20 maj, 2007

Bord


Äntligen är loppissäsongen igång!!! Ropade in bordet ovan (trots att kära mannen försökte hålla fast i mina händer : ))) och efter lite slipning ser det ut så här. Gästhusmöbel...



Varje kvinnans dröm är väl en Singer eller Husqvarna. Dagens shabbykvinnor föredrar dem utan själva symaskinen, det är underdelen vi vill åt eller hur ?!!!.
Well, äntligen har jag min egen! Den står ute o pryder vår myshörna på gårdsplanen.



I samma myshörna finns det även en gammal trädgårdssoffa. Gamla kuddar är en favorit som jag samlat ett par år nu. De kan man aldrig ha för många av!!!


Fröken Husqvarna i all sin prakt (minus symaskin plus en sliten träplanka).


Ja, ni gissade rätt, syrenbuskar har vi gott om!
Ha en givande och rofylld vecka mina vänner!
/Minna : )

p.s. om ni inte redan ha varit o bekantat er med nya webtv-kanalen Zen tv, gör det nu - och va med o våga bryta den stressiga vardagen!!! Sidan hittar du här.

35 kommentarer:

Skrotmaja sa...

Men oj, oj, oj...jag tänkte först att de vackra bilderna var hemmahörande i något känt inredningsmagasin! Så otroligt smakfullt och hemtrevligt. Skulle du kunna komma hem till mig? Säg, ett par tre veckor? Du får fria händer :D

Lina sa...

Du tar alltid så vackra bilder!! Ett sådant gammalt symaskinbord ahr mina föräldrar också och jag är allt lite avensjuk!!

molly's heaven sa...

Vakkert, vakkert, vakkert! Jeg vil komme og sitte i hagen din, og bare nyte alt det vakre:)))

moderncountry sa...

For en inspirasjonskilde denne bloggen er, jeg gir meg ende over!!
DU har en drøm av en hage og ikke minst er du fantastisk flink til å sette de riktige materialene sammen så det blir en fantastisk helhet med en utstråling som bare er en Engelsk cottagegarden verdig. Takk for bilder og massevis av med gode tips og råd!!

Linda sa...

Oh herrejösses!
Instämmer med skrotmaja. Jag var helt inställd på att bilderna skulle vara snodda från någon avundsvärd publikation.
Så underbart vackert!
Grattis till fantastiskt inredningssinne och fenomenalt avtryckarfinger.
// Linda

Minne sa...

Jättefint! Allt ser väldigt proffsigt ut. Både inrednings- och bildmässigt. Men framför allt ser vet vackert och msigt ut. Vilken underbar hörna du har skapat! tack för att vi får se allt du skapar.

Vildängel sa...

Ohh ja - ett sådant underrede söker jag med ljus och lykta! Vilka underbara bilder och arrangemang du bjuder på :)

Elzste sa...

Fattade jag fel, eller skulle det inte vara ett kort till??? På bordet!!! Såna gamla bord är så bra. Tar liten plats och räcker ändå till många.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Stina sa...

Vilka fina bilder! Jag blir så inspirerad av det du visar. Kul att loppissäsongen kommit igång oxå. Haha, tur att han inte lyckades hålla fast dina händer, för bordet är ju superfint. Ett sånt där symaskinsbord skulle jag gärna ha jag med. =) Ha en skön kväll. Kram

Underbara små ting sa...

Här har du en till som längtat och väntat på att dessa loppisar ska starta på allvar - det är rena paradiset ibland och så himla roligt.

Vilka jätte fina fynd du gjort. Bordet är jätte vackert och underdelen till Husqvarna symaskinen är ju så fin och pryder verkligen sin plast i eran myshörna.

Otroligt fint ni har det och det var så vackra foton. Förstår att ni trivs där !

Kram Kram
Carina

Lella sa...

Underbara saker du visar (har jag nog skrivit förut hos dig;o))! Gillar bordet du med våld ropade in, lyckat köp.

posidriv sa...

Bordet er verkeleg flott! Nydelege bilete, som vanleg...! :)

Ha ei fin veke!

karin a sa...

Åhh så vackert du har det! Gillar dina arrangemang. :)

Bodil sa...

Åhh, tack för alla härligt vackra inspirationsbilder.

Hannele sa...

Är avundsjuk på symaskinen..

Karna sa...

