03 april, 2007

Kursglädje



Jisses att det kan vara så kul att hålla kurser. Att se folk glädjas åt sina kreationer - och framförallt se dem hålla på med skapararbete, det är såååå givande!



Den här gången gjorde vi bordsarrangemang....


...och kransar i påskens tecken.



Om du vill se alla bilderna från kursen, klicka här (bilderna finns längst ned på inspirationssidan).


En sak till som är så givande med kurser är all inspiration jag själv får - se bara hur fint det blev med lite hö & bastrosett runt zinkkrukan. Plagierade rakt av av en "elev" :)))


Foto: Ove Jonsson/Sydsvenskan
Sydsvenskan var också på besök. Mer kan du läsa på länken nedan: http://sydsvenskan.se/skane/hoor/article228700.ece
Solsken på er mina vänner!

14 kommentarer:

Signes vind sa...

Åh vilka fina bilder och vad avundsjuk jag är på alla dina kursdeltagare. Så inspirerande!

Lina sa...

Så trevligt ni verkar ha det! Hur gör ni halmkransarna?? Skulle behöva en ny. Mossan börjar se lite torr ut nu.

Vildängel sa...

Åhh vad mysigt med flödande inspiration och så vackra skapelser.

karin a sa...

Härliga och fina blomsterarrangemang! Underbart att gå på kurs! Hade gärna gått en om det hade varit närmare till Skåne. Igår gjorde jag en påskkrans till dörren; det är så kul att pyssla med blommor!

Mollys Hus sa...

Ser jätte härligt ut. Är själv uppväxt i en blomsterhandlar familj, så blommor är ett måste både i mitt hem och trädgård.

Karna sa...

Så flotte ting dere har laget, nydelige kranser!!

God påske Minna!

Minne sa...

Jag såg artikeln i tidningen häromdagen. Så tervligt det verkade. Jättefina saker ni har gjort. Du är så duktig! Ha en bra påsk!

Johanna sa...

Vad fina saker ni gjorde. Jag vill också ha en gård där man kan pyssla på:)Kram

Anna sa...

Å vad kul det ser ut! Jag skulle väldans gärna vilja gå en av dina kurser! Men jag bor 60 mil ifrån... Så vackra inspirerande bilder du tagit!
Ha en skön påskhelg!
:)Anna

Hemmarikets Charlotte sa...

Aha du håller kurser också...jag vill gärna komma nån gång så hör av dig! Min syster bor i Malmö...

Hulda sa...

Så flotte blomsterdekorasjoner!

molly's heaven sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh, her var det mye fint!!! Så flink du er:) Her er kranser og blomsterarrangementer helt etter min smak!!!! Fantastisk:)) Solskinn til deg også, her snør det????!!!! Vil ikke ha det hvitt nå...:)

Kristin sa...

Hej Minna, du gör så mycket vackert hela tiden!!!! Nu har jag lagt ett inlägg på min blogg om din fina blogg och hemsida. Jag har noga angett dig som fotograf och hoppas att det var okej.

Stor kram Kristin

Signe sa...

Skulle gärna gå på kurs hos dig men bor nog tyvärr alldeles för långt bort! Det är såå roligt att göra blomarrangemang! :)