10 oktober, 2006

Jul på verandan

De stora högtiderna firas på glasverandan. Den är inte så hemskt stor, men desto mysigare. Här kommer bilder från förra julen till den som vill börja planera redan nu.

Denna lilla jularrangemang på bordet är gjord av kastanjer, kottar, grankvistar, små apelsinlikanande frukter, nejlikor och sådana där vita julblommor, kommer inte ihåg namnet (jag kallas även mrs altz). Och torkade citroner så klart : )

Närbild på placeringkort som söta dottern gjorde till oss alla. Julen firades på danskt vis, mannen i huset kommer därifrån.

Sist lite dekorationer kring fönsterna. Trädde äpplen på en fiskelina och virade en ommonterad armband från H&M längst hela vägen. Kanel direkt under äpplet för att stoppa det att glida ned.

Ska gräva fram julkalendern som jag har sytt till ungarna. Jag tycker det är så synd att de börjar bli så stora att de inte bryr sig så mycket om sånt längre...(10 och 11).

Kram!

12 kommentarer:

Anna sa...

Jularret var jättefint! Frukten heter Kumquat och blomman Tazett från en annan "lightalz" men just idag hade jag huvudet med mig!;)

lina sa...

Så mysigt det är med jul! Jag längtar faktiskt redan! Advent är nästan mysigast tycker jag! Ang. min kurs så betalar vi 550kr för fem ggr. Det är varannan vecka. Gången innan visar Sonja vad vi ska göra så att vi kan ta med en kruka som passar (eller köpa där) och annat som man kan behöva. Annars köper vi materialet på kursen. I bland när vi använt färska blommor har vi tagit det med oss själva. Hur går det för din kursverksamhet, var ni många sist?

Karna sa...

Så nydelig, er jo så koselig med jul!! Tror nok de kommer til å like adventskalenderen lenge enda, jeg har en stoooor kalander til meg selv også jeg, og jeg er IKKE 11 år lenger, tjhiii...

Vildangel sa...

Superfint, det där med äpplena ska jag nog "låna" från dig till denna jul. *s*
//v

Karna sa...

Har lagt vekk posen til deg ;)

Sol sa...

Så nydelige juledekorasjoner du har laget. Ja,det er så man får lyst til å ha helt ny pynt i sitt eget hus også.men det er jo sånn med jul at det gjelder å ta vare på trdisjoner også,og da finner man fram de gamle tingene...den gamle nissen uten ben, englen som mangler en vinge osv.... ;-}
Gleder meg til å se i bloggen din utover høsten og vinteren.
Klem.

Anonym sa...

.....men så herlige ideer. Jætte tack for at du deler med deg : )

Lyck-Annas sa...

Alltid lika inspirerande att titta in till dig! Til och med jag fick en liten längtan efter advent. Även om jag just nu är nöjd med att värmen håller sig kvar...vi renoverar!

Lyck-Annas sa...

Vad skönt att det inte bara är jag som har en svamp som hjärna. Det värsta är att jag arbetar med dementa så jag blir så förskräckt och lite rädd varje gång jag glömmer saker.
Skyller på det intensiva livet vi lever...

Snuffie sa...

Jättemysigt...
Ska bli kul att gå på din julkurs den 9 december.
titta gärna in på min blogg

Hannele sa...

Underbara placeringskort, kul när ungarna kan mer än en själv ibland. :)
Jag gillar inte lukten av tazetter.

Minna sa...

tack till hjälpen med tazetter : ))) det är hemskt när man glömmer så enkla saker... Ja, jul är kul!