18 oktober, 2006

Shabby Tours

Jag fick nyligen genomgå en färganalys, inte på utseendet, utan på insidan: Jag är gul med röda undertoner. Det innebär att jag är bl a en idéspruta. Och det förklarar alla dessa projekt; till våren vill jag ordna Shabby Weekend resor till alla som vill besöka Skåne, Köpenhamn och uppleva allt det vackra. Blomsterkurs ingår så klart! Och go mat.


Ni flesta har säkert redan besökt Trädgårdsrum o deras webbutik. Eva och Marina finns här nere i Skåne och driver även en riktig butik. Den ska vi besöka på när ni kommer hit på Shabby-weekend till våren : ) Och kanske hälsar vi på hos Birgit på Citron & Timjan och lär massa om hur dessa vackra växter kan användas till även annat än prydnad.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Shabby weekend i Skåne låter härligt, var anmäler man sig :)?!

/Ann-Christin

Karna sa...

Åhhhhh, det må jeg få med meg!!! Du får legge ut info når du vet mer!

lina sa...

Trevligt! Får jag rekommendera "Västra Strö" i just Västra Strö! Helt underbar butik. Hon har även växter. Enormt mycket saker! Jag fick verkligen hålla i pengarna!

Anonym sa...

Shabby Weekend i Skåne låter helt underbart! Vi är två blomster/inrednings/intresserade damer i Göteborg som verkligen skulle villa åka ner till er på våren och titta på vackra saker och gå på blomsterkurs och äta god skånsk mat!
Ni måste tala om datum för detta spännande så vi kan plocka ut lite semesterdagar och resa ner!
Längtar redan!
Berit

Minna sa...

Vill ni så fixar vi : )))
Har inlett ett samarbete med en jätteduktig tjej - Shabby Tours kommer definitivt bli av. Kolla www.blomsterverkstad.com en bit in på våren för mer detaljer. En av resorna kommer att genomföras i samband med www.antikochtradgard.se -helgen i slutet av juni.
Lina: ja tack, västra ströö rules!

Minne sa...

Jättekul idé med Shabby Tours. Ska hålla utkik när det närmar sig och kanske följer jag med. Västra Strö som Lina tipsar om har jag inte varit i men hört talas om. Får lägga pengar på hög ett tag första bara! ;)

Anonym sa...

Det høres kjempe spennende ut!

Lantliv sa...

Jag säger också; vart anmäler man sig!! Bra initiativ!

Anna sa...

Idespruta var det ja!! Hittade till din andra blogg, den var också jättefin! Naturligtvis! Där såg jag bilder på er gästhus renovering..men förstår tyvärr inte ett ord av texten. Hoppas det går bra iallafall!;) Du verkar sannerligen ha tusen järn i elden!!:)

Pulsatilla sa...

Åh, det vil jeg være med på! Fant hjemmesiden og bloggen din via trädgårdsliv.se, og det ville være en opplevelse å få se dere live :-)

Minna sa...

Gästhusets nya tak är så gott som på plats, och jag bläddrar som en dåre genom alla mina Lantliv & Vakre Hjem tidningar i jakt på inredningsidéer... och skriver listor med utflyktsmål. Siktar på att ha Shabby Weekend-premiär till påsk vecka 15. Max 8 platser. Återkommer.