25 juni, 2007

Körsbär, honungssalvia & grönbladig oregano = kranslycka









Jag kan inte helt låta bli att sno ihop en o annan krans....trots att jag känner mig som en strandad val och pustar därefter. Nu är det inte lång tid kvar tills vi får träffa vår efterlängtad bebis...
Dokumenterade den här kransens födelse så ni kan apa efter när lusten faller på. Som vanligt:
1. Stomme av ståltråd, 2. Bind små buketter, 3. Vira kring stommen.
Min ambition är att dokumentera hur kransen åldras, påminn mig att jag ska ta en bild om två veckor : )
Glädjer mig för era snälla och värmande kommentarer, är usel på att svara bara... förlåt!
Örtdoftande kramar från mammsen Minna

48 kommentarer:

Sagalisa sa...

ÅÅhh..med dreglande blickar kan jag bara säga fy f-n vad du är bäst!!
Alltid lika vackra bilder o ideer,är du florist eller du är som en annan o bara drömmer?Ha det så skönt i sommar/Anna

Sextiotalsvillan sa...

Jättevacker krans... kanske att man vågar sig på att testa. Tack för all inspiration!

Hannele sa...

Ai, raakiletko pomit, kaunista.
Onnea näihin viime viikon odotukseen.

Chatarina sa...

Tack för en insperationsrunda på din blog

Gypsy Purple sa...

Absolutely stunning images!!!!!!

Elzste sa...

Vilka fina kransar du gör. Helt underbara.
Kram Elzie

karin a sa...

Dina underbara bilder får ju mig att vilja sätta igång med kranstillverkning med en gång. Jättefin krans! Hur gör du ramarna till bilderna (var "hittar" du dem)? Lycka till nu framöver! Kram Karin

Karna sa...

Åhhhhh like nydelig som vanlig, elsker kransene dine!!!! Og dette var som vanlig ikke noe unntak, fantastisk!

Blir spennende å se når babyen kommer, lykke til med snart forestående fødsel!!! =0)

Körsbärsgården sa...

Vilka fina bilder! Det är alltid lika spännande att se om Du kommit med något nytt inlägg, något nytt vackert att vila ögonen på.
Jag älskar kransar! Våra midsommarkransar bestod i år av jasmin, blåklint, ekorrbär, rödklöver, sporkapslar från björnmossa och blad från odon. Jag gjorde dessutom en jätte-krans i björklöv. Den är ca 150 cm i diameter och hänger i pergolan ovanför möblerna. En härlig känsla när alla ryms under samma maffiga krans!
Önskar Dig en riktigt skön sommar och ser fram emot flera inlägg!

Lina sa...

Det skall bli spännande att se vad som dyker ut!! Dina bilder är helt fantastiska, som vanligt!!

vildängel sa...

vilken underbar krans! Jag blir så sugen på att göra nåt jag med :D

lotta sa...

Underbar krans.... så synd att Bigaråträdet inte ger mycket frukt i år. Funderade just på krans nu i sommar men fantasin tryter - blommor vissnar ju så fort? Har en björkriskrans som kunde vara en fin bas men med vad? Hmmm järnek är ju alltid grön... kanske några rosenknoppar från Honungsrosen.... Härliga bilder du bjuder på!

Lella sa...

Verkligen fin, ska försöka apa efter :o)

StyggaLillaLoppan sa...

jättefin krans och hoppas bebisen kommer snart!

Vera sa...

Vilka underbara bilder! Jag blir så inspirerad, går genast ut i trädgården!

Mysiga lantliga ting sa...

ahhh så söt krans, den skulle jag vilja göra! Älskar kransar =)

Kram Johanna

Mia sa...

Å, vad otroligt snyggt..!!

Mimmi sa...

Läckert med körsbär, det hade jag aldrig klurat ut... Tack för inspirationen!

Bodil sa...

Fantastisk krans och minst lika fina bilder. Kram

marie sa...

Åhh, vad glad jag blev när jag rullade ner sidan och fick se ett nytt inlägg. Så himla himla fint! Säger som Sagalisa - du är bäst! Lycka till med den lilla, nu är det nära...

Skrotmaja sa...

Oj, oj, oj...vilka vackra arrangemang - än en gång! Jag gillar verkligen färgkombinationen i kransen. Det grönt gröna mot det lilablå...vackert! Jag har riktigt längtat efter att få se nya inlägg från dig : ) Ha en fin dag!

Ljuvligt Hemma sa...

Alldeles underbara bilder ;)

Änglagård sa...

Vilka härliga bilder du har tagit.. Inspirationen flödar! Jag har lånat några av dem till min blogg. Hoppas att det är ok!

http://anglagard.blogspot.com

nathalie sa...

C'est très joli !
Bises Nath

Pia..... sa...

hej..jag läste bland svaren ..att någon blir sugen på att sätta igång och göra kransar direkt..det är ju så med alla dessa underbara bloggar..det ÄR en källa till inspirationen din inte minst..skulle det inte vara så sent som det nu är så skulle jag direkt ut och rota i trädgården efter material:)..men får nöja mej med att titta...ha det så bra..PIA

Milly sa...

