27 mars, 2007

Myrten wanna be


Älskar myrtenträd, men lyckas sällan hålla dem vid liv särskilt länge. Hittade denna lilla sötisen och den är släkt med myrten, men tåligare (!!!) sa de i butiken. Nu vill ni säkert veta vad den heter... är det någon som vet så berätta, jag lyckades inte få med mig namnet på sorten...

Hurra för sommartiden förresten, visst är det underbart att komma hem från jobbet och det är ljust ett bra tag till!!!

kram från fröken krans som förbereder sig till helgens kurser! Kul!!!

6 kommentarer:

Lina sa...

De är faktiskt riktigt tåliga! har klarat några riktigt bra! Jag tror att de heter Mysos myrten eller något liknande....

Vildangel sa...

Myrten är jättefina, men jag håller med - de är svåra att hålla vid liv...
//V

L8 sa...

Jag köpte en myrten för ca två månader sedan, som de sa i affären skulle vara tåligare än vanlig myrten. Och det har den oxå varit! Jag har glömt att vattna den vid några tillfällen, och den har då varit så torr även i bladen att jag varit övertygad om att den skulle dö. Men nej då, tappat lite blad har den gjort, men sedan kommit tillbaka lika fin som tidigare. Och nu har den vuxit så att det är dax för frisering! "Myrten communis" står det på etiketten att den heter. Det är inte samma sort som din, för den har spetsiga blad. Jag tycker den är väldigt lik de myrten som jag haft tidigare, men de har jag aldrig lyckats hålla vid liv så här länge, så det måste vara en annan sort. Hoppas din oxå hör till de tåliga!
~~L8

Lusthuset sa...

Den var ju jättefin. Jag har en vanlig myrten och det är som du säger besvärligt att den inte tål att torka. Jag har lyckats hålla mitt lilla träd vid liv i ett par år. Kul att veta vad din heter.

Trädgårdsrum sa...

Trädet heter:
Myrsine Cape Myrtle

Hälsningar

Flickorna på Trädgårdsrum

Merja sa...

Har nyligen köpt en jag med:)
Myrsine Cape myrtle