05 juni, 2007

Vi har besök




En finsk inredningstidning, Koti ja Keittiö, är på besök. Eller två supertrevliga och duktiga tjejer är det ju, Tea och Ullamaija. Det har varit fantastisk kul att se dem in action. Jag har mest serverat kaffe och sånt, och försökt suga i mig massa kunskap samtidigt. Verkligen lärorikt och kul har det varit. Vi fortsätter imorgon bitti, typ klockan sex... Ja, ja, jag är vaken ändå halva nätterna nu med magen och värk i mina händer så det gör inget. Och det finns ju inget vackrare än sommarmorgonar!





Idag har de jobbat genom nedanvåningen och tagit lite utebilder. I morgon blir det ovanvåning och massa utebilder. Håll tummarna att vi får tunna "filtermoln". Att ta bilder i hårt solljus blir inte bra - se vad jag lär mig : )


Kram från assistenten Minna : )

27 kommentarer:

Lina sa...

oh så spännande! Skall de göra ett reportage om ditt vackra hem?

Sofia sa...

Men åååh vad spännande! Kan inte vi oxå få se mer av ditt hem???!!! :)

hulukvarn sa...

Det verkar ju riktigt spännande. Varför är de hos dig?:) Nyfiken i en strut... förutom för att ta del av ditt vackra hem då?? Kram kram

Skrotmaja sa...

Wow...spännande! Hoppas ni får de moln ni önskar. Jag håller tummarna : )

Du kan väl tjoa när numret är ute i Finland så jag kan anlita svärmora att inhandla ett ex?

Mia sa...

Ojoj, vad kul!! Vi får väl se reportaget på nåt vis sen!?

Klockan 06 - å shit, tiiidigt ;-)

Kristin sa...

Hej Minna! Vad jättekul! Hoppas du kan visa resultatet av era vedermödor på bloggen/hemsidan senare, och att bebben inte bestämmer sig för att titta ut innan ni är färdiga!
Kram Kristin

enhemmafrusdag sa...

Tittade igenom hela din blogg idag för att få inspiration till att jobba i trädgården. Tänkte att det kan inte dröja länge innan någon inredningstidning vill komma hem till dig, och se nu! (måste ha känt på mig att detta var i görningen ;.) )

Grattis! Du sprider verkligen inspiration till alla oss som behöver en injektion an lantlig skönhet.

Åsa sa...

Men va kul!!!=) och vilket fint dekorerat bord med kaffekoppar! / Åsa

marie sa...

Ojj! Vad kul!! Kan inte tänka mig nåt finare reportage än från ditt hem! Vilken hjälp de har från en så superduktig stylingassistent som dig, Minna!! Måste få se det sen, kan du säga till när tidningen kommer ut! lycka till!

bagateller.se sa...

Tunna filtermoln idag tror jag bestämt :) Så spännande och så skoj för dig!! Bilderna du lagt ut är helt ljuvliga!!! Jag vill se mer!!

Sextiotalsvillan sa...

Så spännande!! Ska de göra ett reportage om ditt hem? Du får ha en trevlig nationaldag i solskenet!

Hannele sa...

Spännande, ha en riktigt trevlig Sveriges nationaldag.

Inmycarport sa...

Fantastiskt fint...vilket fint planteringsbort.. ååhh vad med inspiration jag får ..jag måste bara göra en sådan odlingsklocka av hönsnät..tack för tipset..jag kommer åter./Maria

moderncountry sa...

Oj, så spennendes, og ikke minst som du sier en fin mulighet til å lære mer om styling. (akkurat som du trenger det)
Har funnet ut at det ikke er så lurt å prøve å ta noen bilder ute i fullt sollys jeg heller. Tidlig eller sent på dagen er best. Men tidligst mulig gir det finest lyset synes jeg. Lykke til videre med reportasjen!

Hemmarikets Charlotte sa...

Jättespännande verkligen! Höll de verkligen på i två dagar? Kanske vill de göra flera reportage?

Mimmi sa...

Oj, vilken underbar blogg du har, den har jag helt missat. Jag hoppas att det är okej att jag länkar till dig så jag hittar rillbaka :-)?

johanna sa...

Hej Minna..Jag blir alldeles rörd när jag såg att du satt mig som veckans bloggare..Tack det värmer i hjärtat..
Men vilket repotage det kommer att bli..skulle så gärna vilja ha det nr av tidningen när den kommer ut med ditt repotage i ..förvanar du när den kommer så att man kan beställa..tror att det kommer att bli helt underbart.Lycka till
kramar johanna

Eva Agnes sa...

Att du också har "Hemma hos"- reportage. Kul!! Hoppas att man kan titta på bilderna på nätet senare. Tala om när det kommer. Om du hinner för det kommande barnet, vill säga.
Jag gläds med dig.
Kramar Eva Agnes

Elzste sa...

Vad kul!! Finns det någon möjlighet för oss att få tag i den tidningen? Hade var helkul att få se ditt hem för med tanke på hur trädgården ser ut så måste huset också var himmelskt.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Stina sa...

Men åh va roligt! =) Det kommer garanterat bli ett supertrevligt reportage, så mycket fint som du har att visa upp. =) Jättekul verkligen. Kram

vildängel sa...

Oj vad spännande det där lät, ditt hem hamnar i en finsk inredningstidning då?

lotta sa...

Men vad kul!! Hoppas vi får se bilderna via din blogg för köpa tidning i Finland lär jag inte göra =) Kul med fototips också, du får gärna dela med dig av fler tips... Vi hade "Dig" på kartan när vi var på tur i skåne i helgen men vi hann inte men nästa år så! jag tror det var du i alla fall =)

Vella sa...

Så spännande, vilken tidning är det?
Nu blev jag bara såå nyfiken på ditt hem, du har inga bilder för visning??
Kram Vella.

Sara sa...

Vilken fin och inspirerande blogg, här blir det fler besök!

Karna sa...

Så spennende, lykke til med fotograferingen, nå må du ikke stresse for mye og ta vare på deg og magen i varmen!

God helg!

signe sa...

Men åh va spännande! Kommer du att visa bilderna på bloggen då eller?...annars måste man kanske titta i den tidningen! Har de kontaktat dig och frågat om de får göra reportage hos dig alltså?..va kul! :)

Jennyshemochharmoni sa...

Men vad spännande! Hoppas vi får se bilderna på din blogg sen :) KRAM