08 juni, 2007

Update



Tack för alla snälla och nyfikna kommentarer ni har lämnat här hos mig!!! Det är ett sann nöje att läsa dem och veta att det finns faktiskt folk där ute som lägger sin dyrbara tid åt att läsa, titta och kommentera mina inlägg : ))) Tack ni unberbara!!!
Fotograferingen gick bra och nu har flickorna åkt hem igen. När reportaget kommer i tidningen vet jag inte än, men lovar att berätta. Ha inte för stora förväntningar nu bara, vi har ett härligt hem, det har vi ju, men rätt så vanlig : ) Det finaste är nog helheten, hela gården med sina underbara hörn!!!

Det börjar bli lite tungt så här tre veckor före förlossning. Idag har jag bara slappat. Framför datorn faktiskt. Många av er har så fina fotomontage och grejer så jag bestämde mig att jag vill lära mig det också. Tröga mig behöver tid för att komma in i det hela... men första underverket ser ni ovan!

Nu ska jag ut (i skuggan) med min nypressad apelsinjuicecoctail. Tänkte studera myskankornas liv och leverne, de är som familjemedlemmar och ibland är det som värsta såpan när de håller på att bråka o ha sig : )
Gårdagen ägnade jag åt diverse måleriarbeten (gästhuset ni vet... nu är det inte mycket kvar...jippiii) och det känns i mina karpaltunnelsyndrom-händerna idag (någon som har värklindringstips för det?).

En stoooor kram till er mina bloggisvänner och sköt om er!
Minna : )

21 kommentarer:

Lina sa...

Stor kram till dig med!

Sagalisa sa...

ÅÅhh vad jag älskar dina bilder av alla vackra blommor,var har du hittat den vackra bakgrunden som ser ut som ett gammalt foto har velat ha det jättelänge.Kram Sagalisa

Åsa sa...

Fin bild..=) med de gamla vackra krukorna och en lisa... vilken tidning kommer reportaget i.. jag är så ny på din blogg.. så jag kanske har missat det.... Ha en bra helg.. och ta det lugnt med..guldklimpen på magen!=) / Åsa

Skrotmaja sa...

Hej! Var verkligt rädd om dina händer om du känner av det. När bäbisen kommer får man som du säkert redan vet, använda händerna otroligt mycket och på nya sätt som de inte riktigt är vana vid. Det kan förvärra om man inte tänker sig noga för. Jag vill inte måla fan på väggen, men jag tog själv för lätt på det hela (eftersom jag är van att vara Tarzan och klara allt hela tiden) vilket resulterade i att jag opererade BÅDA händerna när vår tös var 2 månader...Ja, det var oändligt bökigt med två gipsade händer, ett spädbarn och en sambo som vi inte egentligen hade råd att ha som pappaledig då. Lycka till och var rädd om dig! Se till att bli uppassad på alla sätt och vis så du får vila, både kropp och själv... : )

karin a sa...

Vilken härlig bild Minna! Är det dubbel flitig lisa? Det låter som du har mycket på gång trots att det snart är dags. Det är vi som ska vara glada att vi får ta del av dina fina bilder och texter. Ha det gott och stor kram till dig med!

moderncountry sa...

Å for et koselig innlegg! Varm klem til deg og!
Så moro dette må ha vært med besøk og ikke minst interessant å se de i aksjon. Den ene etter den andre har hatt "hjemme hos" reportasjer som jeg har fått med meg og det skal bli moro se og høre mer om din også. Du har jo et utrolig vakkert hjem og verksted så det skulle bare mangle om ikke bildene ble fantastiske! Jeg følger med på utviklingen :)
Her driver vi og maler vi og, selv om det er i mindre omfang. Har noen nattbord som skal bli ferdige til i kveld, det har jeg lovet meg selv. Du vet, man har av og til så mange ting man vil ha gjordt og for min del blir det ofte noe halvferdig her og noe halvferdig der. Mitt lille rotehue, fniss..
Jeg trodde det var en annen gummas mage jeg så her for litt siden. Så spennendes det skal bli med et nytt barn i huset. Vi vil vel høre alt om det og. Vel, du får kose deg videre foran dataen og med dine små pyssler. God helg! Varm hilsen Aina :)

vildängel sa...

åhh, vad roligt både med reportage och djur på gården att följa :)

Elzste sa...

Har liiiiiite svårt att tänka mig att det är "vanligt" hos er!!! Så vackert som det är utanför kan jag inte tänka mig att dte skulle vara annorlunda inomhus.
Förstår att det är jobbigt nu i slutänden, men snart är det över (var väl optimistiskt och glatt!). Ha det så gott du kan och hoppas det finns något som hjälper mot din värk.
Kram Elzie

Nathalie sa...

C'est très joli !
Nath

Lime sa...

Återigen ett jättefint foto från dig! Fotot som du har överst på din blogg är sååå himla snyggt. Ljuset!!! det är uunderbart! Himlans kul foto från ett tidigare inlägg - det med din mage i spegeln :-) Ha en fortsatt skön vecka!

Lella sa...

Spännande med repotaget, det ser jag fram emot att se! Och ett tips för händerna är att uppsöka närmaste arbetsterapeut och be om handledsstöd/skenor, det hjälpte mig och ingen operation behövdes. Må så gott

Mia sa...

Men oj, vad nära du är förlossning.. Måste vara kämpigt nu i värmen.. Kram! Jättefin bild!

Hulda sa...

Så flott bilde, krukker er så fint! Har mange slike selv i hagen.

Guldkant På Livet sa...

Hallå där!! Oj, oj så mycket vackert du har i din blogg!! Jättelänge sen jag var in här nu, jag var det i början av min "bloggkarriär" och lämnade några kommentarer vill jag minnas... du har så mycket fint och är så duktig med både kamera och blommor!! Två av mina intressen med men jag är långt ifrån lika duktig men visst är det en njutbar hobby! Du har väl en del av det som yrke om jag inte misstar mej? Ja, hur som, du skapar ljuvliga ting och har en mycket inspirerande blogg!! Va kul med tidningen, himmel så spännande!! Ha det gott i sommarvärmen!! Hälsn från mari. ( å tusen tack för min länk hos dig, jag sätter omedelbart in dig hos mej med!! )

Jordgubbar med mjölk sa...

Åh vilka helt underbara bilder du tar! Älskar din sida är det ok om jag länkar?

Karna sa...

Så bra det gikk bra med deg og fotografene. Du lager så fine tablåer, så det er vel ingen fare med å finne fine motiv iallefall.

Er ikke lenge til babyen kommer, må kose deg og få hvilt litt!

Mysiga lantliga ting sa...

Så jättefin bild!!
Å spännande med BARA 3 veckor kvar till bebis =) Lycka till.

Kram Johanna

LantlivsAnette sa...

Ojj så fint du har det..har varit in här då och då..men nu blir det flera ggr per dag !!så mycket fint..helt i min smak..och den där vackra gamla klänningen..du, den var vacker..Kika gärna in på min lilla blogg..Kram Anette

Underbara Små Ting / Skärgårdslivet sa...

Dina bilder är så underbara !

Och vad roligt att du har haft besök från en tidning - låter verkligen spännande !

Kram Kram
Carina

johanna sa...

Tack Minna för att du skrev o berätta om lantliv..Hoppas du o lilla bebben i magen mår bra..massor av kramar från mig
kram

EVA AGNES sa...

Du vilken fin bild du har gjort. Mycket proffsigt!
Ta vara på dig och vila i helgen.
Kramar Eva Agnes