19 februari, 2007

Hannu Sarenström












Hannu Sarenström är min idol! Mitt första möte med honom & hans kreationer var 2004 på Sofiero och jag föll pladask. Min familj höll på att tappa tålamodet... jag ville bara inte lämna det vackra stället. Se bara bilderna ovan.

Efter att några år senare ha hört honom berätta om hans trädgårdliv gillar jag honom ännu mer - sällan har jag hört någon vara så rolig, avslappnad men samtidigt passionerad..om saker som jag älskar; vackra ting & växter!

Mer av det goda finns på hans hemsida här.

11 kommentarer:

Lina sa...

Jag håller helt och hållet med dig! Han kommer med en ny utställning på Sofiero i vår!

Hannele sa...

Hannu är så inspirerande, sett några av hans utställningar.

Pulsatilla sa...

Takk for tipset! Vakkert og inspirerende! Hilsen ei som har vært smugtitter en stund og lar seg inspirere av din blogg også, Minna.

Pulsatilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lusthuset sa...

Håller fullständig med dig. Han är min "idol" också. En så trevlig och kunnig person. Har haft den stora förmånen att träffa honom personligen ett par gånger genom Sofieros Vänner. En upplevelse helt klart. Han kommer att finnas på Sofiero även i år. Hurra! Har lusläst hans böcker hur många gånger som helst.

Vera sa...

Tusen tack för länken till den underbara sidan!

Karna sa...

Åhhh så flott, skjønner at han er ditt idol, nydelig!

hulukvarn sa...

Vad kul! väldigt fina foton på hans sida!!

Tonje sa...

For noen vakre bilder.Skjønner godt at du ikke ville dra.Jeg har aldri hørt om hann men for noen vakre ting!! Ett slikt fugleburd hadde jeg gjærne ville hatt

Johanna sa...

Härliga bilder! =)

AnnaKarin sa...

Hannu är verkligen inspirerande! Nu håller vi tummarna att han kan komma och besöka oss på Ulriksdal framöver!