11 november, 2006

Ack och ve....

...jag har missat årets stora händelse. Ingvar Strandhs Blomsterskola hade sin julutställning förra helgen. Byyyyäääääh! Förra året spenderade jag där flera timmar studerandes alla de underbara kransar, miljöer och installationer. Eleverna har jobbat med utställningen länge, och det fanns ljuvliga, fyndiga och så vackra kreationer både inne i skolbyggnaden (som är ett kapitel i sig) och ute i den magnifika trädgården.


Några gobitar från förra året.
























Jag ska försöka överleva, det kommer ju en ny utställning nästa år : )
Kram på er alla och ha en riktigt trevlig helg! Jag har fått på vinterdäcken idag - kom ihåg att byta!

14 kommentarer:

Lyck-Annas sa...

Vilken inspiration!
Jag lider med dig. Inte kul när man ser fram emot något som sedan inte blir av eller glöms bort. Men jag kan väl tro att du hade lite annat att göra...
Såg artikeln i Allt i Hemmet. Spännande att få ett ansikte till Blomsterverkan - trivialt men ändå...
Fortsätt inspirera i vår vardag!

Lyck-Annas sa...

Jag gillade verkligen de vita grenarna med granarna!
Busigt

Karna sa...

Det var dumt at du glemte det, for noen stilige dekorasjoner!! Hva er de små trærene laget av! Nydelig, jeg så deg også i Alt til Hjemmet, flotte kranser du har laget! Ha en fin søndag!

Lena sa...

Vilka fina arbeten och fina bilder du har. Man insuper och inspireras, vill helst gå ut och börja med en gång.

Pysselpinglan sa...

å!! den vita med granar va helläcker!

For the love of country sa...

Wow man blir ju superinspirerad! :)

pernilla sa...

ojoj vad mycket fint:)

lina sa...

Inspirerad är ju det lilla ordet!!! Där skulle jag också ha velat vara!!!

Hannele sa...

Fina bilder, förstår att du vill evara med i år också.

Hulda sa...

Hei! Har kjøpt Allt i hemmet i dag, og måtte inn på bloggen for å finne ut om det var deg det var reportasje om. Så koselig å se deg, og flotte kranser og dekorasjoner du lager. :o)

I nöd och lust sa...

Kan kanske trösta med http://brollopsplaner.blogspot.com ?

Anonym sa...

Är en sån där som alltid läser, men inte har någon egen blogg och därför (dumt nog?)sällan kommenterar, MEN igår var jag i en 5 veckor gammal affär som heter Homeville och ligger på Regementsgatan i Malmö. Tror den skulle falla dig och många andra inred.bloggare i smaken. Själv blev jag nästan ruinerad och de inköp som från början var tänkta som julklappar, kanske inte kommer längre än hem till mig...

Blev också irriterad på att jag missade Ingvar Strands, men men det kommer fler tillfällen ju.

Tycker din blogg är fin och inspirerande, inte minst nu när jag blivit med stuga.. :)

lina sa...

Såg dig i allt om hemmet! Roligt att få vara med där!! Hur kom du i kontakt med dem?

Chany sa...

Precioso blog, una maravilla, hay tanta delicadeza aqui, te cuento que no sé ni como llegué aqui, solo llegué y quedé enamorada, mi blog es nuevito y es reciclados, plásticos problema típico de los que vivimos en ciudad grandes y contaminadas, te invito a me visites, y veas y luego me dices que te parece, Ok? Gracias, un saludito, Chany.