29 maj, 2007

Krans och mera kycklingnät

Det hela började när jag såg de finfina saker - fröställningar? (hemskt men jag vet inte vad de heter...) hänga i björken bredvid blomsterverkstaden. "Jag måste bara pröva..."


Så här blev alltså den lilla söta kransen. Mycket snabbt ihopknycklad, zooma inte :)
Sen skulle jag ju experimentera vidare med kycklingnätet och igår kväll innan sömnen tog över fick jag en idé om en fågerbur i nät. Har en bur som jag hade som mall...



Fågelburen ser lite tom ut, det ska eventuellt byggas på med lite sittpinnar o annat. Kanske...en vacker dag....



Ja, så kan det bli när man börjar pyssla, man kan helt enkelt inte sluta :)))
Sommarvinden blåser hos oss och det är ljuvligt... hoppas ni har det lika skönt!
Minna : )

13 kommentarer:

Stina sa...

Va fint du gjort! Idéerna kan verkligen dyka upp när man minst anar det och då måste de ju provas. =) (kanske inte just då, men iaf senare). Jag håller med, börjar man pyssla med nåt är det svårt att sluta... =) Älskar att pyssla. =) Ha en skön vecka. kram

Skrotmaja sa...

Sommarvinden...mmmm...det låter ljuvligt! Det ser spännande ut det du har knåpat ihop. Det är läckert att se att somliga bara "har det" i sig...!

Pernilla sa...

Oj vad fina saker du har gjort, blir superinspirerad och måste köpa hönsnät! Såg en bild från Chelsea förra året med brudklänningsliknande skulpturer i typ hönsnät, jättehäftigt.

Eva Agnes sa...

Vad du är duktig på att hitta på konstverk.
Den lilla kransen hittade jag inget fel på trots att jag inte lydde dig och zoomade in... :-))
Fågelburen kanske jag försöker mig på eftersom jag har en lagom bit hönsnät.
Ska tala om hur det gick om det gick.
Kramar Eva Agnes

vitahemsara sa...

Vilken bra ide! Måste prövas!

Mia sa...

Ååh! Vad fin krans och smart med hönsnät, måste testa alltså, vad coolt! Kram!

Nathalie sa...

C'est une très jolie idée , moi même j'en ai fait une pour "Paques" .
Bises Nath

Elzste sa...

Vad skönt det är med folk som har idéer så att man kan "stjäla" lite *s*. Här är det totalstopp på allt, tycker jag.
Kram Elzie

moderncountry sa...

Flott tips til en vakker og liten krans :) Jeg har jammen noen "forglem meg ei" i hagen som har kommet med vinden? De dukket opp i våres og jeg har mye glede av de vakre fargene :)

moderncountry sa...

Oja, jeg har et spørsmål : Hvordan kan jeg tørke en blomst for å få det vakreste resultatet? Når bør jeg "høste" den og hvor lang tid tar det..osv...
Blir veldig glad for et svar, har nemlig mange flotte fjärilslavendel, og jeg skulle så gjerne ha tørket noen og rammet dem inn, de har slik en vakker farge!!
Hilsen Aina

Vella sa...

Så inspirerande att titta in här, därför gör jag det ofta...
Jag bor ju för långt bort för att komma på kurser, men jag "apar efter" så gott jag kan här hemma, med varierade resultat.Gillar dina odlingsklockor av hönsnät, det får bli mitt nya projekt.
Kram Vella

Lina sa...

Oh så söt krans!! Visst är det härligt nu när sommaren är på väg! Ljumma sommarkvällar mmm, jag längtar!!

Minna sa...

Stina - ja, om man kommer ihåg dem : )))
Skrotmaja - det har säkert du också, prova!!!
Pernilla - jag såg också hönsnätsklännignar i somras, det var i Sofiero här i Skåne. De vr fantastiska, tror jag har en bild nånstans..
Eva Agnes - ser framemot presentationen av dina konstverk : )
VitahemSara & Mia - gör det -och utveckla gärna med lite attiraljer som min bur saknar..
Nathalia - welcome to my blog, I'm so sorry, I don't speak French...but visit your blog often, you show such of beautiful fotos!!!
Elzste - välkommen att låna alla idéerna du bara kan tänka dig!!!
Moderncountry - hmm, nu blev det svårt... Jag har testat mig fram med olika material.. inte fjärilslavendel dock, misstänker att blomman vissnar mindre vackert. men pröva, ta en o torka o se hur blomman o bladen beter sig. Torkning av växter är ett helt vetenskap... här hittar du lite läsning: http://www.odla.nu/artiklar/eterneller.shtml
Vella: hoppas du visar bilder hur det blev...nyfiken :)
Kramar till alla!