22 mars, 2007

Odlingsklocka


Snart är det dags att byta innehåll under klockan. Har inhandlat lite vårblommor och det kliar i fingrarna. Innan jag sätter igång vill jag bara visa en variant som håller länge, har haft denna extremt tåliga suckulenten dekorerad med lite spansk mossa sedan nyår, vattnat kanske två gånger.

Silverbrickan som står under är en höjdare, kan användas till enkla arrangemang, under ljus och andra vackra ting, tvålar osv. Köpes billigt på loppisar...jag har ett lager i olika storlekar och former.

Och vet ni vad - vi har fått två urgulliga ankungar!!! Paparazzin ska ut...

Kram, Minna : )

12 kommentarer:

Karin A sa...

Åhh, vilken fin odlingsklocka och arrangemang. Jag är på jakt efter en men har inte hittat någon till rimligt pris och som är lagom i storlek. Har bla spanat in en från House Doctor som liknar din. :)

Kul med ankungar! Ser fram emot bilder...

Kram, Karin

Koselig koselig sa...

Blir det ikke dugg inne i klokken?

Lina sa...

JAg har en exakt lika dan klocka. Älskar verkligen min!! Roligt att byta arrangemang efter årstiden!

hulukvarn sa...

Jag ska hämta lite silver brickor i vår lillstuga imorgon...äntligen ska jag ta mig tid att packa upp en kartong med lite gott och blandat i!

Mia sa...

Underbart arrangemang du gjort!!

Karna sa...

Så enkelt og såååå fint! Jeg må se om jeg også kan bruke mine osteklokker til noe slikt, er jo synd at de står bortgjemt i et skap...

God helg Minna!

Johanna sa...

Va snyggt!

Fru Champagne sa...

Utrolig fin glassklokke;kan brukes til mange ting. (Jeg har en lik din..)
Gleder meg til å se bilde av ankungarna på denne veldig inspirerende bloggen din.
God helg!

Fru Champagne sa...

Veldig fin glassklokke, kan brukes til så mangt..Jeg har en lik som din.
Ser frem imot å se bilde av andeungene på denne fine, inspirerende bloggen din!
GOD HELG!

Maria Byström sa...

åååå, så fin :-)

Mikkeline sa...

Takk for besøk på bloggen min. Jeg lurer også på hva disse kjøkkenbenkene koster, det har jeg ikke sjekket opp. Men å titte koster jo ingen ting:-)
Når du bruker glassklokker over plantene, må du da passe på å ha lufting under for å slipe mugg?

Minna sa...

Ang dugg inne i klockan...med taklöken blev det ingen dugg alls eftersom det fanns knappt nån fukt där inne. Med de övriga så bildades det dugg inomhus. Det löste jag genom att ställa klockan lite på snedden på silverfatet (som har en liten behändig kant). Det behövs inte mycket luft för att hålla duggen borta som tur är.