Ååh, de er så nydelige, alle innleggene dine! Motivene er så skjønne og inspirerende, ja! -jeg vil som de andre også løpe ut og lage krans!
Lykke til med magen!

Sofia sa...

Ljuvligt!!! Som alltid...
Lycka till med bebben.. snart dax va?!

Gertie sa...

Fantastiska kreationer av en fantastisk person. Hej min vän, det var längesen! Lycka till med det stora förestående och så hörs vi i sommar kramar

Granne med Selma sa...

Åh, så fint! Blir jätteinspirerad av din blogg!
Lycka till med bebisen!
/Sussie

Monica sa...

Vilken inspiration och vilka bilder du visar..var här för första gången ikväll och blev helt fast..kollade och kollade på alla vackra bilder..tack.=)

Birgitta sa...

Vilka otrolig vackra och inspirerande bilder, jag vill binda kransar direkt fastän jag är en ganska usel kransbindare. Har blivit en och annan midsommarkrans när barnen var små, inte så mycket jobb. Kanske man ska försöka igen. Jag får komma tillbaka och titta igen när jag mobiliserat tillräckligt med energi. Ha det bra i det vackra.

Gunhild, NO sa...

Husker ikke om du har fått noen kommentar fra meg før. Men du er i favorittlista mi, så jeg har vel sagt i fra om det :) Du tar så flotte bilder og har så mye fint å vise. Kjempefint med tips om hvordan kransen kan lages. Jeg er kjempeimponert og forstår godt at det kommer noen hjem til deg for å lage reportasje. Lykke til med fødselen....

AnnaA sa...

Underbara bilder! Och "skiiitfina" bindningar, som små konstverk!!
Hoppas bebben visar nosen snart... Bebbar är bäst! :)

katarina sa...

Vilken otroligt vacker sida.
Hit vill jag komma många gånger.

Tack för vackra bilder.

Katarina

Jennyshemochharmoni sa...

Men vilka otroligt vackra bilder du har fotat! Jag är verkligen superimponderad! Dina bilder skulle platsa i vakre hjem :) Jag bara njuter :) Ha en toppenfin helg! KRAM

risulintu sa...

Aivan ihanainen kranssi ja kuvatkin niin upeita taas. Kiiros kun kerroit miten voin käyttää happamia kirsikoita, sikäli jos tuo pihamme nuori puu joskus tuottaisi niitä enemmäkin kuin kahden käden sormia riittää :)

Tyra in Vaxholm sa...

Mycket vackert och inspirerande!

Åsa sa...

Vilken fin krans.. och även hjärtat i rost...! Härlig inpiration!!!=) /åsa

Karolina sa...

För mig som har floristbakgrund så fullkomligt älskar jag din sida!
Tanken är att min nya blogg Fröken Fägring också ska fyllas med en del blomsterdekorationer!

ta dig gärna en titt eller två då och då! Själv hamnar du bland mina länkar om det är ok?

kram Karolina på Fröken Fägring
www.frokenfagering.blogspot.com

Trines Hus og Hage sa...

Hei Minna! Jeg er innom bloggen din rett som det er for jeg synes det er så mye fint og inspirerende der! Elsker blomster og da passer bloggen din godt for meg. Tror ikke ikke jeg har skrevet til deg før, men nå vil jeg bare ønske deg lykke, lykke til med fødsel! Det blir herlig å få baby!!!! Er selv mor til tre gutter. For oss har babytiden vært helt spesiell. Så koselig!!!!
Det er så nydelig alt du gjør på bloggen din. Takk for tips til den skjønne kransen! Trine

Lime sa...

Sååååå fantastiskt vacker, enkel krans. För att inte tala om dina supervackar bilder! Inspirerande till 1000!!

moderncountry sa...

Du er så flink atte, jeg bare måper jeg når jeg kommer hit på besøk. For noen flotte bilder igjen! Nydelig krans og det høres jo heller ikke så vanskelig ut at det skulle vel være mulig for meg å lage en og? Ja, akkurat nå blir det lite tid til det da, her som jeg sitter i Norge.Men det er så delig å se så mye nydelig og sitte og drømme. Drømme om alt man vil ha, lage og få til ho seg selv. Det å skap enoe gir meg så stor glede, og det å dele den følelsen med andre, ja den er så fantastisk :)
Du føder jo snart som jeg har skjønner, så herlig det må være å endelig få se deres etterlengtet barn! Ta det pent og kos deg i tiden som kommer!

EVA AGNES sa...

Hej Minna!
Nu har du gjort en sådan vacker krans igen. Underbar. Och om vi inte hörs innan bebisen så lycka till med det hela. tÄNKER PÅ DIG.
kRAMAR eVA aGNES

Guldkant På Livet sa...

Så otroligt vackra bilder och en sån vacker krans!! Mari.

Marina sa...

Oj, vilken inspirerande sida du har. Jag hittade hit från någon annans blogg som hade länk till din sida. (har redan glömt vems det var)Jag kommer absolut hit igen.

Att ha det gott sa...

Underbara bilder

Vintage living sa...

Jag tycker såååå mycket om dina bilder!

Anonym sa...

thanks for sharing..