03 juli, 2007

Skön sommar

Bebisen var beräknad till igår men än så länge har vi inte delat på oss : ))) Det känns lite... så inom de närmsta dagarna kommer jag nog räknas som en trebarnsmor - jippii!!!




Ville bara tipsa hur man kan använda de stackars små äpplen som har trillat ned från trädet... de är så vackert gröna och precis lagom till en krans... klipp en stomme av kraftig ståltråd, träd in äpplena och "lås" genom att göra två öglor som sitter ihop. Håller inte så värst länge... max 1-2 veckor, men är vacker o användbar även som t ex bordsdekoration. Bilderna är från förra året, men högst aktuella just nu.

Tar en liten paus från bloggandet nu, men tro inte att jag håller mig borta längre än nödvändigt - det händer så mycket som jag vill dela med mig : ))) Vill önska alla en riktigt skön sommar och hoppas ni får möjlighet till att göra precis det ni vill!

Kram, Minna

38 kommentarer:

Mia sa...

Å vad spännande med den lille/lilla..

Underbar krans du gjort!

Fru Champagne sa...

Takk for et godt epletips og lykke til med nære forstående fødsel !!!

Hannele sa...

Jännittävää..

Gypsy Purple sa...

This is lovely....great pics!!!

karin a sa...

Tack för äpplekranstipset! Jättefin! Kanske jag prövar även denna gång.

Stor lycka till nu när det är på gång! Kram och på återseende när du får tid och lust. :)

Karna sa...

Nå trodde jeg du hadde fått babyen jeg.....kommer nok snart da. Spennende, du må jo bare fortelle det når det skjer!!!

Kjempe nydelig krans, har desverre ikke noe epletre, men kjenner noen....kanskje jeg må gå på slang....

Lykke til med nært forestående fødsel!!! GOD SOMMER til deg også!

johanna sa...

Älskar din krans..måste göra en sån..lycka till tänker på dig...spännande o se vad det blir för en liten goding..massor av kramar till dig

Gunhild, NO sa...

Håper alt går greit. Så spennende!!!Kjempefin blogg du har.

Åsa sa...

vilken fin krans, ska ut och leta kart imorgon! Lycka till med bebisen! :D

Älfgärdet sa...

Dina dekorationer är himmelska!!! Hoppas din bebis kommer ut snart, snart, snart! Har inte behövt gå över tiden med mina 3 men jag förstår att det kan vara tungt....!

Körsbärsgården sa...

Önskar Dig lycka till med det som komma skall och ser fram emot Dina kommande inlägg! Det är alltid lika roligt då Du kommit med något nytt och vackert att vila ögonen på!

Cami sa...

Hej Minna!
Har följt din blogg redan under en tid, men jag tror inte att jag lämnat en kommentar tidigare, så nu tänkte jag att det var hög tid;)

Vill önska dig lycka till inför det du har framför dig (om du inte redan fått åka iväg...)! Så härligt att snart få snusa bebis! Sitter själv med en liten i magen, men h*n är beräknad först i början av november. Så lite till får jag vänta.

Ha det gott och hoppas ni har möjlighet att njuta!
H. Camilla i Finland

Elzste sa...

Det kanske redan har hänt nåt?!
Kram Elzie

Lina sa...

Å så spännanse!! På återseende!

Mysiga lantliga ting sa...

Tack för tipset med äppelkransen!
Och lycka till nu med barnafödandet =)

Kram Johanna

marie sa...

Åhh vad gulligt med en liten bebis i huset! Hoppas allt går bra och lycka till! Spännande att höra om det blir en rosa eller en blå? Kransen var ljuvlig,älskar dina bilder. Får man fråga vad du har för kamera? Nu hänger det ju mycket på den som står bakom men lite hjälpt är man ju av en bra kamera.

Åsa sa...

Vilka vackra kransar.. och tack för tipset-... kul med nedräkning...=) =) /Åsa

Ida sa...

Takk for tipset.
Ønsker deg en fortsatt god sommer og lykke til med fødsel. :)

Chatarina sa...

Lycka till med bebisen. Fina kransar du gör. Blir så inspirerad.

Marina sa...

Lycka till med barnafödandet. Din sida är så full av underbara bilder! Jag blir helt sjuk.

Sagalisa sa...

Ååhh vad fint!Mina tuttor springer i trädgården o är överlyckliga i alla "bepple" de hittar..ska man kanske göra ngt liknande m dem imorgon..
Längtar tills vi ska göra fin mat till fåglarna i vinter tillsammans
Lycka till m bebisen /Anna

signe sa...

Vilken vacker krans och vackra bilder oxå! Tack för inspirationen! :)

Jennyshemochharmoni sa...

Tack för tipset! Jag har verkligen fått smak på att göra kransar nu :)Det gröna var helt underbart! Ha en skön vecka! KRAM

Ljuvligt Hemma sa...

Åååh vilken fin krans... stort tack för tipset :)

Lycka till med bebisen!

Marina sa...

Jag kom fram till att du inte bor så värst långt från mig. Jag kommer kanske på en kurs när du inet är mammaledig längre! /Marina

Sextiotalsvillan sa...

Åå vad spännande! Lycka till med liten! =) kram

Pia..... sa...

Åhh..lycka till med det spännande äventyret /pyret:)..äppelkransen den vill jag prova att göra..så gullig..ha det så gott..PIA

Skrotmaja sa...

Stort lycka till!!!

Monica sa...

Tack för tipset..ut o leta äpplekart idag..och lycka till med den nya bebisen..=)

Cornelias Country Corner sa...

Trillade in på din blogg! Vilka underbara bilder!!!! Återkommer säkert!

Lella sa...

Tack för kranstipset! Och hoppas att bebisen har kommit nu :o)

Fundera grönt sa...

GRATTIS till det nya lilla livet!
NJUT och ha det gott!

dreamhouse sa...

vad vackert! tack för tipset! har 9 äppelträd så blir många äpplen att ta hand om! lycka till massor, spännande!xx

Lusthuset sa...

Håller tummarna. Fin dekoration av äpplena.

Pysselpinglan sa...

ÅÅ va fint det var med kransar av äppelkart!!!

moderncountry sa...

Elsker energien din! Herlige bilder bestandig med alltid like flotte kreasjoner til inspirasjon :) Lykke til med den lille og nyt av den deilige tiden fremover, klemmer :)

Nilla sa...

Jättesnyggt!
Ha en skön sommar!

Anki sa...

bra ide ska genast göra så med äpplena (alla på pytteträdet) som
barnen trots förmaningar rivit ner.