24 mars, 2007

Odlingsklocka igen






Så, nu har klockan också fått vårkläder. Pärlhyacint så klart...fast nästan allt är vackert under en sån här härlig klocka. Se bara på bellisen nedan.




Och bellis då, den är så vacker överallt:




i en kruka, eller i en emaljmugg:





Och muggen passar bra även i andra miljöer....




till exempel i Blomsterverkstaden på en gammal stol och omringad med vackra loppisfynd från förra sommaren.




Gissa om jag har haft en underbar dag med alla dessa vackra ting omkring mig...!!! Våren är verkligen här!


Soliga kramar till er alla! Minna : )

p.s. Får jag presentera fru Lena Ph och hennes två nykläckta ungar. Hon verkar nöjd med dessatvå, har nämligen slutat ruva på resten av äggen. Hoppas på att fru Pink sätter igång med ruveriet ett gäng nya ägg snart : )

13 kommentarer:

posidriv sa...

Herlege bilete i utruleg fine fargar!

Camillas Drömmar sa...

...har oxå tagit hem pärlhyacinter och tulpaner idag och bara gått runt och haft det mysigt i det soliga vädret! Härliga bilder du har...är du florist?
//Camilla

LISEN sa...

Oj, vilka fina bilder! Självklart får du länka till mig. Jag länkar gärna till dig :-)

Hannele sa...

Så mysiga bilder.

Lina sa...

Så vackert det är! Jag älskar alla vårens blommor!!

L8 sa...

Den är ju helt underbar din odlingsklocka!!! Villhavillhavillha!!!!! Var har du hittat den??
Undrar L8
PS: Dom på nedersta bilden var ju oxå jättesöta!

Karin A sa...

Sitter här och njuter! Vackert!

Minna sa...

Hej alla! Kul att ni också gillade bilderna, hade en sån fantastisk fotosession, ni vet , glömmer bort allt annat o bara försvinner i den kreativa världen : )))

Klockan är köpt på Lovisa i Lund här i Lund, men liknande finns nog på rätt många nätbutiker också.

Camilla: Nä, ingen utbildad florist, men en entusiastisk hobby sådan : )

Vildangel sa...

Jag gillar din odlingsklocka, funderar rent på att skaffa en själv. Trevligt att presenteras för Lena PH. ;-)
//v

Johanna sa...

Hej. Tack för titten i min blogg och för den fina kommentaren. Du har en jättemysig och fin blogg. Man blir glad när man kommer in här. Lycka till med blompysslandet. Kram Johanna

an angel at my table sa...

Vilka otroligt fina bilder på odlingsklockan blir så sugen på att fixa till min egna.

Anki sa...

Oj vad många härliga bilder!
Och ankor,älsta dottern(som heter Mina) vill gärna ha ankor till sommarn, själv vill jag hellre ha höns, och en odlingsklocka...

Emma sa...

Jag känner verkligen våren när jag ser dina bilder! Vilka fantastiska bilder! Underbart. Jag fick massa inspiration! Ha en riktigt trevligt påsk!