19 mars, 2007

Plocka in våren


Kommunens trädgårdfolk hade fällt buskar och träd vid barnens skola - ypperligt tillfälle att flytta in våren. Kornells röda kvistar är helt underbara - utan blad, med små gröna blad...

...eller tillsammans med en enkel ranunkel! Knyckte med en hel del pil också, högen ligger ute o solar sig i vårsolen (och blåsten). Drömmer om att komma igång o få till spännande krans med pil, blev inspirerad av Lina.

Har lyckats att uppgradera min blogg och håller på att testa och uppdatera innehållet också. Ber om överseende vid eventuella driftstörningar : )

Ha en fin vecka allihop!
Minna : )





9 kommentarer:

Vildagnel sa...

Tjusigt! Det är så kul att se hur andra tar tillvara på naturens tillgångar och gör vackra saker av det.
//V

majsan45 sa...

Det va ju bara så fint..:-)....kram/Majsan

Mia sa...

Så vakkert - og så ranunkel også da (en av mine - mange - favorittblomster...) Og så nydelig et bilde du har øverst i bloggen din også.

Signes vind sa...

Jättevackert som vanligt. Så bra det är att det beskärs träd här o var som man kan plocka grenar från. Tack för en oerhört inspirerande blogg!

Karna sa...

Åhh så fint det var! Deilig å ta inn litt kvister og se at de spretter på bare en dag eller to, det betyr jo at det ikke er så lenge til det blir grønt ute...

Ljuvligt Hemma sa...

Jisses vad härligt det är att kika in på din blogg... alltid fylld med underbara bilder! Jag är lite smått avis på dina gröna fingrar... har du kanske några tips hur jag kan få mina egna fingrar lite grönare :)

enhemmafrusdag sa...

Har kikat på din blogg ett tag nu. Måste bara säga att det är roligt att ha hittat en blogg från en annan Skåning. Blir lite avundsjuk när jag ser att våren kommit längre hos dig än i min trädgård (är ju nybörjare så det kan kanske vara orskaen).

Vera sa...

Ljuvligt härligt är det att ta in våren!!

Lina sa...

Så roligt att jag kan inspirera dig också! JAg inspireras av dig, varje gång jag läser din blogg! Visst är det härligt med allt naturen har att tillgå, för att göra fina små arrangemang!