27 januari, 2007

Blomsterkurs att minnas


Blomsterverkstan öppnade sina portar i våras. Och på premiärdagen var det kära vänner som samlades för en dags härlig pyssel och umgänge! Ja, vi drack champagne så klart!

Det är underbart att se på bilderna nu och dels tänka tillbaka hur kul vi hade, men också drömma om våren och allt härligt som finns i naturen (och hos blomstergrossisten) då!



Vi gjorde buketter som fick extra stöd och dekoration av egenhändigt komponerade "bukettstommar". Vet inte om de har ett riktigt namn, men praktiska - och som sagt snygga - är de!
Nu solen skiner och jag vill ut i friska luften!!!
Trevlig helg till alla!
Minna :)

8 kommentarer:

Nettan sa...

Vackra vackra buketter! Längtar så efter våren med videkvistarna...

Anonym sa...

Så vackra och vad kul att gå på kurs och göra sånt.
Jag har gått på sådana kurser och tycker det är jättekul. /pimpim

hulukvarn sa...

Hej Hej! Vilka fina och inspirerande bilder!

Karna sa...

Nydelige buketter dere laget, det var sikkert koselig, med blomster og champis....

Mirabelle sa...

Åhh, minnsan... Jag minns det så väl... Dagen efter jag träffade Calle så jag fick väldigt lite sömn och dök upp i oämma kläder som vi skulle ha; prinsesskjol och högklackat. Det var hur mysigt som helst! Puss puss

Tina sa...

Vilka underbara buketter, blev så sugen på att göra egna snart. Härligt med våren som så småningom är här med allt som hör den till i växtväg =)

Vera sa...

Vilka underbara buketter!

solsikke sa...

Dettevar nn nydelige buketter,nå lengter vi etter våren:)