02 juni, 2007

Bröllopsdrömmar






Vi råkade köra förbi ett loppis idag... kunde så klart inte annat än stanna, trots dotterns högljudda protester : ) Och vad som stod där och väntade på mig om inte en vit ljuvlig Singer. Väl hemma fick jag bröllopskänslor bara jag tittade på den... naturligtvis kunde jag inte låta bli att arrangera och plåta lite : )



Kom på att jag har en gammal bröllopsklänning från barnens farmors släkt som jag fått äran att förvara till mina barn. Hade jag kommit i den när vi gifte oss hade jag själv haft den på mig, men nu var ju magen lite i vägen : )


Nu får ni beundra min vackra syster istället, hon gifte sig i somras. Inte i en gammal utan splitterny skräddarsydd klänning utan dess like. En riktig dröm! Jag fick äran att göra hennes brudbukett. Har letat efter bra närbilder, men de finns ej... (brölloppet ägde rum före jag började mitt bloggarliv, he he).

Byggde buketten på en hållare och band alla rosorna fast i hållaren med ståltråd. Buketten höll ihop hela dagen, yippii... jag gjorde även buketterna till tärnorna (6 st, alla av olika nationaliteter) och en korg till brudnäbben (som var min söta dotter). Min ambition var att visa hur man gör en sådan bukett, men tiden räcker inte till just nu. Håll till godo...
fru Minna : )

28 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Lössen ska du bara ta och spraya med diskmedel uppblandat i vatten. Ett pare tre gånger gör du det. Då klarar de sig säkert. Nyckelpigor kan man ju inte få tag på så där bara. Men de håller rent från bladlöss.
Rosor är härliga och fantastiska men bladlöss slipper man nästan aldrig. Jag har också må du tro.
Rosorna är ju som ens små barn och inget ont får hända dem.
Kramar Eva Agnes

Sofia sa...

Men ååååå så vackert... jag dööör.. Vilka arrangeman du gör!!! (Känns som jag upprepar mej varje gång jag är här inne... men allt är ju bara såååå ...ååååå =) )

Eva Agnes sa...

Läckert, läckert, läckert! Med symaskinen ute i hagen med kandelaber och svävande slöjor.
Drömbild.
Kram och godnatt
Eva Agnes

Minne sa...

Hur hinner du med? Och var får du all din inspiration från? Underbara bilder. Din systers klänning var verkligen som en dröm.

Elzste sa...

Jag har aldrig sett en vit Singer förut, men det blev ju fint som det brukar när dina fingrar kommer i närheten *s*.
Väldigt tjusig brud, brudgum, klänning och inte att förglömma buketten!!
Kram Elzie

liviro sa...

Dina underbart vackra och drömska bilder gör mig lycklig....liviro.

ps Vad har du för kamera? (jag är bara lite nyfiken)

Fru Champagne sa...

Utrooolig vakkert arrangement med singerbordet..!! Du er så flink!!!
Vakker var og din søster i sin brudekjole; skulle gjerne hatt nærbilde av buketten....

hulukvarn sa...

Åh vilken fin singer!! helt otroligt vackert!! vilken inspiration du skänker! Ha det gott i junivärmen. Go kväll!

Mia sa...

Vilket vackert bröllopspar, superfint symaskinsbord och en ljuvligt underbar klänning..!

Skrotmaja sa...

Det är inte klokt vad vackert! Vilken känsla du har...

Fortsätt att underhålla oss andra med dina smakfulla arrangemang, är du snäll. Jag blir så glad varje gång jag ser att du har ett nytt inlägg!

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Ååååå.......va skoj att du hittade till mig och dessutom fann ett frö till inspiration!
Är en av de hemliga beundrarna du har, tycker du är sååååååå duktig!
Tänker nog låte mig inspireras av dina rara blom huvor.....de var så rara!
Kom gärna på besök hos mej snart igen!
Varmt välkommen!

johanna sa...

Men gud såå fint,du är sååå duktig..det är så jätteroligt att titta på dina bilder..kram johanna

Vella sa...

Men vilket vackert Singer bord du hittat!! Ljuvliga bilder du tagit, jag njuter.....
Vad vacker din syster är på bilden,vill oxå gifta mig.

Stina sa...

Åh, så vackert! Det måste ha varit ödet som gjorde att ni råkade köra föbi den där loppisen! =) Och du arrangerar dina bilder så otroligt fint! Vilken underbar brudklänning som hänger där och fladdrar i vinden oxå. Vackert! HA en skön måndag. Kram

mossygreen sa...

Så mycket vackert du visar man blir alldeles salig!!! det var ju lite ovanligt med det vita symaskinsunderredet....brukar ju alltid vara svart annars .....sinnligt vackert och sen kryddat med lite spets och blommor...betagande!

Sextiotalsvillan sa...

Jättevackert arrangemang... finner inga ord =)

Åsda sa...

Åhh vilken symaskin!!!! jag förstår du blev i trans..=)/Åsa

Lina sa...

Du är så fantastiskt duktig på att sätta ihop bilder! Otroligt vackert!!

Karna sa...

Åhhh så heldig du var som fant et slikt singer bord...er jo bare såååå fine. Og dine dekorasjoner og bilder er jo bare nyyyydelige!!!

Signes vind sa...

Ljuvliga bilder!! Så fyllda av värme och romantik. Din syster var en fantastisk brud och buketten förståss otrolig.
UNDERBART!!!!!

Mysiga lantliga ting sa...

Så otroligt ljuvliga bilder! Jättevackra. Och vilken fin bröllopsbild på din syster.

/Johanna

Nya & gamla ting sa...

Jisses så fint du har arrangerat, som taget från förr i tiden! Önskar att jag också kunde binda buketter, men än är inte livet slut:-) Ha en fin kväll.

sublim design sa...

Det var ett vackert och romantiskt arrangemang.
Din syster bröllpsbild
är ju såå.. fin.
/S

moderncountry sa...

For et vakkert bord!! Hehe, jeg må le av Sofia, jeg føler det nemlig likedan. Jeg også sitter her og gisper hver gang jeg stikker innom. Du er superdyktig til å style og arrangere og jeg får massevis av med vakre tips og inspirasjoner! Pga. dine bord ser jeg nå etter mitt eget sybord.Det er så vakkert og ikke minst unikt :)

Hulda sa...

Så nydelig plantebord du har ordnet deg, med masse dekorative ting. Nydelig! Flott var også buketten du laget til din søsters bryllup. Jeg laget min brudebukett, veldig artig å kunne gjøre det selv. Hvis du vil se den finner du den her: http://home.no.net/hullyn Se under linken bryllup.

Hannele sa...

Symaskinen är jag lite avunsjuk på..

Signe sa...

Superfint vitt singer-bord! Förstår att du köpte det och att du inte kunde låta bli att arrangera!..Superfina arrangemang! :) Fint bröllopspar oxå!

Jennyshemochharmoni sa...

Är det dina bilder som du arrangerat med klädsträcket? Helt magiskt!!! Ååå vad du är inspirerande och duktig! Jag är sååå imponerad. Nu måste jag få länka till dig!