07 september, 2006

Gästhus vaknar till liv


Nu har det äntligen börjat - renoveringen av gästhuset. Och gissa i vilken stil gästhuset ska inredas...? Jaaaa, lantligt!!!! Äntligen får jag släppa loss totalt.

Vi var två vuxna med färdiga hem som flyttade ihop några år sedan och i boningshuset råder hypermodernt blandat med lantliga detaljer. I gästhuset blir det tvärtom, eller totalt shabby. Rakt igenom. Alltså dags att fynda begagnat...Blocket... here I come!



Planerar köket o badrummet. Pengar finns det minimalt av så nu gäller det vara uppfinningsrik. Har bläddrat o bläddrat i jakt för idéer, har ni några tips, var hittar jag bilder på ett lantlig, funktionellt, billigt, stilig kök - och badrum? Säkert jättelätt : )))

Ha en riktigt härlig dag! Och stoppa ned en påse i fickan innan ni går ut. Jag var desperat efter en i morse när jag passera ett kastanjeträd med massor av nerfallna frukter. Hoppas de ligger kvar imon : )

6 kommentarer:

lina sa...

Så roligt att inreda ett gästhus! Du verkar ha det precis så som man drömmer om! Ett garage som verkstad, ett gästhus för sina vänner... Vad mer kan man önska?
Ha en bra dag!!

Anonym sa...

Bara ett tips glöm inte kolla på Tradera där kan du göra fynd

Julie sa...

Så spennede med renovering. Egentlig jættekult nær man måste tenke lite istellet for at kjøpe alt nytt. Blir spennende å se bilder etterhvert : )

Karna sa...

Så gøy! Det finnes jo masse fint på IKEA, hvis du liker det de har, Ståt kjøkkenet er jo kjempefint...Blir spennende å se!

Anna sa...

Köket i gästhuset eller i huset?
I Lantliv (tidningen) har de haft en del repotage om köksrenoveringar a la snabbt o lätt! Man kan ju bygga en stomme i lättbetong block och istället för luckor sätta tyg. och istället för överskåp, ha öppna hyllor. Man kan ju också göra ett skåp av gamla fönster.( Lägger in en bild på det hos mig!;))

Hannele sa...

Vad spännande, jag önskar att ungarna flyttar någon gång, så jag åtminstone får inreda ett gästrum. I Göteborg har vi cirka 150 affärer med begagnat... det finns en bok med alla adresser.