19 januari, 2007

Förökning


Det där med förökning är en viktig grej så här på vårkanten. Jag har inte fått ett endaste frö eller stickling i jorden... vi håller på med en helt annan typ av förökning här på Hjärtesjö Gård : ))) Ja, vi ska ha en bebis till sommaren!!! Jag har ju två barn sen innan och vet vad det här handlar om, har kräkts och mått illa, precis som man ska. Bläää! Nu börjar det äntligen släppa och livet ser helt annorlunda ut igen. Idag har jag varit och köpt två par byxor, hade inga som jag kunde knäppa längre.

Ha en riktigt trevlig helg allihop! Stor kram!
mamma Minna

p.s. ni som vill göra likadan nalle, hämta beskrivning hos Lina

22 kommentarer:

Berit sa...

GRATTIS!
Vad kul för er med en ny liten baby i familjen!
Hoppas du orkar fortsätta med din trevliga blogg, jag tittar varje dag och blir inspirerad.

Lusthuset sa...

GRATTIS,GRATTIS och JÄTTEGRATTIS!!!
Va, roligt Lycka TIll. Hoppas också att du har tid att fortsätta skriva din blogg. Kanske blir annat innehåll eller? Kram och lugn och trevlig helg.

Lotta sa...

Grattis till din lilla inneboende! Är det inte underbart, både att vänta barn, men också själva väntan på att få träffa den som finns där inne.

I min vackra värld sa...

Och jag måste också få gratulera! Till förökningen den här gången. :-)

Karna sa...

Så koselig, GRATULERER sååå mye! Så mangen koselige meldinger du har kommet med i det nye året, giftemål og baby, sånn skal det være!

Grattis igjen, og god helg =0)

Bodil sa...

Ett stort grattis. Lycka är att få välkomna ytterligare en medlem till familjen och få en till att få älska och bli älskad av. Kram.

hulukvarn sa...

Grattis grattis! Själv har jag en prins som "fyller" tre månader nästa lördag! Helt fantastiskt!

Emma sa...

Grattis grattis!

Vildangel sa...

Grattis till den väntade bebisen.
//V

Mia sa...

Ja, det var da SÅ koselig! Gratulerer så masse!!

Jolla99 sa...

Grattis!

mamma mia sa...

JÄTTEGRATTIS!!! Lycka till önskar mammamia till viktor 8 år och alfred 1 år!!!

Tina sa...

Ett jättegrattis till Er, vad roligt =) Och vilken söt mossnalle, skulle jag gärna ha ute på trädgårdsstolen.

Julie sa...

....men så utrolig trevligt for er, grattis så mycke. Jættesøt bild også som du viser fram : )

lina sa...

Grattis! Låter underbart! Fin liten nalle...=) lina.tradgardsblogg.se

anneli sa...

Grattis! Vad roligt! En liten stickling:)

Nettan sa...

Hjärtliga gratulationer!!! Härlig nallebjörn på bilden med.

Tonje sa...

Den mosebamsen er jo bare helt utrolig fin,hvor lang tid brukte du på å lage den?
Ha en flott uke!

Snuffie sa...

Jättegrattis.. Så mysigt..

Hannele sa...

Grattis! Härlig nalle av mossa.

Birgit sa...

GRATTIS fran Tyskland.
Wat en trevilgt nalle inte byxor!

Minna sa...

Tack mina kära vänner! Ja, det är så speciellt att få bli med barn och föda och lära känna den här nya varelsen. Mina andra barn är 10 och nästan 12, att få en liten igen blir härligt.

Har absolut inga planer på att lämna blomstervärlden eller bloggandet - kommer behöva min egen tid, och vad är roligare än detta???

Om mossnallen: den tog ca 1 timme att få ihop. Beskivning hur man gör hittar ni hos Lina:
http://lina.tradgardsblogg.se/