09 april, 2007

Påskens sista


Hoppas ni haft en underbar påsk! Vi på gården har haft lagom av det mesta; lugn, gäster, goda middagar, sol, storm....men definitivt överflöd av godis och chocklad...

Blomsterarrangemangen och påskpynten var mycket sparsmakade i år, tiden och orken räckte helt enkelt till... Vi har dock haft många mysiga stunder i Blomsterversktaden, både vänner och svärmor har vigts in i hemligheterna bakom kranstilverkning : )


Gjorde ett enkelt arrangmang med ljuvligt doftande narcisser, kuddmossa, ormhassel o plast (oh no) ägg. Dottern tillverkade ett sött ovalt fågelbo och dessa har fått sprida påskkänsla tillsammans med de enorma och många godisägg som har hittat hem till oss... Även barnen tyckte att det var nog nästan för mycket, och det har nog aldrig hänt förr!!!


Det är lite ruskigt här i Skåne, resten av dagen ska tillbringas i brasans, bokens och mysens tecken.
Kram från soffpotatisen :)



19 kommentarer:

Christina sa...

Åhh så otroligt vackra bilder du har...

Signes vind sa...

Fantastiskt inspirerande som vanligt på den här bloggen!
Verkar som din dotter går i dina fotspår ;))

Lina sa...

Oh så tjusigt!! Vad är det för någon vacker krans man skymtar i bakgrunden???

posidriv sa...

Verkeleg herleg påskepynt!!!

Vildängel sa...

Lät ju jättemysigt med brasa och bok! :)

Hannele sa...

Fågelboet är så söt.

Fru Champagne sa...

Vakre inspirerende bider..tror jeg skal ta ideen med ditt påskearrangement når jeg skal lage borddekorasjoner til min sønns konfirmasjon, likte den veldig godt! Jeg er så glad i mose og grener. Har du et tips om en "maskulin" blomst som passer til bord dekket i blått og hvitt i mai..??

Minne sa...

Vilka fina arrangemang. Hoppas på bättre väder framöver! Vi har också haft en lugn och skön påsk.

Vella sa...

Underbara bilder och bra tips och idéer...Tack, tack!

HildeS. sa...

Så masse fint du viser fram på bloggen din, eg får heilt vondt i hjarta, så fint er det:)
Er det greit at eg har linka deg på bloggen min?
Ha ein fin kveld.

moderncountry sa...

Det hørtes ut som du hadde kost deg i påske :) Vi har hatt det rolig her vi, sånn etter alt som har skjedd. Men vi fikk da besøk av noen venner med barn og hund på kjøpet. Det var kjempekoselig!

Den blomster oppsatsen/arrangementet du hadde lagt var kjempeflott! Å så har du en herlig peis, misunnelig!!

Du får ha en fin dag i dag! Kram

Lella sa...

Så vackra bilder! Blomsterarrangemang helt i min smak och stil, härligt med så mycket inspiration på ett ställe :o)
Länkar till dig.
Godnatt :o)

Lina sa...

Du är utmanad att hänga med i länktåget! Kolla min blogg

Mysiga lantliga ting sa...

Godmorgon! Jag har länkat till dig till länktåget på min blogg. Hoppas det var ok. Se mer info på min blogg.

Ha en härlig vårdag.

/Johanna

Emma sa...

Hej har länkat dig till bloggtåget, för att jag tycker du har en fantastiskt inspirerande sida. Kika in hos mig för mer info. Kram

Anna sa...

Ååå så vackra påskdekorationer du gjort! Jag älskar arrangemanget i den vackra glasskålen!
:)Anna

En helt vanlig tjej sa...

Lämnar efter mig en lite hälsning efter att jag har varit här och både tittat och läst på din vackra blogg.

Mycket inspirerande var det här får jag säga !

Kram Kram

Deb sa...

You have a beautiful blog ~ I love the pictures! I'm glad I discovered it; I followed a link from posidriv sin lille blogg.
Have a good day,
Debbie

Ida sa...

Vakker og inspirerende blogg!
For noen dekorasjoner du lager! Flott! (:

Bergen er en fin by ja...! ;)

God vår!

Klem fra "naboen" Ida