28 september, 2007

Bröllopsblommor från trädgården

Om jag skulle ordna ett bröllop, och blommorna var det viktigaste inslaget, hade jag utan tvekan valt september då snöbären är som vackrast. På dagens arrangemang har jag använt uteslutande material från trädgården. Först skulle det bara vara snöbär, men när jag såg rosorna...

Lille vasen/muggen som arrangemanget är byggd i kommer från Ikea, kostnad 2 kr. Minna-hamster har ett helt lager av dem nu... : )




















På bilderna ovan ser ni olika jobbmoment.

Men. När det hela var färdig tyckte jag att det fanns en obalans mellan vasen och blommorna, så därför fortsatte jag:





Av björkris band jag ihop ett skal som jag sedan vadderade med spanskt mossa. Mycket bättre tyckte jag.

Tills nästa gång!

Minna : )


p.s. ber om ursäkt för de konstiga svarta linjer som syns på vissa bilder. Fattar inte var de kommer från, misstänker att det är ramarna som är boven. Någon som vet hur man håller dem borta?

40 kommentarer:

eva i halmstad sa...

Finns de något du gör som inte blir fint, jag får sånt kli i fingrarna när jag tittat in till dej, du är en härlig inspirations källa.
Tack , Eva.

Jennyshemochharmoni sa...

Jättefint! Jag blir så inspirerad att göra blomarrangemang själv när jag tittar in hos dig :) Tack än en gång för all fin inspiration! stor KRAM

Skrotmaja sa...

Du ÄR helt otroligt duktig!!

Tack.

karin a sa...

Kan bara instämma med alla andra! Hur fint som helst. Klart man ska gifta sig i september!! :) Snöbär har jag faktiskt inte själv men det brukar ju inte vara omöjligt att hitta i närbelägna skogsområden....blir sugen på att göra något själv. Ha en fin vecka! Kram

mar!ana sa...

I absolutely love your pictures!!
Could you please tell me what camera do you use? Tack!

vildängel sa...

Otoligt vackra arr precis om vanligt när man kikar in hos dig!

Signes vind sa...

Det är verkligen urbra intstruktioner du ger - sparar dom till kommande blomsterpysseldagar.
Har några bilder på min blogg på kransen som jag är så glad över. Den har torkat nu men är lika fin!

Albertines verden sa...

Nå kan du tro jeg ble glad! Har jo både snøbær og noen få rosa roser igjen ute. Nå skal jeg passe på å ta de inn. Like vakkert som ditt lille arrangement vil det ikke bli, men de er jo vakre i seg selv. Ha en fin uke!

Valdemarsro.dk sa...

Det er nogle helt fantastiske billeder du tager! Hvor er det flot!!! ha´ en rigtig dejlig aften

Evelinas hus sa...

Åh vad du lär oss massa bra. Fint och kul med blommor från trädgården.
Jag tycker att det är snyggt med svarta ramen runt bilderna :).
Hälsningar Caroline

Cousinette sa...

Jättefina uppsättningar du gör! Din blogg är en ständig källa till inspiration för mig, stort tack!

Lusthuset sa...

Jag säger bara det att SÅ VACKERT du gör det, man bara NJUTER. Måste gå ut och plocka lite snöbär och se om jag kan få ihop en liten höstbukett. Ha en bra vecka. Kram

Gunhild, NO sa...

Nydelig blomsteroppsats. Nå fikk jeg lyst til å plante snøbærbusk i haven. Vi hadde det der jeg vokste opp, men ikke her.

Ljuva ro sa...

Det där skulle verkligen se så vackert ut i en bröllopsdukning! Bra idéer som alltid!

Jenny sa...

Makalöst vackra arrangemang och lika underbara bilder!
Kram
Jenny

Emmas Vita Hus sa...

Vilka underbara arrangemang!! Och vad mycket fint du gjort med snöbollar- en av mina favortiblommor, de är så fina på hösten och bladen har så härlig färg! Länkar dig, hoppas det går bra, hit kommer jag tillbaka och inspireras! Kram!

moderncountry sa...

Hei Minna,
Men for et vakkert arrangement! Å, jeg skulle ville ha giftet meg i September jeg og, med så mye vakkert og velge mellom i naturen. Må si det ble supert med roser blandt snøbæra og kvistene til slutt var jo bare prikken over i`en. Man får jo lyst til å lage noe selv med en gang igjen :) Men nå har jeg ikke så mye tid til overs denne uken. Skal sy masse, ja her hagler det inn med forespørsler, men bare moro så klart :) Takk igjen for titten og inspirasjon! Klem, Aina

Liz sa...

