29 augusti, 2007

Inte en krans

Det var nog jag som hade tröttnat lite på alla kransar! För när inspirationen kom, blev det inte alls en krans (okej, det finns ju en krans i ljuskronan om man analyserar noga). Har länge velat testa hur en ljuskrona blir till och det blev en prototyp till slut. Helt smärtfritt var det dock inte. Det slank ut ett o annat mindre vackert ord i den mest intensiva fasen.






Eftersom det var min premiär på ljuskronafronten får jag nog slipa på tillverkningsdetaljerna innan jag ger några instruktioner. På bilderna kan ni se hur stommen såg ut (oasisbollen behövdes för trådarna var för korta, dvs att krusidullerna längst ner är fejkade, de sitter fast i osasis).
Elmer sitter i famnen o stirrar på skärmen, får nog avsluta sessionen innan han också blir en datanörd ;)
Kram och underbar hel till alla!

Minna


27 kommentarer:

dany sa...

Très jolies toutes ces photos !
Bonne journée

Liz sa...

Thats lovely. I love hydrangeas.

karin a sa...

Vilken underbar ljuskrona du har gjort! Det är alltid lika inspirerande att kika in här. Ha det fint med Elmer. Kram!

Vintage living sa...

Vilken fin ljuskrona det blev!
En kertakaikkiaan voi lopettaa kuviesi ja töidesi ihailua!! Syksynkirpeät terveiset Suomesta!

lotta sa...

Åh vad fin den blev, ljuskronan! Vilka härliga ideér du har! I dag har jag plockat bär och Murgröna och skall prova på att binda en krans nu när Buxbomkransen har vissnat.... Tack för dina härliga inlägg! :)

Marina sa...

Fantastiskt vackert, precis som allt annat du gör.

EVA AGNES sa...

Det längtar jag efter att få en instruktion till den jättegulliga ljuskronan. Väldugt söt.
Vad duktig du är. Även om det osade svordomar eller vad det nu var som osade....:-)))
Kramar och ha en bra helg.
Eva Agnes

Skrotmaja sa...

Tack detsamma! Det var en vacker krona du snodde ihop...En vacker dag skall jag prova att göra en jag också : ) Det är inspirerande att se allt du hitta på!

Kram.

Sanni sa...

Oh, you have magic hands! This is perfect joy for my estetic eyes.

Guldkant På Livet sa...

Hej Minna, vilka helt underbara bilder och ljuvlig inspiration!! Så fina foton och vackra kransar & ljuskrona! Tack för ditt "klick", ha en bra helg så kikar jag in sen igen! Mari.

Evelinas hus sa...

Vilken ljuskrona och fina bilder som alltid.
Trevlig helg
Caroline

Lönnergårds Anna sa...

Vilken underbar sida. Tala om inspiration. Jag brukar oxå göra ljuskronor av ståltråd.Känns som att brottas med en anakonda (tror jag) men resultatet blir oftast fantastiskt. Var i Skåne bor du? blev lite sugen på dina kurser.
Kram Anna

Lisa sa...

Sen är helt underbar som alla dina skapelser! Jag önskar att jag kunde gå en kurs hos dig, men jag bor för långt bort. Synd!

Junitjej sa...

Vilken fin ljuskrona!!!!
Vad fick dig till att börja blogga? En kompis till mig inspirerade mig till att börja, men jag var skeptisk till det en början. Nu kan jag knappt slita mig från bloggen.

Mysiga lantliga ting sa...

Vilken läcker krona! Vilket pillerjobb...
Kram Johanna.

Sagalisa sa...

Underbara bilder....du är så duktig!
Visst behövs det en svordom då o då för att man ska få rätt på allt det "pilliga"....:) kram Anna

Anna Lisa sa...

Lysekrnen ble så fin...Nydelig.Klem

johanna sa...

ÅHH vilka bilder du tar..såå fint.Hoppas ni får en jättebra vecka.
kraam

purple sa...

Åh, vad fint!

Anonym sa...

Helt underbart!

moderncountry sa...

Den var jo helt nydelig Minna! Det syns ikke i det hele tatt at dette er første gangen. Ja, fint du tok noen detaljbilder, jeg vil jo få med meg alt :) Klem fra Aina

Nya och gamla ting sa...

Vilken läcker ljuskrona, vad duktig du är! Kan tänka mig att det var svårt att böja till krumelurerna.

bagateller.se sa...

Såå fin! Du är så otroligt duktig!! /Terese

Lime sa...

Helt underbar! Du är så duktig och inspirerande. Hit är det alltid så roligt att komma :-) Ha en fin vecka!

Vella sa...

Oh my...så vacker den blev, saknar ord! Oj vad jag skulle vilja göra en sådan..Så då du kan ge lite tips så sväljer jag dem med hull och hår! Oj,oj,oj så fint..
Kram Vella

Signes vind sa...

Något för boken hoppas jag ;-)
Du är så fantastiskt kreativ- förstår inte hur du hinner med allt bara.

kristin sa...

Je suis complètement folle dingue de tes compositions !