08 december, 2006

Grönkål till alla!


Jag har mina favoriter ni vet; mossa och snöbär, hortensia faktiskt också... men en som jag inte har berättat om (säkert i brist på bildmaterial) är grönkål. Utmärkt till utomhusdekorationer och håller bra (tål dock inte pendlingsväder mellan minus o plus). Men om det fryser till så fryser även kålen ock är vacker med iskristaller på. Nu har vi ju inte drabbats av några kyligheter så att kålen har haft det finfint. Den på bilden är skaffad ca 2 veckor sen.

Ha en riktigt härlig helg allihop!
Minna : )

14 kommentarer:

Vildangel sa...

Jättefint arrangemang! Jag hajade till direkt och kikade lite extra noga oxå.
//V

Anonym sa...

Och jag som alltid äter upp min grönkål! Får nog tänka om...
~~L8

Lime sa...

Din sida är såå fantastiskt inspirerande och vacker. Du är verkligen duktig både på att skapa vackra saker och att sedan förverkliga dem med kameran.

Hannele sa...

Sånt hjärta vill jag ha..

Ljuvligt Hemma sa...

Så fint & jag måste säga att jag älskar stolen! Tack för tipset :)Trevlig helg!

Lotta sa...

Du är så duktig! Fint arrangemang på den fina stolen.

Carolina sa...

Jättefin stol!! Får man fråga var den är inhandlad?

Tina sa...

Vilken härlig idé =)

Karna sa...

Så koselig, er ikke det første du tenker på når en skal lage en dekorasjon, (for oss uinnvidde...), men dette ble kjempe fint! Nydelig stol også!

Ha en fin søndag!

I min vackra värld sa...

Grönkål har jag faktiskt aldrig köpt, men nu kommer jag göra det nån gång - jättefint arrangemang!

Mia sa...

Så vakkert! Er egentlig ikke noen tilhenger av grønnkål (til å spise, altså) selv om den skal være veldig sunn. Prøvde å dyrke den en gag i hagen min, men fikk masse mark - og allt havnet i komposten... Men som dekorasjon var dette bare nydelig.

Lyck-Annas sa...

Min mor gör en underbart god grönkålssoppa! Men de är även mycket dekorativa!
Just nu måste jag hejda mig från att inte linda in allt i mossa med silvertråd...tänk så det kan bli!
www.lyck-annas.se

Anna sa...

Vackert arrangemang och vilken bedårande stol!

Minna sa...

Ni gillade stolen va? Visst är den fin!!! Har haft den i mååånga år, den var rätt dyr, men jag förälskade mig i den o skulle bara ha den (en liten butik i Lund som intwefinns längre). Att kunna svetsa hade nog inte varit så dumt... det är mycket som man hade kunnat bygga ihop av armeringsjärn. Typ en sån här stol: )))
Glad om ni har blivit inspirerade att vänta lite med att äta grönkålen o låta den förgylla tillvaron i ett arrangemang några dagar först : )))