkstaden öppnar dörrarna till er kära bloggvänner och för att få ut maximalt mycket av dagen är även en shoppingrunda inplanerad. Två av traktens bästaste butiker till oss shabbychics är med på planeringen. Vintage by Nina har specialöppet bara till oss! Och butiken Västra Ströö lika fin som alltid!



Alltså; varmt välkomna till en inspirerande bloggardag söndagen den 18 november:
  • 10.15 Samling hos Vintage by Nina-butiken i Genarp Toppeladugård


  • 10.30-11.30 Njutningsful shopping i butiken


  • 12-13 Fortsatt shopping i Västra Ströö


  • 13.30 Lunch på Blomsterverkstaden


  • 14 -17 Blomsterglädje i julens tecken - vi gör två arbeten

Pris 525 kronor inkluderar lunch och kurs med all material. Ingen gemensam transport.

Reseledare Lina från Mitt Lusthus, matlagerska & blomstertant jag, Blomsterverkstads Minna


Anmälningar tas emot nu - maila till Minna! Ange namn, adress samt telefonnummer, helst till din mobil ifall vi behöver få tag i dig under bloggardagen. Anmälan till kursen (och lunchen) är bindande, mer info får du efter du har anmält dig.
Antalet platser på kursen & lunchen är begränsad, till shoppingrundan är alla välkomna.






Långväga gäster är välkomna att boka sovplats på vår B&B, 300 kr/sovplats eller 600 kr/eget rum. (2 rum finns). Frukost ingår. Tag med egna lakan.


Det pirrar redan!
/Minna : )




44 kommentarer:

Lina sa...

Jag la en "stänkare" hade ajg tänkt skriva, men menade en Blänkare! på min blogg.... Jätte roligt skall det bli!!

Marina sa...

Åh, så typiskt att jag inte kan det datumet. Födelsedag i familjen då nämligen.
Jag håller nu utkik efter dina andra kurser och hoppas kunna komma då kanske.

moderncountry sa...

Snufs, snufs..kjempelei meg for at jeg ikke bor nærmere nå Minna!! Gråter en liten skvett her..Som jeg hadde hatt glede av en slik dag!! Ja, truffet deg, vært med på arrangementet, handlet, ååå..du er vel så snill og viser noen bilder fra dagen vel? Men bare vent, så snart jeg bor i Norge igjen kommer jeg sikkert en liten tur :) Klemmer fra meg

Körsbärsgården sa...

Oh, vad kul ni kommer att få! Jag önskar att jag bott närmare och också kunnat komma, jag hade älskat det!

Tänker på alla Er som kan träffas och ha trevligt och hoppas Du berättar för oss som inte kunde komma vad Ni haft för Er! Vill gärna se många bilder också! :)

Kram från Karin i Körsbärsgården.

Lisa sa...

Å vad jag önskar att jag hade bott närmare, då hade jag kommi direkt!

Mysiga lantliga ting sa...

Åhhh vad roligt det låter! Hade absolut varit med om jag bott närmare. Toppenkul idé av er.
Kram Johanna.

Uppe på vinden sa...

Låter så himla roligt!! Vill gärna åka med (bor dessutom nära Lina, mitt lusthus...) men har sjävlklart tid hos frissan den dagen! Typiskt! Kanske kan det bli ett återkommande inslag???
Du har så mycket fint mys, har dock aldrig kommenterat här, fy skäms....Men har lusläst om dig i Allersjulbilaga! Så mycket fnt du gör! Kram!

tongue in cheek sa...

I wish I understood your language.

Alas the photos tell such comfort and calm and simple elegant beauty.

sofia sa...

Vilket härligt initiativ!! Tål att funderas på! Hmm..

Linda P sa...

Halloj!
Jag har skaffat mig en alldeles egen "inrednings"blogg. Har länkat till dig. Hoppas det är ok, annars får du höra av dig!

"M" sa...

Satt och bläddra i gamla inredningstidningar igår kväll....och då var du med i nån tidning...du är ju en kändis nu..hihih..
Mvh "M"

SEASIDE LIVING sa...

Tjohoo! Jag mejlat min anmälan, hoppas det fortfarande finns plats kvar till mig!!? Åh, så roligt!!!
Kramar Jenny

Lella sa...

Åhhh, låter underbart! Har inte möjlighet att komma med men ser fram emot ett fotat repotage där man kan se vad man har gått miste om. Kanske det blir fler gånger?!?!

country-dreams sa...

Som tack för all rolig läsning och stor inspiration erbjuder country-dreams.se alla bloggare 10 % rabatt på en vara under en dag, den 20/10. Rabatten kan inte kombineras med andra erbjudanden och gäller ej beställningsvaror.
Vid din beställning anger du under "meddelande till säljaren" ditt bloggnamn samt vilken vara du vill ha till rabatterat pris.
Välkommen in.

Mvh Jessica/country dreams

www.country-dreams.se

Minne sa...

Oh nej! Den enda helgen denna hösten då jag är bortrest. I Stockholm över helgen i samband med kurs. Det låter som det perfekta upplägget. Hoppas det kan bli en tradition. Kanske till våren så vi får se din fina trädgård.

Birgitta sa...

Så lustfyllt det känns med en sådan dag, tänk om jag inte hade bott 70 mil därifrån, då hade jag genast anmält mej till denna inspirationskurs. Får suktande titta på ev bilder därifrån som jag hoppas kommer. Kram och ha en bra helg.

signe sa...

