27 februari, 2007

Hilsen fra Köbenhavn

Förra helgen var jag på en "ladda batterierna" -tur till Köpenhamn. Och det var härligt, glömde bara att jag var gravid och hade satt upp ett massivt schema med allt vad jag ville se och uppleva. Så första timmarna var underbara, de två följande ok och de två sista ville jag bara lägga mig på en parkbänk : )))



På Akimbo hittar man en härlig blandning av gammalt o nytt. Den gröna underläggen på bilden envisades med att vilja följa med mig hem. Och det fick den!



Alla dessa blommor!!! Om man inte ska powershoppa så finns det en ting man ska ha med sig hem och det är snittblommor. Det finns alla sorter och stooora buketter kostar hälften jämfört med här hemma.




Sitta och fika ute... gärna i den här miljön, trots februarikylan!


I den här butiken finns det lite mer sofistikerade saker, lantligt lyx kanske skulle vara det rätta ordet. Underbara silverbrickor, ljustakar, tyger, och glasföremål.

Ska definitivt dit igen så fort det blir lite varmare! För att bara strösa omkring, utan någon "hinna med" lista.

Ha det bäst!

Minna : )

Tips till era kommande besök:

www.butiksophie.dk (ligger i Fredriksberg)

http://www.lillehusonline.com/blog/

http://ihanaliving.blogspot.com/2006_08_01_archive.html

Akimbo - kan inte adressen, men om ni hittar till Systrarna Grene på Ströget så är ni nära, sväng första gatan ner till vänster efter Systrarnas butik (på väg mot tågstationen) och Akimbo kommer på vänsta sidan. Hela området nedanför är fylld med härliga caféer och restauranger samt massa unika små butiker så besök där rekommenderas varmast!

Kirk- ligger på gatan efter Akimbo

17 kommentarer:

Karin A sa...

Åh, vad härligt med Köpenhamn! Det ser så härligt ut på bilden med alla tulpanerna. Tänk vilken lycka att kunna frossa i tulpaner... :)

Karna sa...

Du skulle hatt meg med som bærer, så kunne vi ha shoppet og shoppet, og til slutt kanskje jeg måtte bært deg på ryggen, hi hi....

Kjenner til det, men har nå endelig blitt så fornuftig at jeg tar på meg joggesko, og ikke stivpynter, for det går iallefall galt!

Så flott de har laget det utenfor, slik ser du ALDRI her i Bergen, utenom de beste sommerdagene, er jo så innbydende når det ser slik ut!!!

Ljuvligt Hemma sa...

Vilka underbara bilder... jag vill också ladda batterierna i Köpenhamn :)

laura sa...

Nydelige bilder. københavn er jammen meg flott!

kjenner til den med å tro at man er like sprek som vanlig når man er gravid. Ta vare på deg selv!

Pernilla sa...

Åh så fint här va! Hur kan jag ha missat denna blogg så länge? Tack för att du lämnade en comment på Huset Fullt så jag hittade hit! Lycka till också med man, barn och verkstad. På återseende : )

Hannele sa...

Vilka mysiga bilder.

P.S.
Glöm inte att vila.

Guldkant På Livet sa...

Tack för besöket och snälla ord om min krans! Inte mitt favoritgöra men den har jag ändå lindat ihop själv..Vilka fina bilder! Å du, så lustigt, just Köpenhamn är en av mina favoritstäder, jag älskar att strosa runt i den stan, sommartid som vid jul! Och just i dag har jag rött/vitt som tema, landet till ära.. Vilka fina saker, och den butiken, var fann du den? Underlägget i grönt var ju jättesnyggt! // Mari.

Nuttula sa...

Ihania kuvia, pääsisipä Kööpenhaminaan! Kiitos vierailusta blogiini! Ruotsini on sen verran kehnoa, että jätän kommenttini suomeksi...

Minne sa...

Det låter som en underbar utflykt i Köpenhamn. Där kan man verkligen strosa länge. Men jag förstår att du blev trött med din mage. Jag brukar bli trött utan mage. Nåja, i alla fall ingen mage med bebis i. Jag gillade också det gröna underlägget. Förstår att du köpte det!

sublim design sa...

Vad, kul för dig att besöka Köpenhamn, det finns så mycket att titta på, och shoppa loss på!
Fiket på bilden, vet jag har goda luchrätter också, mums!
/S

Lina sa...

Jag och sambon ska till köpenhamn om någon vecka på lite minisemester. Skulle du vilja ha lust att skriva ner lite tips och adresser till lite trevliga butiker?

Minna sa...

alltså, jag var inte så organiserad att ajg skulle skrivit ned adresser, men har grävt fram lite tips på butiker:
www.butiksofie.dk
http://www.lillehusonline.com/blog/
http://ihanaliving.blogspot.com/2006_08_01_archive.html
Fyller på om jag kommer på ngt!
God tur Lina! : )

Lina sa...

Tackar! Har antecknat! Längtar till en härlig vårdag i Köpenhamn!!

Fialotta sa...

Oj så härliga bilder. Jag vill dit själv känner jag :) Bara alla blommor, jag skulle bli som tokig!

Hemma på landet sa...

Åh, så mysigt.
Kram Stina

Lusthuset sa...

Köpenhamn är verkligen en speciell stad. Den inrymmer ju så många olika världar. Ofta går man i sina gamla fotspår eftersom man inte känner till allt fint som finns att se. Nu vet jag fler ställen att besöka. Tack för det. Hoppas du inte tröttade ut dig.

Tonje sa...

Virker som du har hatt en flott tur. Jeg kunne gått ha tenkt meg en tur til københavn selv.Ha en flott helg