Absolutely beautiful. Please please please occassionally write in English. Please!

Vella sa...

Allt du tar i blir till guld!
Du är helt otrolig du, såå inspirerande att se "vanliga" trädgårdsväxter bli värsta buketten. Du kan då din sak du...oj,oj!!
Kramisar Vella

Peg sa...

Vraiment très joli, j'aime beaucoup le cache-pot, c'est très original!!!!

Lotta sa...

Åh vad fint - kan du inte lotta ut den med? ´8`)

LISEN sa...

Åh så fint. Du är såå duktig :-)

Lime sa...

Jättefina foton! och en riktigt trevlig inspirationskälla. Alltid lika trevligt att titta in hos dig. Han en riktigt bra vecka!

sofia sa...

Fantastiska bilder som vanligt!!

Linneagården sa...

Så fint, ett konstverk av dig. Jösses vad duktig du är.
*kram* /madelene

åsa sa...

Jättefina blommor...=)) och med björkris blev det sååå fint! =)/åsa

Petra sa...

Oj oj oj du är så otroligt duktig!!!

Anonym sa...

Åh så vackert! Det är så att det tar andan ur en! Och vet du vad som är så lustigt? Jag satt på bussen hem idag från träningen, och så åkte jag förbi en snöbärsbuske och den var så himla fin tyckte jag. Och i mitt stilla sinne tänkte jag då att den dag jag gifter mig (jobbar fortfarande på att sambon ska fria, några tips någon?) så vill jag ha snöbär i min brudbukett. Och efter att jag nu duschat o sitter o väntar på att maten är klar så tänkte jag att jag kunde kika in hos dig, och vad har du då där? Jo snöbär i samband med temat bröllop. Lustigt vá?
Sköt om dig!
Kramar Camilla Örebro

Skrotmaja sa...

Du inspirerar mig till att dra hem allt möjligt från skogen. Nu har jag kämpat med en 10-kilos krans i björnmossa...Hm, den blev inte rund men den är min ;-)

Kram.

signe sa...

Oj, så vackert det blev, alltihop! Verkligen inspirerande! Kram :)

Trines Hus og Hage sa...

Sukk, så skjønn bukett! Og fantastik flotte roser? Hva er navnet mon tro? Trine

WhiteVintageDreams sa...

Du är så underbart duktig...hoppas att det kan smitta av sig lite på mig ;)? Vadå, de säger ju att bloggandet är smittsamt *fniss*. Jag är nämligen heeelt värdelös på blommor & arrangemang vågar jag inte ens tänka på *skratt*.
Du inspirerar :)!
Kramar

moderncountry sa...

Heisann Minna,
Ja så var det Torsdag igjen da, så fort tiden går! Egentlig kom jeg innom for å si at på min runde rundt i bloggeland har jeg sett det er endel som lager reklame for deg og din blogg, er ikke det moro? Ja, du er nok en stor favoritt for mange med så mye vakkert som du lager. KOselig det å ha en blogg som er litt annerledes. Jeg har faktisk ikke sett noen andre som ligner i det hele tatt, unik altså! Ville bare at du skulle vite det :)
I dag har jeg litt mer fri enn i går og skal bare studere. Ja, jeg holder jo på med Antikk og gammel kunst og det har vært vel mye sying og lite studering i det siste. Så i dag sitter jeg med nesa i boka. Ha en fin dag og suss litt på den lille (",)
Klem, Aina

VÅRT NYA HEM sa...

Fantastiskt!!! Du är verkligen en inspirationskälla! Så himla duktig!

Kram från Jenny

Gjertrud sa...

Ville bare legge igjen en hilsen og si at det var veldig mye flott på siden her, ble helt imponert jeg

Elzie sa...

Jisses vad du är duktig. Man blir så inspirerad. Måste nog plantera en snöbollsbuske i denna trädgården också. I min förra hade jag en som var 6 meter i diam.
Ha en bra helg.
Kram Elzie

lasourceauxbois sa...

Wonderful arrangements and pictures as always!

Fru Grön sa...

Vilken konstnär du verkar vara! SÅ fina grejer!

Kristina - Kix Inredningskoll sa...

Men vilken fin sida du har och helt underbara blomsterarrangemang. Hittade hit tack vare inredningsbloggen och det är jag glad för. Jag kommer tillbaks så på återseende!

Kathy sa...

I just came across your blog and and am enjoying reading it very muuch. You have some great ideas and the first chance I get, I am going to try to make that twig flower holder. Its a fantastic idea! Thanks so much.