Nydelig bord, klart du bare måtte ha det... =0)

Understellet til symaskinen er også kjempe fin, jeg har bare en gammel maskin, men har ikke understellet...de er jo så fine...

Ljuvligt Hemma sa...

Jisses vilka underbara bilder, såååå vackert!!!

johanna sa...

Ohh vad fint...man blir galen.Vilket bord o bolsterkuddarna jag älskar sånt...gud va fint alltihopa,man blir såå lycklig

LantlivsAnette sa...

Herregud vad vackert...allt är så smakfullt och fint..ser ut som taget ur en engelsk heminredningstidning..ja det må jag säga..hit kommer jag ofta att kika in..Välkommen in till mig också..Kram Anette

Mia sa...

Vilken tur att du fick viftat med händerna trots makens förtvivlan (?) ;-) Där gjorde du några bra köp, underbart!

vitahemsara sa...

Hejsan!

Vilka inderbarabara arrangemang=)
Din gård verkar ju vara helt fantastisk=) Bilderna är ju dröm om hur man vill ha det=)

ha en underbar dag

sara

TiniTott sa...

Åh vilka härliga bilder! Har själv en singer men nu fick jag många fler idéer hur jag ska smycka den så den blir nästan lika fin som din. Plankidén är ju perfekt, har klurat på vad jag ska ha på skivan för att skydda den lite.

Liz sa...

I wish I could read your blog. Your photos are beautiful!

Minna sa...

Tusen tusen och åter tusen tack för alla vackra ord!!! Blir så glad att mina bilder kan vara till inspiration för er likasinnade!!!

Sofia sa...

Ååå vad roligt att du skrev i min gästbok så jag hittade hit! Har ju vart här innan, men nu hamnar du i Favoritlistan så jag inte tappar bort dej igen!! Såå mysigt du har det, och fixar!
All lycka till med maginnehållet!!! Spännande vad det är för liten krabat!
Jag tittar snart in igen!

Signes vind sa...

Du är helt otrolig. Hoppas någon inredningstidning ex Vakkre hjem el Drömhem o trädgård gör reportage hos dig. Du gör så mycket vackert, man blir så inspirerad.

moderncountry sa...

Takk for tipset om husquarna bord! I går satt jeg nemlig på nett her i Nederland og fikk øye på et til 50 euro!!! Tenkte på ditt siste innlegg, og tror jammen jeg skal kjøpe det. Nå har jeg fått så mange flotte inspirasjoner at jeg tror hjørnet mitt i hagen vil bli bra. Men er absolutt ikke så talentfull som deg da, men jeg lærer :)
Har gått gjennom bloggen din fra begynnelsen. Må si du lever det livet jeg alltid har drømt om. Bo på en gård på landet med eget verksted. Ikke rart du skriver at du elsker ditt liv :)
Fantastiske bilder og en ren nytelse både for sinn og øyne,jeg drømmer meg helt bort :)

Sextiotalsvillan sa...

Blir så glad av dina bilder!! Så vackra och inspirerande... Har 2 st underreden med symaskinen kvar uppe på vinden. Måste följa ditt tips och göra om dem till bord!! =)
Ha det gott!

Signe sa...

Åh vilket fint bord du fyndat på loppis!...Symaskinsbordet blev ju jättefint ute..mysigt med den gamla trädgårdssoffan bredvid!
Man kanske skulle ta och ta loss underdelen och göra ny skiva till den...hmm.. :)

Elinsstuga sa...

Vilken underbr myshörna! Där kan man inte annat än må bra. Det gamla vackra bordet var verkligen någonting extra!

Marie sa...

Så otroligt vackra bilder. Jag har faktiskt en Husqvarna stående i garaget. Har funderat på vad jag ska göra med den, du har just gett mig världens inspirationskick.

Mysiga lantliga ting sa...

Massa vackra miljöbilder! Vilken inspiration jag får =)
Supermysigt verkar du ha. Och JAAA jag är ute efter singer eller husqvarna utan symaskin fniss =))
Trevlig helg.

Kram Johanna

Jen @ The Cottage Nest sa...

Beautiful inspiration and a lovely blog. In any language!

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka otroligt vackra bilder. Som tagna ur vilken inredningstidning som helst :) Jag njuter :)

Mikkeline sa...

Masse nydelige bilder som vanlig:)
Hvordan gjør du det når du sliper slike dreide bein? Ikke for hånd vel?