11 september, 2006

Blomstershopping


Nu är det ju snart kurs här på Blomsterverkstaden. Det blir så kul att (förhoppningsvis) få uppleva kursdeltagarnas glädje när de håller på och är färdiga med sina alster.

Att ha inspirerande material på kurserna är viktigt. Därför spenderar jag mycket tid på marknader, torg o annorlunda butiker. Idag hamnade jag på Bloom i Lund (hade definitivt länkat dem om de hade en hemsida). De kör en dansk-inspirerad blomsterbutik med oerhört vackra, ofta lite annorlunda prisvärda snittblommor, härlig lokal med öppet mot gatan...ska nog ta en bild för att visa vad jag menar).

Tillbaks till blommorna - de är vackra med ett stor V. Eller åtminstone intressanta tycker våran Blix. Köpte dessa blommor bara för inspirationens skull, på kursen kommer vi använda annat material.



Om det finns någon där ute som vill delta...hör av er, det finns plats. Ett gäng på fyra lämnade återbud.

11 kommentarer:

Anna sa...

lite långt att åka...annars hade jag med glädje kommit på studs!!;)

Anonym sa...

Åhh samma här

lina sa...

Jag hade gärna kommit men jag ska till Bohuslän. Om fyra veckor börjar min kurs som jag skall gå på. Det är Sonja påVälinge eterneller som har den i sitt lilla uthus (vet du vem hon är?)Vi träffas fem ggr varannan vedka. Jag fick cansen att börja i våras. Min mor har gått i ett antal år. Sonja är helt underbart rar och prudlar av inspiration! Är säker på att din kurs blir lika inspirerande! Kanske tar med mig en vän till din julkurs!

Karna sa...

Åh så fine, kunne godt tenkt meg et kurs hos deg! Lykke til!

Julie sa...

Så spennende det blir med kurs. Hoppas vi får se bilder : )

lotta sa...

Jag vill men tror att det är för långt,kan du inte ha en kurs i Göteborg ;)

Annika sa...

önskar att jag bodde liiiite närmare (bor i pite) då hade jag hemskt gärna kommit. men vem vet, en vacker dag kanske :)
du har en jätefin och inspirerande blogg!

Anneli sa...

Samma här, jag skulle gärna ha kommit om det varit lite närmare...

Minna sa...

Ja, tänk så kul om ni alla kunde komma. Det hade varit skoj! Kanske en vacker dag!
Lina: Nä, känner inte till Sonja. Berätta mer, vad gör ni? Är det typ gympa en gång i veckan...man bara gottar själen i ställer för piska kroppen : )

lina sa...

Som sagt så har jag bara gått en termin men då gjorde vi mycket med tulpaner och pärlhyacinter. Jag tror jag har lite blider i mitt fotoalbum på bloggen samt under blomsterpyssel. Jag rapporterar mer när kursen börjar igen. Men det är som du säger; Gott för själen!!

Miranda sa...

Tack för visit på min blogg! Vilken underbar blogg du har. Blir inspirerad redan vid en första titt. Min favoritblomma är förresten pionen och favoritträdet är tårpilen....har försökt börja med en blogg på blogspot i samma anda som din och For the love of country, men tiden räcker inte riktigt till....