Oj, vilken underbar dag ni kommer att ha!..jag är avis redan!..tyvärr bor jag föör långt bort tråkigt nog! Det låter verkligen inspirerande..köpte förresten pysseltidningen från Allers häromdagen och oj, va mycket fint pyssel det fanns där! Kram :)

Goa, skåne sa...

Hej Minna!
Du har fått mail...*pling*
Kram//Goa

vildängel sa...

Jag önskar jag hade bott lite närmare.....

älskar sött sa...

Låter otroligt spännande! Ska kolla om det går det datumet...Va fin du var i Allers jultidning! Och jätte fina saker! Grattis kramar från Malin

Anonym sa...

läser båda era bloggar men bor i fel landsände... KRAM för ett kul arr!

Clarissa sa...

Oi miten kaunis tämäkin blogi on... Olet onnen tyttö kun saat asua Etelä - Ruotsissa. Itse pyrin viettämään siellä, lähinnä Smoolannissa edes viikon pari kesäisin perheeni kanssa. Jag älskar Sverige!:)

SKATAN sa...

Åh hjälp vad gärna jag skulle vilja komma...! Lova att du/ni gör en repris på detta ett annat år då mitt "arbetsok" har lyfts av mina axlar?! I vår kommer jag att sväva med lätta fötter ;-) Nej, jag är inte gravid. Har bara ett mentalt berg framför mig som jag axlar av mig i mars-april : )

Kram!

Mia sa...

å vad kul, typiskt att jag inte kan annars hade jag definitivt hängt med!

EVA AGNES sa...

Minna så trevligt det låter med en bloggardag hos dig.
Tyvärr kan jag inte delta eftersom jag har annat den dagen.
Men jag vill gärna följa er "framfart" där nere i Skåne.
Kramar Eva Agnes

Mia sa...

Oi, så gjerne som jeg hadde kommet dit, altså... Men, det går nok ikke. Virkelig et hyggelig initiativ, og så gøy som det hadde vært å delta på kurs hos deg, treffe andre bloggere, besøke butikken til Nina etc. Kanskje en annen gang...

GårdsLyktan sa...

Synd att man inte bor närmre så man kan vara med. Låter jättetrevligt. Jag har precis startat en blogg och skulle vilja länka till din blogg, är det ok?
ha en trevlig söndag!
Sabina

moderncountry sa...

Du er så god og snill med orda du Minna, jeg blir så glad!!
Ja, her har det vært snufsing i dag, og da er koselige kommentarer fra gode bloggevenner så oppmuntrendes :)) Ha en underbar kveld!

Körsbärsgården sa...

Hej Minna!

Är ofta in till Dig och tittar på allt fint Du delar med Dig. Kanske har jag nu chansen att dela med mig något till Dig också. Titta in till den fina bloggen Magdalenas Hem om Du har tid och lust! :)

Kram från Karin i Körsbärsgården.

Tilde sa...

Skåne ..ja där nere skulle man bo!!
Blir avis..
Nu måste jag köpa tidningen du är med i !Fina tips du ger på bloggen
Tilde

Tingeltangel sa...

Önskar att jag kunnat vara med. Så länge njuter jag av alla vackra bilder istället. Du visar så fantastiskt mycket vackert. Och så skall jag köpa tidningen med dig på framsidan förstås.

Lime sa...

Ååå det skulle ju vara jättetrevligt. Jag gör ett litet upprop bland mina Dala-bloggkompisar och kollar om det finns intresse för samåkning och håller tummarna. Hoppas på att kunna återkomma med en anmälan inom kort :-)

Älfgärdet sa...

Så synd att jag bor så långt ifrån dig.... Hade så gärna velat vara med!

älskar sött sa...

Hej Minna!
Var ligger din vackra verkstad? Kram Malin

åsa sa...

Tänk idag fick jag Allers trädgårdstidning..=)) åhh vad kul..o vilka fina kransar...=)))/ åsa

Uppe på vinden/Under en vind sa...

Har mailat dig i hopp om att det finns en liten plats kvar för mig!!! Kram Sara

Broarne - lantliv som livsstil sa...

Roligt initiativ, önskar jag kunde bli med.
Annmarie

Pethra sa...

Åh,så underbart! Var på kartan befinner ni er? Gjorde ett inlägg om det och tipsade på min blogg. :-)

Om mig sa...

Hej, jag är ny i bloggvärlden! Har läst din blogg länge, men inte bloggat själv. Förrän nu!! Välkommen in till mig http://eninredoholicsbekannelser.blogspot.com/
Må så gott!

Jennyshemochharmoni sa...

Åååå säger jag bara. Jag vill men kan nog inte :( Verkligen superrolig idé!! KRAM!

Lisa sa...

i Inlägget vintage by nina
finns en sån där svartvit rutig golvmatta som jag bara VILL/SKA ha, nån aning om vart man hittar den?

Lilla jag sa...

Synd att jag inte bor i närheten. Annars hade jag skrivit upp mig direkt!

Zassi sa...

Ååh jag läste om blomsterkursen för bloggare hos Pethra(Inredningsbloggen) och trodde att det var på bloggen kursen var, lite bilder i steg-för-steg modell. Jag blev rakt besviken! Men ni får det säkert alldeles, alldeles underbart!! :)

tinginneoute sa...

hej
Jobbar, hoppas att det kommer fler kurser för oss bloggare. Har utmanat dig. Hoppas att du har tid att svara.
Mvh marie