27 augusti, 2007

Krans på krans på krans...

Undrar ibland hur många kransar ni klarar av att se mina vänner... det känns som om jag upprepar mig när det visas bara krans efter krans här hos mig... men nu är det säsong ju med så mycket fint material ute i naturen och trädgården. Hoppas ni får lite tips och har tålamod... snart har allt vissnat och då får jag ta itu med andra vackra saker : )))




Den här kransen byggdes av murgröna och bär från en lagerhägg. Har aldrig sett likadana bär på mina buskar och var helt tagen av de vackra färgerna, fick studra växten noga innan jag kunde med säkerhet säga att det verkligen var en lagerhägg.


Till skillnad från att göra små buketter, använde jag denna gången länga slingor av murgröna som jag virade runt ståltrådsstommen och fäste med vindseltråd. Därefter fäste jag bären (som växer som små klasar) runt den murgrönsklädda stommen. Mycket stadigt och lätt material att jobba med. Gav bort kransen och kan tyvärr inte berätta hur bären bär sig åt när de äldras. Murgrönan håller sig inte vacker så värst länge, vet jag av gammal erfarenhet, men ett par veckor om den får vistad utomhus.
Skolan har börjat och nu finns det hopp om lite tätare små reportage härifrån igen. Trebarnsmammaliv är rätt hektiskt ibland, men oj vad jag älskar det!!!

22 kommentarer:

moderncountry sa...

Vet du Minna, jeg venter bare på neste krans jeg. Ja, nå har jeg jo tiden og muligheten til å lage meg en jeg og. Og prøver og samle inspirasjon til å lage min egen fra din lille verden. Så bare fortsett og vis alle de vakre kransene!! Aina

Elzste sa...

Jag håller med Anita. Du gör så fina kransar så det är inte klokt. Och alla bär och grejer du har i trädgården. Får nog börja snoka omkring riktigt för att se om man kan hitta något användbart här *s*. Såg i ett tidigare inlägg någon "sak" du hade i en zinkbytta. Har du gjort den själv också?
Kram Elzie

Marina sa...

Jag kan se många kransar! Oroa dig inte för det. Såg att det ska komma reportage om dig i nästa Allers trädgård. Det ser jag fram emot.
Mycket fina bär, synd att jag itne har tillgång till sådana. kanske kan plocka vita "smällebär" istället.

Ljuvligt Hemma sa...

Underbar krans... du är såååå duktig :)

Minna sa...

Aina - hej vännen! det kommer flera : ) tack för dina, alltid lika härliga, kommentarer! Kram!
Elzte - kan saken vara odlingsklockan i hönsnät? i så fall hittar du massa bilder och t o m instruktioner hur du kan göra en egen. Kram!
Marina - oj, är det dags för det redan nu. De var här hos mig i julas och det är massa juleinspiration som jag gjorde till dem. Smällebär funkar kanon. De hör till min topten kransmaterial. Bilder och instruktioner finns på sidan. kram!
Ljuvligt hemma - danke danke : )

Vella sa...

Kransar får jag nog aldrig nog av så bind fler du...jag tittar så gärna på dem. Det är så inspirerande!!!
Jag ser fram emot fler inlägg, kram Vella

purple sa...

Åh, så fint.

Lusthuset sa...

Kan man få för många kransar om de är så vackra som dina. Det tror inte jag. Kram

Skrotmaja sa...

Hej och tack för din kommentar...jag såg den först inte, men när jag väl gjorde det värmde det! Tack : ) Du, jag väntar likt många andra på att få se fler av dina vackra kransar. Inte tröttnar vi på dem inte! Du har till och med fått mig till att gå ut och palla äpplen från grannarna och föröska göra en egen krans... : ) Kram!

Lella sa...

Ju fler kransar desto bättre ;o)
Nyfiken i en strut undrar jag om det är dig det kommer att handla om i nästa nummer av Allers Trädgård?! Skulle precis avsluta min prenumeration men väntar nu tils jag fått nov. nummret. Må så gott!

Lina sa...

Nej dina kransar de tröttanr man inte på! De är så skira och söta!!

Sadie Olive sa...

Thank you for visiting my blog! Your blog is amazing. Your pictures are so crisp and beautiful! It is stunning photogrpahy.

EVA AGNES sa...

Nu har jag kikat in hos dig för att jag såg att du lämnat en kommentar någonstans.
Aha, tänkte jag nu är Minna i bloggartagen igen.
Det var du. Och i kranstagen också. Underbara kransar och bilder på dem.
Ville genast sätta igång med en av murgröna fast med nypon, som det finns gott om här.
Och så fick jag se att du utnämnt mig och min blogg till veckans blogg.
Åh, tusen tack Minna. Det känns underbart att bli så uppskattad.
Stora kramar till dig och baby Elmer.
Kramar Eva Agnes

Mia sa...

Och jag bara håller med föregående talare, jag kan se hur många kransar som helst, så vackra!

Marie sa...

Nydeleg krans du har laga :o)

Mysiga lantliga ting sa...

Du gör så fina kransar så jag kan se hur många som helst! Älskar dem.
Kram Johanna.

Älfgärdet sa...

Åh vad jag längtar efter att se fler av dina kransar! Ska snart ut i skafferiet & skaffa höstmaterial.

enhemmafrusdag sa...

Kransar blir jag aldrig trött på.

Tycker att du är superskicklig.

Om du har någon liten stund då Elmer snusar gott så ligger det en utmaning hos mig till dig.

Bodil sa...

Underbart vacker. Och oroa dig inte. Dina vackra kranser kan man inte se sig mätt på så ös på med kransar du bara. Kram, kram.

Jennyshemochharmoni sa...

Jag ser GÄRNA dina fina kransar och magiska bilder. Keep upp the good work :) Såg dig på sköna hem också, kul att få se ditt hem ;)Det är lika fint där!!! KRAM

Pia..... sa...

Ja jag kan se hur mänga kransar som helst..och skulle gärna vilja kunnagöra dom själv oxå:)...men se det kan jag inte..har försökt ..men det ....PIA

happymajsan sa...

Det kan aldrig bli för många kransar, det är hel omöjligt och allrahelst inte av dina. :-)

Kram från happymajsan