21 november, 2006

Ljustider

Hemskt som tiden bara flyger. Bloggeriet har blivit lite lidande pga tusen och ett olika projekt, men jag kommer alltid tillbaka!

Har bunkrat upp med massa ljus och annat, ljusstakarna nedan hittade jag på Erikshjälpen. De är på gränsen till groteskt klumpiga, men samtidigt - och i rätt sammanhang - vackra och spännande med sin annorlunda form.



Vintervackert kurserna börjar snart, ska ha första privata sällskapet här imorgon kväll. Vi har fått flytta in till stallet för isoleringen på Blomsterverkstaden är en aning bristfällig. Lite trångt hade det också blivit där, nu när vi är så många (15 på de flesta kursena). Ska ta bilder och berätta mer om kreationerna som skapas.

Kram på er alla!

15 kommentarer:

an angel at my table sa...

Jätte fina ljus stakar. Har själv den högra. Tyckte också att den kändes lite klumpig i början men nu älskar jag den. Erikshjälpen är en av mina favorit loppisar.Kul att du har fullbokade kurser. Skulle komma om jag bodde närmare.

Ljuvligt Hemma sa...

Åååh jag tycker ljusstakarna är helt underbara & inte alls på gränsen till groteskt klumpiga :)Vilket fynd!

Anneli sa...

Det var roligt att höra att dina kurser går bra! Det förvånar mig inte det minsta. Du går så fantastiskt fina saker! :)

Mia sa...

Jeg likte lysestakene dine, og bildet ditt er så vakkert. Det er jo artig hvordan det meste i den rette settingen kan bli fint.

lotta.trädgårdsblogg.se sa...

Tjusiga ljusstakar, charmigt klumpiga! Kul med dina kurser, förstår varför de är fullsatta :) Ser fram emot bilder från era alster.

Lyck-Annas sa...

Fota massor så jag blir grön av avund att jag ej är med och peppad att göra ett nytt kursförsök framöver!

Lusthuset sa...

Ljus behöver man massor av i denna mörka tid, speciellt idag när det har varit mörkare än på länge. Olika ljustakar som man blandar är fint.

Karna sa...

Jeg syns lysestakene var kjempe fine jeg, og ikke klumpete i det hele tatt!! Så gøy med så mange på kurs, lykke til!! Håper du koser deg i Bergen i helgen også, synd at jeg ikke er hjemme!

Nina sa...

Kanonfina ljusstakar! :) Ska bli spännande att se korten på vad ni har gjort. :)

Anonym sa...

Vilket fynd, Grattis och lycka till på kurserna. Man blir så inspirerad av alla bilder.

Karina sa...

Jag är inte anonym, jag bara glömde

Linnea sa...

Oh vad jag önskar att jag bodde i Skåne och kunde delta på en av dina kurser.. Helst imorgon! ;)

Roomservice sa...

Men du flicka lilla - så vackra saker du trollar fram! Får jag lyfta dig och dina verk på min blogg månntro??

Vildangel sa...

Ljustakarna var ju jättefina, inte alls klumpiga!
//V

Minna sa...

Kära alla! Det verkar som om ljusstakarna blev godkända till sist : ) och kurs hos mig, det ska ni inte oroa er för. Till våren sätter vi ju igång med Shabby Tours hit till skåne, och helgen inkluderar inte bara blomsterkurs utan massa inspiration och fynding på lokala o köpenhamska adresser. Det ni, det ska vi göra till verklighet!