Snor o snöbär

Full rulle i verkstan inför lördagens övning (mässan alltså)...fast ändå inte. Jag är dunderförkyld o knoppen är fylld med snor istället för kreativitet. Kan varken slappna av eller åstadkomma ngt vettigt. Grrrr... Skulle behöva en utflykt till skogen för att hämta mossa och bär o allt möjligt. Ska vila en stund, det kanske hjälper. Har börjat samla lite, se bilderna.


Snöbär is pop. De är så vackra. Ursäkta om jag tjatar. Har lovat visa hur jag gör kransar. Här kommer lite bilder o instruktioner. Först alltså; en grund av tjock metalltråd, vrids til önskad form. Därefter binder man små buketter som fästs på grunden med hjälp av metalltråd på rulle. Här har jag gjort en "grundning" med buxbom för fylligare krans.



Jag brukar börja binda fast de små buketterna när jag har gjort 4-5 st, för att se hur det hela kommer att se ut och ändra vid behov. Här har jag gjort bukett av snöbär, fläderbär o buxbom.



Och hur kransen blir får ni se senare, för jag är inte färdig än : ) Nedan en bild av kastanjebollar eller vad de nu kan heta. Skulle vilja samla en korg sådana också.



Adios mina vänner, nu ska jag jobba vidare. Känner mig helt plötsligt lite piggare : )